Senior skall byta namn

Vad tycker du att Senior-forumet skall döpas om till?

  • Vuxen

    Röster: 68 27,0%
  • Människa

    Röster: 5 2,0%
  • Något annat, föreslå nedan

    Röster: 48 19,0%
  • Allmänt

    Röster: 56 22,2%
  • 25år-

    Röster: 23 9,1%
  • Livet

    Röster: 18 7,1%
  • Mänskligt

    Röster: 15 6,0%
  • Generellt

    Röster: 8 3,2%
  • Agora

    Röster: 5 2,0%
  • Prat

    Röster: 6 2,4%

  • Antal omröstningsdeltagare
    252

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Som jag skrivit i en annan tråd har Senior-forumet funnits sedan förra seklet och anledningen till att det blev Senior var att det andra åldersforumet då hette Junior. Läs mer här:
http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/

De flesta här inne vet vad Senior är för forum, men det är lätt hänt att nya användare tror att det är ett forum för pensionärer.
Jag har därför bestämt att det skall byta namn. Ni får här en möjlighet att tycka till om vad det skall heta i stället.

Jag har lagt till några nya förslag från tråden i omröstningen. Det går utmärkt att byta vad man röstat på tidigare. Jag är medveten om att resultat kan bli lite skevt, men detta är ingen exakt vetenskap.
Jag har nu lagt till två nya alternativ.
 
Senast ändrad:
Som jag skrivit i en annan tråd har Senior-forumet funnits sedan förra seklet och anledningen till att det blev Senior var att det andra åldersforumet då hette Junior. Läs mer här:
http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/

De flesta här inne vet vad Senior är för forum, men det är lätt hänt att nya användare tror att det är ett forum för pensionärer.
Jag har därför bestämt att det skall byta namn. Ni får här en möjlighet att tycka till om vad det skall heta i stället.

Vuxen?

Annars tror jag iofs att de flesta hästmänniskor förstår att senior betyder vuxen, en ryttartävling för seniorer är ju inte heller för pensionärer, utan för dem över 18.
 
Som förändringsobenägen tant tycker jag inte att det är något av alternativen som är bra. Laga inte det som inte är trasigt.

(Minns när gruppen Triple 'n touch hade namntävling och förslaget som vann var att behålla gamla namnet.)

Jag tycker inte att senior är pensionsmässigt. Vem i yngre medelåldern eller strax äldre än ungdom kopplar ihop det med gamlingar??

Vuxen känns bara fjantigt. Som i vuxenmys, vuxenpoäng etc. NEJ!
Människa - i motsats till vaddå? Alla som skriver på forumen är människor.

Senior, med forumbeskrivningen, är perfekt.

Ändra ditt beslut @Gunnar. Please!
 
Det som jag tänkt är att rätt mycket av det som avhandlas både på Senior och Ungdom ändå är rätt generella tankar om saker runt om i tillvaron, oavsett ålder. Kan bli lite märkligt då när det ska motas än hit och än dit i typer på det viset. Om Däremot ämnesindelningen är liknande så skulle det gå att sortera där istället och låta ev åldersindelning vara den sekundära ordningen.
 
Som förändringsobenägen tant tycker jag inte att det är något av alternativen som är bra. Laga inte det som inte är trasigt.

(Minns när gruppen Triple 'n touch hade namntävling och förslaget som vann var att behålla gamla namnet.)

Jag tycker inte att senior är pensionsmässigt. Vem i yngre medelåldern eller strax äldre än ungdom kopplar ihop det med gamlingar??

Vuxen känns bara fjantigt. Som i vuxenmys, vuxenpoäng etc. NEJ!
Människa - i motsats till vaddå? Alla som skriver på forumen är människor.

Senior, med forumbeskrivningen, är perfekt.

Ändra ditt beslut @Gunnar. Please!
En hel del säger "Vad är du för en männinska". Så människa är bra.
Jag tycker att "Pensionären" blir perfekt :laugh:
 
Det som jag tänkt är att rätt mycket av det som avhandlas både på Senior och Ungdom ändå är rätt generella tankar om saker runt om i tillvaron, oavsett ålder. Kan bli lite märkligt då när det ska motas än hit och än dit i typer på det viset. Om Däremot ämnesindelningen är liknande så skulle det gå att sortera där istället och låta ev åldersindelning vara den sekundära ordningen.
Håller med dig fullständigt. Man borde införa ett nytt som heter "Sambo som".
 
Jag håller inte med om att Senior är enkelt att förstå, som jag skrev tidigare för er som varit här länge eller om det kopplas till Junior är det enklare.

Jag har haft funderingar på att slå ihop Senior och Ungdom till ett forum och då kalla det Människa, då det finns ett forum som heter Hästmänniska.

Att det skulle finnas folk som vill ha kvar Senior har jag räknat med och en viss rädsla för att det skulle storma som när jag bytte smileys har funnits :) Men det blir ett byte. Kom med förslag och rösta gärna.

Och, man skulle önska att nya läste forumbeskrivningarna, men det skall man inte räkna med, framförallt inte om man direkt ser att det är ett Senior-forum.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 782
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Äldre Läs mer här: http://www.bukefalos.com/threads/forumet-senior-sedan-forra-seklet.1407120/ och rösta här...
Svar
0
· Visningar
2 199
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning
Äldre En del som röstat om nya namnet på Senior har föreslagit att Ungdom och Senior slås ihop till ett forum. Jag tänkte att det kunde vara...
Svar
13
· Visningar
1 836
Senast: kryddelydd
·
  • Artikel
Hästnyheter Vet inte exakt när forumet Senior skapades, men det fanns i alla fall 1999: Att det blev Senior hade att göra med att forumet för de...
Svar
0
· Visningar
1 715
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp