Serie typ Gilmore Girls?

Habina

Trådstartare
Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
 
Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.

Inte riktigt lika mysig some Gilmore, men jag gillade Virgin River - den blir dock ocksa morkare nagon gang under sasong 3 typ, men de forsta tva minns jag inte som sarskilt morka.

Schitt's creek ar mer en komedie an drama serie, men jag vill argumentera att den faktiskt ocksa ar valdigt mysig - den har ett gang unika karaktarer som man blir valdigt fast vid over tid. Absolut utmarkt serie.
 
Finns den på Netflix? Har sett den tusen gånger men den känns också rätt mörk. Tänker ffa på säsong 5…
Jag har ingen aning får jag erkänna, jag har inte Netflix - men för mig har den alltid varit väldigt feelgood även i det mörka! :)
Modern Family annars kanske?
 
Jag är mitt inne i den värsta perioden på året för mig. Allt är grått, trist, kallt och deppigt. Det hela kulminerar runt 10 december, årsdagen för när jag tog bort min älskade unghäst.

Jag har kollat igenom alla avsnitt av Gilmore Girls (inkl uppföljaren) och behöver en ny lättsam serie att kolla på. Tips på Netflix eller SVT play?

Började se Dead to me och Firefly Lane i början av hösten och älskade bägge serierna, men de blir för mörka nu, så jag har fått pausat efter att ha tvingat mig igenom ett par avsnitt.

Är Six feet under rolig? Såg att den kommit nu? Eller är den nåt jag ska spara till våren?

Filmtips funkar också, men helst serie så det tar lite tid att beta sig igenom.
Har du kollat på Virgin River? Jag brukar inte gilla sådana serier, men den är väldigt feel good. Huvudkaraktären har en tragisk backstory, men den har väldigt mycket feel good i sig. Annars Ted Lasso som finns på Apple TV- SUPER bra. Tror man kan få gratis prov abonnemang.
 
Om du kan få tag på Hart of Dixie så är den i samma genre som Gilmore Girls. Knasig, smått absurd småstad med speciella människor, kärlek och humor. Men jag tror att den finns på Viaplay.

Annars tycker jag att Gilmore Girls är en av de bästa serierna som gjorts! Svårt att hitta nån som matchar den i mysfaktor!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp