Seniortruppen officiell!

V

Vinga

Nu är listan över seniortruppen för 2007 släppt!

Spetsgrupp:
Dag Albert, England
Linda Algotsson, Läckeby
Sara Algotsson, Läckeby
Viktoria Carlerbäck, Borås
Tobias Grönberg, Södra Sandby
Magnus Gällerdal, Linköping
Anna Hilton, England
Katrin Norling, Mantorp
Johan Lundin, Sennan
Niklas Lindbäck, Genarp

Utmanargrupp:
Nils-Petter Eng, Broby
Michaela Jönsson, Halmstad
Anna Lidar, England
Therese Olsson, Målsryd
Therese Wahlberg, England
Hermine Waugh, England

Några överraskningar?
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Nej inte direkt , man blir aldrig förvånad när det gäller ft. I vår sport kan man hålla sig kvar genom att fullfölja en enda tävling på 2 år av kanske 10 starter :angel:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

*kl*

Jag tycker att en del personer är på fel ställe, men det är väl bäst att hålla tyst antar jag.. :devil: Annars åker man väl ut. :smirk:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Hmm varför har spetstruppen utökat så drastiskt?? Den brukar ju eller skall väl enbart bara bestå av ungefär 4-5 personer :confused:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Det undrar jag också, de som är med i spetsgruppen är väl de som kan komma i fråga att rida mästerskap (i år EM) och att alla tio i spetsgruppen tycker jag inte har hästar med mästerskapspotential eller rutin för att gå EM i år.
Men om det nu är så så är ju bara ledningen att gratulera, så här många ekipage har man väl inte haft att välja mellan på många år.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Det undrar jag också, de som är med i spetsgruppen är väl de som kan komma i fråga att rida mästerskap (i år EM) och att alla tio i spetsgruppen tycker jag inte har hästar med mästerskapspotential eller rutin för att gå EM i år.
Men om det nu är så så är ju bara ledningen att gratulera, så här många ekipage har man väl inte haft att välja mellan på många år.

Vem har inte en häst med mästerskapspotential eller rutin om jag får fråga? Jag håller oxå med om att där är många med i spetstruppen, men alla de som är där har ju faktiskt en häst med i spelet oxå. Eller?
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Jag tycker inte det men jag tänker inte nämna vilka eftersom jag godkände forumreglerna när jag blev medlem. :angel:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Jag tycker inte det men jag tänker inte nämna vilka eftersom jag godkände forumreglerna när jag blev medlem. :angel:

okej, ja vi får ju alla tycka vad vi vill...och jag kan ha fel.

Kunde bara inte komma på vilken av de alla som inte har någon mästerskapshäst.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Utan att nämna namn och för att förvirra så många som möjligt så anser jag att ett par, tre ryttare inte har presterat fullt så bra som önskat/förväntat under 2006 och de borde kanske ha fått flyttas ner/stanna kvar i utmanartruppen. En och annan är väldigt kompetent och har fina yngre hästar på gång men som inte känns redo för EM i år.

Men som sagt, bara min åsikt och jag har inte lika bra koll som ledningen så jag upprepar det jag skrev ovan att det isf blir ett angenämt problem att ta ut EM-laget. :)
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Jag håller med dig...bra va. ;)

En person som numera är med i spetstruppen har inte varit nolla i terrängen i en enda start i *** klass sista halvåret 2006 vad jag vet iaf. Det tycker inte jag borde vara kvalificerande till spetstruppen. :cool:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Utan att nämna namn och för att förvirra så många som möjligt så anser jag att ett par, tre ryttare inte har presterat fullt så bra som önskat/förväntat under 2006 och de borde kanske ha fått flyttas ner/stanna kvar i utmanartruppen. En och annan är väldigt kompetent och har fina yngre hästar på gång men som inte känns redo för EM i år.

Men som sagt, bara min åsikt och jag har inte lika bra koll som ledningen så jag upprepar det jag skrev ovan att det isf blir ett angenämt problem att ta ut EM-laget. :)


Det är väl första gången på länge det blir ett angeläget problem att ta ut ryttare till ett mästerskap , pga skadade hästar mm men eftersom ledningen har så många att välja på får man ju hoppas att alla dom står få fötterna i september :) Men jag håller med det finns ett par där som inte har där att göra rent resultatmässigt eller kapacitetsmässigt. Det har aldrig varit fler än dom som red det sista mästerskapet i nästkommande års spetstrupp så det är lite märkligt att den har blivit så utbredd.
 
Senast ändrad:
Sv: Seniortruppen officiell!

Men jag tror inte heller att det kommer handla om mer än max 6-7 stycken av ryttarna i spetstruppen när det gäller EM. Så därför fattar jag inte varför man har satt så många i den gruppen. Menmen, jag är inte JJ. :smirk:

Skillnaden mellan trupperna i år verkar vara att utmanarna inte får särskilt mycket "landslagsträning", vilket de har fått tidigare år. Det är ju inte heller så bra...är man med i landslaget ska man väl få vara med på träningarna också.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Men allvarligt har verkligen inte de ryttarna som är med i spetstruppen hästar som går ***???

Eller ni syftar på skador etc??
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Jag syftar snarare på resultaten en del ryttare hade under HELA förra året... :smirk:

Och som Fio (eller var det Lena?) säger så brukar ju spetstruppen bara bestå av de ryttare som red mästerskap förra året, de andra med *** hästar brukar hamna i utmanartruppen.

ALLA hästar som är med i landslaget ska gå ***, det är ju kravet.
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Min högst personliga åsikt är att det är en i spetstruppen som inte borde vara där och betydligt fler i utmanartruppen som inte borde vara där :crazy:
 
Sv: Seniortruppen officiell!

Och min personliga åsikt är att 3 ryttare borde flyttas ner från "spetsarna" till utmanarna, och att 3-4 utmanare inte borde vara med i landslaget i år. :smirk:

Det är så skönt när man får tycka som man vill. :D
 

Liknande trådar

W
Fälttävlan Jag citerar från Ridsports hemsida: "På måndagen presenterade förbundskapten Jan Jönsson de ryttare som ingår i fälttävlans VM-trupp...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: LenaH
·
T
Fälttävlan Hittade ett nyhetsklipp (visserligen ett par veckor gammalt) Viktoria Carlerbäck och Sara Algotsson är i princip klara för...
2
Svar
23
· Visningar
2 492
Senast: aicha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp