Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästen jag rider numera är en trevlig kille, en gentlemanfarbror skulle man kunna säga. Ägaren och jag har mest ridit ut tillsammans, men senaste två veckorna har jag ridit ut själv för att den andra hästen, en 4-åring, behöver vila. Jag har tidigare för det mesta ridit ut på egen hand och uppskattat det mycket, men det har sin tjusning att ha sällskap också. Det har blivit en trevlig social grej. Jag trivs väldigt bra med ägaren.

Igår fick jag tips av ägaren att det stod lite hinder i ridhuset, ifall jag ville prova att hoppa lite :). Det ville jag ju. Så jag red dit och tog några skutt. Jag hade en cavalettiserie för trav och sen la jag en galoppbom före ett pyttelitet kryss. Det gick ju galant, så jag byggde om krysset till ett räcke, cirka 50-60 cm, trodde jag. Det är lagom för en ringrostig ombörjare. Efteråt mätte jag hindret mot spöt. Knoppen var någon cm över högsta bommen. När jag kom hem mätte jag spöt. Hindret hade varit 70 cm. Så bra var mitt ögonmått :grin:.

FB_IMG_1464641696156_zpshjxg9zrk.jpg

Det är verkligen en förmån att få rida en så rutinerad häst med meriter från svår klass. Han vet vad han håller på med. Det kan man dock inte säga om mig.

Jag hittade några filmer på Youtube med honom som är filmade några år innan han kom till nuvarande ägare.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 161
Senast: Magiana
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
38 911
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp