Semestra var kom med förslag?

Instämmer om Karlskrona! Härlig sommarstad! Även Kalmar, men jag skulle undvika Öland innan semestrarna är slut.
Ja, ölandstrafiken är inte kul just nu, i alla fall inte norrut från bron. Skulle på en aktivitet på Ölands bk i söndags. Tog 30 min dit och 75 min hem (dvs mot bron). Kanske lite bättre vardagar då det inte är lika mycket stugbyte och folk som slutar semestern.
Men Kalmar kan rekommenderas. Går ju att göra dagsutflykt till glasriket också.
 
Har nu bokat två nätter på Calmar stadshotell. Ni som har föreslagit Kalmar @krus @Milosari @Cambrie @Malibu_Stacy @Karfitsa @Silver Girl kom gärna med förslag på bra restauranger och utflykter om ni har några bra tips. I matväg äter vi det mesta men rena fisk- och skaldjursrestauranger går bort, däremot inget hinder om restauangen har bra fiskrätter också utöver kött och vegetariskt. Gärna tips på något mysigt café också där man kan ta en fika. Blir tre vardagar vi är där så tänker att det mesta lär väl vara öppet.
 
Har nu bokat två nätter på Calmar stadshotell. Ni som har föreslagit Kalmar @krus @Milosari @Cambrie @Malibu_Stacy @Karfitsa @Silver Girl kom gärna med förslag på bra restauranger och utflykter om ni har några bra tips. I matväg äter vi det mesta men rena fisk- och skaldjursrestauranger går bort, däremot inget hinder om restauangen har bra fiskrätter också utöver kött och vegetariskt. Gärna tips på något mysigt café också där man kan ta en fika. Blir tre vardagar vi är där så tänker att det mesta lär väl vara öppet.
Café - Kullzenska eller Johannas choklad.
Restaurang - Larmgatan 10, Gröna stugan eller Kött och Bar. Lite finare/dyrare är Postgatan (där har jag inte varit själv men bra rykte).
Utflykt - ta cykelfärjan över till Färjestaden, besök slottet, bada vid Kalmarsundsparken eller Kattrumpan, följ med på någon av länsmuseets stadsvandringar. Om ni har bil finns glasbruk i Nybro, Borgholms slottsruin och Eketorp borg (reservation för trafiken på Öland.
 
Café - Kullzenska eller Johannas choklad.
Restaurang - Larmgatan 10, Gröna stugan eller Kött och Bar. Lite finare/dyrare är Postgatan (där har jag inte varit själv men bra rykte).
Utflykt - ta cykelfärjan över till Färjestaden, besök slottet, bada vid Kalmarsundsparken eller Kattrumpan, följ med på någon av länsmuseets stadsvandringar. Om ni har bil finns glasbruk i Nybro, Borgholms slottsruin och Eketorp borg (reservation för trafiken på Öland.


Tack för utförligt svar ska kolla in det som du föreslagit! :) Vi kommer inte att ha bil.
 
Håller med om Kullzenska 👍 Äter gärna på Gröna stugan och tar en öl eller liknande på Krögers eller Söderport! Mysigt att gå i stadsparken och runt slottet. Gillar också att ta båten över till Färjestaden, bada lite och bara äta glass 😁
 
Håller med om Kullzenska 👍 Äter gärna på Gröna stugan och tar en öl eller liknande på Krögers eller Söderport! Mysigt att gå i stadsparken och runt slottet. Gillar också att ta båten över till Färjestaden, bada lite och bara äta glass 😁

Tack för bra tips ska kolla in detta med! Färjestaden låter mysigt, har faktiskt bott där ett år när jag pluggade men det var längesen nu och har säkert förändrats en del.
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 513
Senast: Enya
·
Fritid Tänkte att bukefalisterna kan komma med förslag. Jag är ledig på fredagen som ju är klämdag och vill åka iväg och göra något. Min sambo...
2
Svar
34
· Visningar
2 287
Senast: Petronilla
·
Fritid Jag och mannen är sugna på att åka på en weekend. Södra sverige är rätt välutforskat av oss och nu är vi sugna på att se något nytt. Man...
Svar
19
· Visningar
1 257
Senast: nickan1
·
Äldre Nu behöver jag hjälp av er. Min kära mor och hennes bästa barndomskompis fyller 60 år i september. Vi ska skicka iväg dem till Stockholm...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp