Semesterbur till råttorna.

R8n

Trådstartare
Jahopp så var det dags igen!

Vilken bur skulle ni rekomendera som semesterbur till 2 råttor?
Har dock ett par krav;)

* "Kattsäker" dvs. plastbur.
* Inte för står då den ska få plats i bilden.

Har en miniduna här hemma som hamstern ska bo i under semestern på zoo. Där brukar vi lämna in våra marsvin. Kunniga och duktiga med djur! Har dock ej bestämt mig och hamstern också ska med i år också. Men han tyckte det var stressigt med bilresan. Råttorna ska garanterat med! Då mina förra råttor troligen blev smittade med Mycoplasma på ett annat zoo de var på:crazy:

Så en massa tips nu!:banana:

PS. Råttorna kommer vara ute hemskt mycket så en stor bur är inte nödvändigt.
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Valet står nu mellan dessa burar:

Criceto mix:
mixgranit.jpg

Ingår: Hamsterhjul med en diameter på 14 cm.
Vatten automat
Matskål med en diameter på 5 cm
Ett hus med en diameter på 10cm

439:-

Criceto Lux:
G-315-s.jpg

Ingår: 2 matskålar, 1 vattenautomat, 1 hamsterhjul, 1 bo, 2 spiraler

448:-

Givetvis kommer jag inte använda hjulen till råttorna.


Vilken skulle ni välja?
 
Senast ändrad:
Sv: Semesterbur till råttorna.

Jag fattade på orginalinlägget som att du skulle ha bur till råttor, d där ser väldigt trångt ut till en råtta:crazy:
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Jag hade nog tagit den översta. De där grejerna de kan vara i brukar ju vara så små så de är ändå till ingen nytta för råttor sen :D Dessutom (om de är lika stora) ser den ut att ha mer öppen yta, det var så mycket krimskrams i den andra.
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Ja, jag funderar också på den översta. Det blir i alla fall en bra hylla åt dem. Och bo behöver de ju inte:p De sover helst i hängmattan:)
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Det är bara till semestern, 1 vecka och de kommer inte sitta i buren mycket under den veckan:)
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

En väldigt liten hylla isf som det knappt får plats med nånting på :p Har för mig att såna inte ens är en dm bred? :confused:
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Jo.. de är de nog. Men de kommer nog troligtvis inte ens vara inne i buren 1 timme mer än nattetid. Ska träna med de som sjuttsingen nu inför semestern.
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Jo iof men då skulle ju varken katter eller hund få följa med, och då skulle det inte bli någon semester:smirk:
Men å andra sidan kan de få vara ute mycket mera under den veckan än här hemma då det finns fler djur än bara hund, katter och råttor. Men här har de ju mycket större bur. Så det är bara att anpassa sig liksom:p
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Funäsdalen blir det i år! Förra var det ju Idre:D
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Det ligger i jämnhöjd med Idre. Men var vet jag ej:D Mor och Far som bestämmer och jag hänger bara med. Bara djuren får följa med så;)
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Ok :)

Ni får åka ner till Borlänge nån gång vetja så kan du få hälsa på jättesnigel :angel: :D
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Är de där burarna ens lagliga? De ser små ut, vad har de för mått? Den största storleken på duna burarna är ok semesterburar, en vecka är ok att bo där, om de bara är två? Och den är inte alltför bökiga att släpa runt på. De du lagt upp ser mer ut att ha en storlek som gör dem till ok transportburar. Tänk på att råttor är aktiva på nätterna, det är inte schysst att stänga in dem i så små burar i en hel vecka
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

57x40x27 cm är det på dem.

Men råttorna kommer vara ute hela dagar så de kommer knappast vara uppe nattetid;) Endast när jag inte är hemma i stugan som de får vara i buren. Och går det att göra rummet "råttsäkert" kommer de vara ute hela tiden. Och en vecka är ju inte så lång tid om de får vara ute hela dagar.
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Vi åker ju igenom Borlänge och förbi Rättvik:) Tyvärr så är mamma och pappa alltid stressade så något besök blär det nog knappast bli:crazy:

Men hade gärna kommit annars:)
 
Sv: Semesterbur till råttorna.

Konstiga satar, vilken omväg :D Tror jag iaf :angel: Kommer ni från gävlehåller sparar ni väl 20 minuter genom att skita i borlänge och åka från falun mot rättvik isf? :confused: :D
 

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har den senaste tiden börjat fundera lite smått på att köpa två råttor. Jag hade ju tänkt köpa kaniner innan men eftersom det blev...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 939
Senast: gul_zebra
·
R
Övr. Djur Hej på er allihopa! hoppas att ni har det lättare att fixa eran semester än vad jag har. det är så att jag praktiserade ju på en...
Svar
3
· Visningar
2 336
Senast: rattalskare
·
Övr. Djur Kopierar inlägget jag skrev på Zoonen, vill ha så många svar som möjligt :) "Håller ju på med en hemsida, har varit lite krångel men nu...
Svar
16
· Visningar
2 780
Senast: Lejonflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp