Status
Stängd för vidare inlägg.
Min semester har börjat. Sista jobbveckan tillbringades i Spanien. Jag hade bästa rummet på stället, d.v.s. rummet närmast köket. Dit når nämligen wi-fit. Sen var det enkelt att smita undan dit när man kände för det.

Vi var ganska många och det fanns alltid någon att prata med om man ville. Haken var väl snarare att jag blev trött av allt det sociala och allt som oftast drog jag mig undan, trots att samtliga var trevliga och jag kände mig bekväm med sällskapet.

Så jag tillbringade en del tid ensam på rummet och tiden ägnade jag åt att brodera. Det blev ingen utflykt på egen hand i omgivningen den här gången, så som jag gjorde förra året. Jag orkade inte med det. Depressionen har ju inte gett med sig. En eftermiddag/kväll, när alla var iväg på annat håll och jag tog en simtur i poolen, så kunde jag i alla fall konstatera att det finns helt klart sämre ställen att må dåligt på. Det var vackert, maten var fantastisk och sällskapet trevligt. Men jag mår som jag gör i alla fall.

Jag kan fungera och göra vad jag ska. Jag kan prata med folk och uppskatta det, men jag känner ingen entusiasm över något. Inuti känner jag mig mest tom. Inget känns meningsfullt.

Sen har jag heller inte bestämt vad jag ska göra under semestern. Det finns egentligen inget som lockar. Det enda jag vet är att jag inte vill vara hemma under hela sommaren. Förra året hade jag redan under vårvintern tänkt att jag skulle till Gotland och Gotska Sandön, men sen hamnade jag på Öland i stället. Nu har jag ingen idé alls. Förra årets idé känns inte aktuell i år.
 

Åka nånstans och vandra ett par dagar?
Jag vet inte hur man packar tillräckligt lite för att kunna bära det. Mitt lättaste tält är ett pop-up-tält och det är tyvärr ganska skrymmande. Dessutom hatar jag liggunderlag men min luftmadrass väger för mycket för att den ska vara något man vill bära på. Någon skrinda att dra grejer på har jag inte. Vandringsryggsäck äger jag inte heller. Sen är jag i dålig form också numera. Och jag vill inte vandra ensam. Och kameran är trasig. Så tröskeln att ge sig ut och vandra känns lite för hög.
 
Man behöver ju inte tälta, man kan tex hyra stuga och gå dagsetapper.
Kanske finns det nåt ställe i din närhet där man kan gå över dagen? Bara inte dom vanliga hemmasvängarna.
 
Man behöver ju inte tälta, man kan tex hyra stuga och gå dagsetapper.
Kanske finns det nåt ställe i din närhet där man kan gå över dagen? Bara inte dom vanliga hemmasvängarna.
Jag har inte råd att hyra stuga. Pengar är det ont om numera. Jag har lite panik över minsta lilla utlägg.

Nyligen gick jag i ett naturreservat i närheten. Det blev ett antal kilometer (mer än 6 i alla fall). Men jag saknade sällskap. Och jag vet faktiskt inte om jag tycker det är värt att gå någonstans ensam. Det känns inte kul.
 
Rent spontant tänkte jag: tälta på en skärgårdsö och ta en ryggsäck och testa nån/några öar.
Jag har ingen båt och så vet jag fortfarande inte hur jag ska få med mig all packning (mat, matlagningsutrustning, hygiensaker, kläder, sängkläder och så behöver man bära med sig vatten). Och så vill jag inte sitta där ensam.
 
Jag har ingen båt och så vet jag fortfarande inte hur jag ska få med mig all packning (mat, matlagningsutrustning, hygiensaker, kläder, sängkläder och så behöver man bära med sig vatten). Och så vill jag inte sitta där ensam.
Gör dagsutflykter? Eftersom övernattning verkar svårt att lösa.
 
Jag har ingen båt och så vet jag fortfarande inte hur jag ska få med mig all packning (mat, matlagningsutrustning, hygiensaker, kläder, sängkläder och så behöver man bära med sig vatten). Och så vill jag inte sitta där ensam.
Nu tänkte jag mer på att åka färja/större båt som går mellan många öar. Det blir en billig semester :)
 
Cykelsemester?
Jag äger inte en fungerande cykel. Förvisso har jag en cykel men den måste renoveras innan den kan användas. Byte av kedja är första grejen men jag vet inte ens vilken typ av kedja jag behöver köpa. Sen är jag helt i avsaknad av kondis och brukar få ont i rumpan av cykling.

Nu tänkte jag mer på att åka färja/större båt som går mellan många öar. Det blir en billig semester :)
Aha. Men då antar jag att det är smockfullt med folk på de där öarna.

Gör dagsutflykter? Eftersom övernattning verkar svårt att lösa.
Jag kan sova i bilen eller tält, men behöver kunna få vara helt ifred under natten. Jag har vid några enstaka fall tältat på camping och då ska det vanligen vara tyst vid 10-11, men jag har ändå vid ett tillfälle fått be ett par tältgrannar "to shut up" när de babblade så jag inte kunde sova.
 
Jag är nog rätt knepig. Jag vill inte vara ensam och det får inte finnas för mycket folk och trängsel. Jag saknar både pengar och utrustning. Kondisen är dålig. Energi finns inte.

Skit att jag aldrig tycks bli av med den här depressionen.
 
Jag tror att jag har kommit på det. Kortare dagsturer att vandra samt besök i olika trädgårdar kan nog bli bra. Nu återstår att komma på åt vilket håll jag vill åka och när jag ska åka och hur länge jag ska vara borta. Egentligen vore det fiffigt om jag kunde hyra ut huset under tiden jag är borta men huset känns inte färdigmöblerat, varmvattenberedaren är pytteliten och räcker nätt och jämt till två duschar i rad och så vet jag inte riktigt vad jag måste gömma undan (förutom det uppenbara med datorer och sånt). Och hur funkar det med försäkringen? Det känns helt enkelt som ett jätteprojekt att hyra ut huset att det nog inte blir av även om det skulle ge ett fint tillskott i kassan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det fortsätter att mala tankar om ensamhet i min skalle till och från. Ibland ramlar jag ner i en liten grop och allt känns eländigt...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Sen mina bin dog så har jag lagt biodlingen på is. Förra året tänkte jag att jag inte ville börja om då, men kanske sen. Och jag är...
Svar
13
· Visningar
915
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag måste skriva av mig lite, och kanske kunna få lite goda råd. Varning för långt och troligtvis rörigt inlägg. Det har varit jävligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 652
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 650
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp