Ser på video-känner vemod.Ny häst?

C

Camarotheking

Sitter och kollar på gamla lopp med vår lilla stjärna.Ofta gör jag det.Hans storhetsperiod var för exakt tio år sen men allt känns som igår.Vi hade så mkt roligt...vi var så stolta...Idag är han 18 och lika pigg som för 10 år sen.Mitt hjärta värker ibland när jag ställer mig och tittar på honom.Han hade sånt hjärta...sånt huvud...Han kämpade alltid som en tiger....han gjorde alltid sitt. Hans pensionärs liv kunde nog inte varit bättre.Han har sin fodervärd som älskar honom.Dom rider och håller på.Han lika kaxig som då:)och njuter verkligen i fulla drag av livet.Jag hoppas han får leva många år till.

Det är 8 år sen han gjorde sin sista start.Jag har ända sen dess haft ridhäst och har inga planer på att ge upp honom.MEN...jag, pappa och mamma också är sugen på ny travhäst.Har man en gång hamnat i travkretsen känner man längtan tillbaka.Suget blir allt större.Jag och pappa ska gå en B-tränar kurs snart(om det blir som jag vill) så vi kan stå som tränare på en travhäst.
Chansen att få en så duktig pålle som "Hajen" är nog minimal men det känns lockande ändå.Suget finns och gör sig påmint.Det är ngt speciellt....travet..

Ngn som har en "stjärna" som betytt oerhört mkt i era liv?Berätta! :bump:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: Tofs
·
Övr. Hund "HUR KUNDE DU?" När jag var valp underhöll jag dig med mina egenheter och fick dig att skratta. Du kallade mig ditt barn, och trots...
Svar
18
· Visningar
1 360
Senast: Zizzy
·
Övr. Barn Ångestnivån stiger här i mammahjärtat när 6-åringen visar mer och mer stress-symtom Hur kan man lösa umgänge/boende med båda...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
38 244
Senast: Bellami4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp