Bukefalos 28 år!

Semesterdagar.

Lilla

Trådstartare
Jag har sänkt min tjänst från 40% till 33.8%. Nu när jag fick min första lön med nya procenten så står det att jag har 20 semesterdagar. Jag trodde att man alltid hade rätt till 25 dagar. Oavsett om dom är betalda eller inte. Finns det särskilda regler eller varför har 5 dgr försvunnit för mig?
 
Jag har sänkt min tjänst från 40% till 33.8%. Nu när jag fick min första lön med nya procenten så står det att jag har 20 semesterdagar. Jag trodde att man alltid hade rätt till 25 dagar. Oavsett om dom är betalda eller inte. Finns det särskilda regler eller varför har 5 dgr försvunnit för mig?

Är dagarna specificerade som obetalda eller betalda?

Jag tar tjänstledigt utan lön ibland, men jag kan ta max 13 dagar/år för att inte påverka mina semesterdagar - dock är ju min tjänst 100%.
 
Det var som jag trodde. 4 dgr ger semesterfaktor 1.25 och alltså 20 dgr semester då 20 dgr räcker till 5 v semester.
 
Just det, exakt det fick jag förklarat för mig när jag pratade med min löneadministratör om det... Men det hade jag glömt.

OT, hur ser din arbetsdag ut om du arbetar 33% 4 dagar/vecka?
 
Jag har två olika arbetsgivare och åt denna jobbar jag mån, tis, ons 15-17:45 och tors 15-20:15
 

Liknande trådar

Skola & Jobb I våras fick jag bara 20 semesterdagar och ifrågasatte detta. Efter lite krångel stod det slutligen 25 men i samma veva försvann mina 5...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 025
Senast: soom
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 497
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 598
Senast: Barbabelle
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp