Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fortsätter med att "göra ingenting" all ledig tid när jag inte är i stallet. Det känns lite trist faktiskt. Jag har suttit och kollat på lite frön och försökt bestämma mig för vad jag ska odla i år, men vet egentligen varken ut eller in. Hur mycket pallar jag? Jag vet ju att några små frön här och där mycket lätt växer en över huvudet. Det ska vattnas, passas och skolas om. Sen ska de avhärdas och planteras någonstans. Och har jag ingen yta att plantera på kan det hända att jag måste gräva upp mer gräsmatta. Sådant tar tid och energi.

Ibland funderar jag på att återuppta broderandet, men jag kan inte bestämma mig för vad jag ska brodera, så det verkar inte bli något med det heller. Något annat hantverk tycks jag inte heller komma till skott med.

Men jag sover i alla fall bättre numera och jag kan åter lyssna på musik i bilen så som jag alltid har gjort. Det var en period när jag inte kunde det. Och idag lyckades jag genomföra ett komplett yogaprogram från början till slut. Det var ett tag sen det med.

Nästa vecka har jag bokat in en hopplektion. Jag går förvisso fortfarande och betalar en jäkla massa för reparationen av bilen men fick en bra löneförhöjning, så då räcker det till lite lektioner :). Jag frågade också Seniorens ägare om jag kunde få rida någon dressyrlektion med honom, förslagsvis på ridskolan eftersom det är ridavstånd dit. Hon föreslog att jag skulle låna transporten i stället och rida för instruktören som jag nu ska hoppa för. Så när jag åker dit på måndag ska jag höra mig för om det.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med att prioritera, hur gör man när saker som jag vill eller behöver göra är lika viktiga/oviktiga? Jag vet faktiskt inte. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 884
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är verkligen händigt att ha folk omkring sig som hjälper en med saker. Snart är fasaden på mitt hus målat. Jag trodde att det inte...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 081
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
467
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp