Seniorfoder?

igbest

Trådstartare
Min äldsta tik bli 10 år i februari, hon är kastrerad, väger runt 6kg och brukar normalt äta lite allt möjligt i torrfoderväg men nu börjar jag fundera på om hon kanske borde få ett seniorfoder snart men vad ska jag välja. Jag vill inte att det ska vara allt för dyrt då vi har fyra hundar men jag vill samtidigt ha ett bra foder. Har ni några tips?
 
Min äldsta tik bli 10 år i februari, hon är kastrerad, väger runt 6kg och brukar normalt äta lite allt möjligt i torrfoderväg men nu börjar jag fundera på om hon kanske borde få ett seniorfoder snart men vad ska jag välja. Jag vill inte att det ska vara allt för dyrt då vi har fyra hundar men jag vill samtidigt ha ett bra foder. Har ni några tips?
Jag har ju en som blev 10 år i maj. Fortsätter med samma foder men har lagt till högdos omega-3 med DHA och EPA som tillskott.
 
10 år är väl inget för din ras? De brukar väl bli runt 15 år? Jag har inte gett seniorfoder till någon av mina hundar. Tillskott ger jag när det behövs (vilket det ännu inte gör för mina nuvarande hundar (11 och 12 år). De förra fick tillskott tidigare men de var större och fick artros på gamla där.
 
Tack allihopa :heart

Jag kanske kan avvakta med seniorfoder :) hon är pigg och glad :) kanske bara lite tunn kan jag tycka. Ska kolla över tillskott :)
 
Tack allihopa :heart

Jag kanske kan avvakta med seniorfoder :) hon är pigg och glad :) kanske bara lite tunn kan jag tycka. Ska kolla över tillskott :)
Många seniorfoder är mer fettsnåla osv för att många äldre hundar blir mindre aktiva och då går upp i vikt, så om hon är lite tunn är det nog bättre att i så fall kolla efter näringsrika foder till aktiva hundar (om det inte fungerar att bara öka mängden av det du ger nu).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 076
Senast: iNTOHiMO
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 439
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Fritid Kommer landa på Gardermoen ett par dagar innan midsommar och är ledig till efter midsommar, så funderar på att stanna kvar i Norge 2-3...
Svar
11
· Visningar
357
Senast: Fideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp