Bukefalos 28 år!

Semmelwrap

Gammeln

Trådstartare
Nån här som har prövat denna underbara skapelse :d. Nu kan man äntligen dra i sig en sån här på bussen utan att kladda ner sig :D. Var ligger mandelmassan? I början, mitt i eller på slutet? Gissar på slutet för då har man det göttaste kvar :love:
semmel.jpg
 
Som jag förstod det är den utsmetad i själva wrappen typ.
Kommer dock få avstå eftersom det är just mandelmassa i den :p Å andra sidan gillar jag inte "nymodigheter" och är ärligt talat anti ALLA nya varianter...usch. Det ska vara den traditionella. Punkt.
 
Senast ändrad:
Jag tycker att den ser väldigt opraktisk ut. Mosar man inte ut all grädden när man biter över wrappen?
Man får väl slicka i sig grädden först innan man tuggar? Lite som att äta tunnbrödrulle?

Jag kommer nog inte prova. Jag tycker att vanliga semlor med mycket vaniljkräm i stället för mandelmassa är det bästa.
 
Jag är dessutom inte speciellt förtjust i grädde. Brukar skrapa bort 75% och äta resten tillsammans med bullen. Med tanke på hur tunn "bullen" är i wrappen, så känns det som om den går fetbort pga det. :p
 
Äter allt som innehåller ordet semla! MUMS!

Favoriten är dock semla med vaniljkräm istället för mandelmassa, annars måste jag plocka av lite mandelmassa och blanda resten med grädden ;)
Så allt hänger på hur mandelmassan ligger i denna wrap...
 
Den ser onekligen jävligt smaskig ut!
Men som flera redan har sagt så blir jag också avskräckt av mängden grädde i förhållande till den lilla mängden bröd. Lite sliskvarning på det :wtf:
 
Jag är dessutom inte speciellt förtjust i grädde. Brukar skrapa bort 75% och äta resten tillsammans med bullen. Med tanke på hur tunn "bullen" är i wrappen, så känns det som om den går fetbort pga det. :p

Jag blir lite lätt illamående av för mycket grädde på en gång så njae. Vad är brödet gjort av?

För lite bröd och för mycket grädde för att jag skulle vilja testa. :wtf:

Den ser onekligen jävligt smaskig ut!
Men som flera redan har sagt så blir jag också avskräckt av mängden grädde i förhållande till den lilla mängden bröd. Lite sliskvarning på det :wtf:

Vad jag kunde läsa om denna wrappen så var det exakt samma ingredienser som i en vanlig semla, varken mer eller mindre, brödet är bara utkavlat/tillplattat till oigenkännelighet.
 
Vad jag kunde läsa om denna wrappen så var det exakt samma ingredienser som i en vanlig semla, varken mer eller mindre, brödet är bara utkavlat/tillplattat till oigenkännelighet.
Även om brödet väger lika mkt i en wrap som i en bulle, så går det ändå bort för mig eftersom det blir för lite bulle och för mkt grädde när man tar en tugga, typ. Jag skrapar ju ändå bort massor av grädde i vanliga fall...
 
Vad jag kunde läsa om denna wrappen så var det exakt samma ingredienser som i en vanlig semla, varken mer eller mindre, brödet är bara utkavlat/tillplattat till oigenkännelighet.
Ja, det är samma ingredienser, men det är inte lika mycket bulle som i en vanlig semla i förhållande till grädden. Vi snackar inte pizza nu. ;)
 
Vad jag kunde läsa om denna wrappen så var det exakt samma ingredienser som i en vanlig semla, varken mer eller mindre, brödet är bara utkavlat/tillplattat till oigenkännelighet.

Ja att ingredienserna är samma förstår jag men olika bagare har olika mängd mandelmassa och grädde. Precis som i det här fallet, där dom verkar ha öst på rejält med grädde.
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 403
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 334
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
891
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 839

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp