Senskydd liknande Veredus

Corax

Trådstartare
Jag har haft ett par Veredus Carbon Gel som vardagsskydd på djuret de senaste (tio)åren och varit mycket nöjd. Hästen sparkar sig själv mycket så slitaget på skydd är stor. Skålarna på Veredus skydden har tålt Massor men nu har de spruckit i plasten på baksidan längs förstärkningen (kan misstänka att en häst klivit på det)och jag vågar inte använda dem längre.
Så nu måste jag alltså hitta likvärdiga skydd i stötupptag och passform (smalare halvblodsben)men helst till en billigare peng.
Vi hoppar inte mycket utan mest några småskutt/bommar men vi rider ut i ur och skur så de behöver vara lätta att göra rent samt enkla att ta på/av.
Är det någon som har något bra förslag?
 
Jag har haft ett par Veredus Carbon Gel som vardagsskydd på djuret de senaste (tio)åren och varit mycket nöjd. Hästen sparkar sig själv mycket så slitaget på skydd är stor. Skålarna på Veredus skydden har tålt Massor men nu har de spruckit i plasten på baksidan längs förstärkningen (kan misstänka att en häst klivit på det)och jag vågar inte använda dem längre.
Så nu måste jag alltså hitta likvärdiga skydd i stötupptag och passform (smalare halvblodsben)men helst till en billigare peng.
Vi hoppar inte mycket utan mest några småskutt/bommar men vi rider ut i ur och skur så de behöver vara lätta att göra rent samt enkla att ta på/av.
Är det någon som har något bra förslag?
Jag har veredus billiga variant, trc tror jag att de heter. Man får passformen och slitstyrkan men lite mindre lyx, ingen gel och inga ventilationshål. Kan det vara något?
 
Veredus har även några andra lite billigare, tror de heter Olympic?
Jag har ett par såna bakskydd (som får utstå enhel del) och de är bra!

Eskadron annars kanske?
 
Veredus har även några andra lite billigare, tror de heter Olympic?
Jag har ett par såna bakskydd (som får utstå enhel del) och de är bra!

Eskadron annars kanske?
+ @Ace

Veredus Olympic finns ju i ett par 'roligare' färger också såg jag. :) Däremot fortfarande lite dyrt för 'slit och släng i skogen'.
Eskadron har jag alltid upplevt som stora i skålarna men de kanske är bättre nu för tiden?
Min häst har väldigt smala ben och nätta leder även fast hon är 168. Veredusskydden har jag i stl M och de sitter perfekt över koftan på bekostnad av att de kunde vara lite längre.
 
+ @Ace

Veredus Olympic finns ju i ett par 'roligare' färger också såg jag. :) Däremot fortfarande lite dyrt för 'slit och släng i skogen'.
Eskadron har jag alltid upplevt som stora i skålarna men de kanske är bättre nu för tiden?
Min häst har väldigt smala ben och nätta leder även fast hon är 168. Veredusskydden har jag i stl M och de sitter perfekt över koftan på bekostnad av att de kunde vara lite längre.
Det kan vara värt att hålla utkik på begagnatmarknaden!
Annars tror jag back on track passar lite smalare ben. Jag har inte haft mina så länge än, men de är använda dagligen i 6 månader utan att de är slitna. Priset kanske också är saftigt.
Är det fram eller bakskydd du behöver förresten? Dessa är framskydd.
 
Läste recensionerna när tidningen ridsport gjorde ett test på senskydd och då skrev dom att just back on tracks senskydd passade smalare ben.
 
Det kan vara värt att hålla utkik på begagnatmarknaden!
Annars tror jag back on track passar lite smalare ben. Jag har inte haft mina så länge än, men de är använda dagligen i 6 månader utan att de är slitna. Priset kanske också är saftigt.
Är det fram eller bakskydd du behöver förresten? Dessa är framskydd.
Det är fram vi behöver. Bak har jag inga större krav på prestanda. :)

Jag kikade faktiskt på lite annonser. Jag behöver ju inget i toppskick utan lite repor gör inget.
 

Liknande trådar

Utrustning Behöver lite hjälp här med val av senskydd;) Mitt fullblodssto ska snart få släppas ut i stor hage med polare igen:bump: efter att ha...
Svar
19
· Visningar
3 077
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Vi som letar hus
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp