Bukefalos 28 år!

ser suddigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anastacia

Trådstartare
Måste fråga. Jag är ju gravid i v.7 eller 8 (har inte superkoll) och den sista veckan har det blivit "suddigt" för ögonen, det suddar ihop sig som om man hade nått i ögonen, gnuggar man i ögonen blir det ju inte bättre men det är några sekunder och sedan slutar det, för att komma tillbaka fram och tillbaka hela tiden...
Har aldrig haft såhär förrut så det måste ju ha med graviditeten att göra, men varför blir det så???
Har dessutom fått jätteont i huvudet hela tiden.
Vid min förra graviditet mådde jag helt toppen hela tiden så jag upplevde inget av det jag upplever nu med illamående, konstigt seende och redan svälld i fingrar så att jag inte ens får på mig mina ringar!!!
 
Sv: ser suddigt!

Ring till MVC och berätta, det låter som om du har väldigt högt blodtryck och behöver medicin för både dig och barnet skull!
 
Sv: ser suddigt!

Skynda till en doktor då det låter som farligt högt blodtryck som är farligt för både mor och barn!
Jag hade inte ens suddig syn med b.tryck på 190/120 och var inte så svullen och ändå låg jag inne pga det och ägvita i urinen, helst skulle jag ligga hela tiden så åk in akut om det är helg nu och VILA!
 
Senast ändrad:
Sv: ser suddigt!

Du skall ta och åka in till akuten nu på direkten, det är jättefarligt att få för högt blodtryck.
De flesta sjukhus har en Gynjour, åk dit!
 
Sv: ser suddigt!

Oj tror ni att det är SÅ allvarligt???
Det var värre igår än idag, så jag har tagit det jättelugnt idag.
Ska ringa mvc direkt på tisdag, och blir det sämre så ringer jag akut in såklart!
Men jag förstår om det här skulle komma senare, men såhär tidigt??

Vad är äggvita i urinen då?
Är det farligt?
 
Sv: ser suddigt!

¨Frågade min svåger som är läkare, han tyckte absolut att med de symtomen ska man åka in akut, och se till att du berättar alla de olika symtom du haft! Det där låter INTE bra, hade inte väntat till tisdag!
 
Sv: ser suddigt!

Ring till sjukvårdsupplysningen idag redan och hör vad de säger, det är ganska så långt till på tisdag... Ialla fall så de får kolla upp blodtryck och äggvitan, det kan vara något som heter havandeskapsförgiftning och både du och barnet kan bli väldigt dåliga.
 
Sv: ser suddigt!

KOllade blodtrycket igår med en sådan där hemmamätare, den brukar visa så gott som exakt, och blodtrycket var "normalt" så som jag brukar ha.
Pulsen var också "bra", ja i alla fall så som den brukar vara.
Är snurrig som fasen idag också, men kan man inte vara det, jag har ju sjukhusskräck då och åker inte in om det inte verkligen är akut... så jag har ett litet dilemma här känner jag...
Kanske ska ringa min läkarvän... hon kanske kan hjälpa mig...

Men havandeskapsförgiftning och allt det ni pratar på, kommer inte det sent i graviditeten och inte de första veckorna?????
det är DET jag mest reagerar på för att inte åka in... det känns som att det är på tok för tidigt för att ha allvarliga problem!
 
Sv: ser suddigt!

Åk in direkt! Havandeskapsförgiftning kan komma tidigt i graviditeten även om det är ovanligt.Du får inte chansa för det kan gå jättesnabbt till du blir riktigt dålig.
 
Sv: ser suddigt!

Snälla, var rädd om dig och ring sjukvårdsupplysningen. Du kan bli riktigt dålig riktigt fort, och då lär du hamna på sjukhus ett tag vare sig du vill eller ej. Då är det väl bättre att ringa ett samtal nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
17 935
Senast: Enya
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 156
Senast: Pratsch
·
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp