Semester i Värmland

Sv: Semester i Värmland

Flottningsmuséet i Dyvelsten får ni kika in på...sen är det bara att kika in hos mig som bor några hundra meter från det och få lite fika...;)
 
Sv: Semester i Värmland

för tråkigt väder ( iaf för barnen, men även för vuxna:) )
*Nöjesfabriken har lekland ( karlstad)
*Badhuset i karlstad relativt nybyggd med rutchkana och lite äventyr, vet inte om de har öppet på sommaren dock...?
* bio i karlstad har de stora salonger där alla nya filmer kommer upp premiärhelgen
*trevligt fik/ matställe : Cafe August!
 
Sv: Semester i Värmland

Gammelvala glømde jag! www.gammelvala.se Det ær Brunskogs hembygsførening som arrangerar den och i år ær det den 20-27 juli. Man visar upp allt møjligt från gamla tider och dessutom kan man se teatern Værmlænningarna eller ta en båttur. Dær finns mycket som barn tycker ær spænnande! Jag kænner sjælvklart till linnevæveriet i Klæssbol, konstmuseier som Rackstadmuseiet i Arvika, Blå Ladugården som ligger en liten bit åt Gunnarskogshållet och ær ett stælle dær lokala konstnærer av alla de slag (mest glada amatører) sæljer sin konst och mycket annat, men det ær ju inte sånt som barn uppskattar!
 
Sv: Semester i Värmland

I norra delen har du utmarksmuséet och pilgrimstapeten. Ransbysätern där man kan klappa på getterna steka sin egen kolbulle fika mm . Man kan även sova över där underbart tyst. I Sysslebäck finns det en chokladfabrik som brukar ha visning. Man kan ta gondolliften upp på Branäsberget och kolla utsikten.
Äta gott på Strandås gästgiveri.
 
Sv: Semester i Värmland

Skåne är typ mellan Kil och flygplatsen. Om du kommer ut ur Kil mot Karlstad, och istället för att åka 61an mot Karlstad åker du rakt fram - då hamnar du i Skåne :).
 
Sv: Semester i Värmland

Skåne är typ mellan Kil och flygplatsen. Om du kommer ut ur Kil mot Karlstad, och istället för att åka 61an mot Karlstad åker du rakt fram - då hamnar du i Skåne :).

Jamen för katten där var det jag sett skylten...åkte ofta där när mor bodde i Kil..:D
 
Sv: Semester i Värmland

Och det roliga är att Skåre (som man ju kommer till om man fortsätter 61:an en liten bit) även finns nere i Skåne! Så det måste alltså finnas någon slags portal där på slätten, där man kan förflytta sig blixtsnabbt mellan Värmland och Skåne!
 
Sv: Semester i Värmland

Kl

Skulle man kunna få småkapa tråden lite?
Jag har lyckats övertala sambon till en semester i sommare, en hel dag:grin:
Ska se till att den blir barnfri iallafall! Men nu undrar jag om ni andra värmlänningar har något tips på en dagsutflykt i Värmland eller bortåt Örebro.
Jag hade gärna sett Rotneros park, sambon håller inte med.

Kan inte ge något vettigt tips på vad vi vill göra heller, sambon vill köra bil, jag vill kolla på något historiskt eller lärorikt och käka god mat på vägen typ.
 
Sv: Semester i Värmland

*kl*

Men oj, tusen tack för alla tips! Åh vad jag ser fram emot den här semestern! Och så trevligt det skulle vara om jag fick tid och möjlighet att träffa ngn medbukefalist:) Sköt om er!
 
Sv: Semester i Värmland

Ingen av oss är speciellt förtjust i bilkörning, vi får kanske hyra din sambo som privatchaufför?!:D
 
Sv: Semester i Värmland

Om ni får plats med en bilbarnstol i baksätet och en 1.5 åring så jag kan jobba går det bra:p
 
Sv: Semester i Värmland

Vi får köpa en buss! (redan 3 barnstolar i baksätet...;))
 
Sv: Semester i Värmland

Jag :love: Sunne. Är född och uppvuxen där.
Rottners Park och Mårbacka är jättefina, du kanske kan vara där medan maken hänger på vattenlandet? :D
 

Liknande trådar

Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
958
Senast: Stinaelin
·
Fritid Vi åker till Halland i sommar. Vi har aldrig semestrat i den delen av landet tidigare så nu är det dags! Ge mig dina bästa tips på...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 347
Senast: golit
·
Fritid Det ser ut som att vår husvagn har förolyckats i ett takras :( Vilket gör att vi oundvikligen behöver köpa en ny vagn om vi ska tro att...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Fetaost
·
Äldre Hej! Funderar på att hyra en stuga en vecka på Gotland till sommaren. Lite frågor :) * När ska man inte åka dit? Almedalsveckan har jag...
Svar
5
· Visningar
675
Senast: Coop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp