Sv: seperation. någon mer?
Jag separerade för ett halvår sedan, och det är först nu jag börjar förstå vad jag gjort, alltså hur mycket som har förändrats under den här tiden. Det har varit en emotionell berg och dalbana, även för mig som tog initiativet. Men med tiden har allt lugnat ner sig och vi har för det mesta en bra relation, exet och jag, som jag bara tror kommer bli bättre. Han är en god vän till mig. Däremot är jag väldigt nöjd över mitt beslut nu när jag har lite perspektiv. Det var nog rätt för oss båda, vilket även exet insett. Jag tror inte det finns någon chans att vi skulle återförenas. Vi bryr oss om varandra, men det finns ingen kärlek kvar. Bägge har nya relationer, och barnen har tagit allt jättebra, även om de naturligtvis helst vill att mamma och pappa bor ihop. Exets och mitt liv har på så kort tid gått åt så olika håll. Fascinerande och se vilka personlighetsdrag som fått framträda när man blir en egen individ igen.
Summa sumarum - allt blir lättare med tiden. Många saker kan kännas mer eller mindre oöverstigliga när man är mitt uppe i det, men du kommer märka att allt faktiskt kommer lösa sig, lugna ner sig och normaliseras. Lycka till på vägen, som är lite gropig, spänn fast säkerhetsbältet....