Status
Stängd för vidare inlägg.
Det får bli som vanligt, budgetsemester... här hemikring med pyssel, permobil och fika... KANSKE någon Sthlm-resa..

Bilen pajade ju, tog en månad innan försäkringsbolaget behagade svara, läs i fredags... så när jag då ringde verkstade hade han precis beställt nytt oljetråg från Frankrike som kommer någon gång i veckan förhoppningsvis...

Idag, ömsom sol och ömsom regn... Regnet kom när jag puttrade iväg med permon för att köpa kaffe... I övrigt hade jag haft städdag här hemma. Jag har lovat mig själv, att fortsätta med städningen (sortering av "ha kvar" och "kasta" prylar i garderober och kartonger.
 

Bifogade filer

  • Luktgräsfjäril.jpg
    Luktgräsfjäril.jpg
    167,5 KB · Visningar: 20

Beträffande luktgräsfjäril, så betyder artnamnet pamphilus "Älskad av alla". Det tyckte jag var fint. Luktgräsfjärilen var faktiskt en ny art för mig och då är den ändå en av våra vanligaste fjärilar, men en doldis... den är fatiskt vanligare än citronfjärilen
.Citronfjäril1.jpg
 
Det får bli som vanligt, budgetsemester... här hemikring med pyssel, permobil och fika... KANSKE någon Sthlm-resa..

Bilen pajade ju, tog en månad innan försäkringsbolaget behagade svara, läs i fredags... så när jag då ringde verkstade hade han precis beställt nytt oljetråg från Frankrike som kommer någon gång i veckan förhoppningsvis...

Idag, ömsom sol och ömsom regn... Regnet kom när jag puttrade iväg med permon för att köpa kaffe... I övrigt hade jag haft städdag här hemma. Jag har lovat mig själv, att fortsätta med städningen (sortering av "ha kvar" och "kasta" prylar i garderober och kartonger.
Vad kostar ett oljetråg? Jag tror att jag har nåt skrap på mitt så det kan bli hål.
 
Ingen aning, jag har helförsäkring. De krävde nytt, så verkstaden har beställt från Frankrike.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp