Serierna som alla gillar - utom du

Hembiträdets eget liv, skulle väl kunna funka för ändamålet.
Jodå, jag fattar att det var tänkt så. Men då måste det vara gjort med väldigt medveten hand.

Ta Downton Abbey (som jag gillade), där fanns hela personalstaben ”som motvikt” till den välbärgade herrgårdsfamiljen. Men eftersom familjen behandlade dem med samma snälla välvilja som man behandlar en flock glada labradorer så ... Det gav en HELT orealistisk klasskildring. Sådär bra har jag svårt att tro att tjänstefolket hade det.
 
Finns det NÅGOT svenskt de senaste typ tio åren som varit bra? Bron var skitbra men den var ju samproduktion.

Det enda riktigt bra jag kan komma på från modern tid är Graven (2004). Den var verkligen bra. Sen kom en säsong 2 som var apdålig.

Förresten, Torka tårar utan handskar gillade jag. Dock inte så att jag slog frivolter av lycka.
Jag gillade Fröken Frimans krig!
 
Money Heist har typ 8.6 på IMDb så det verkar som att en väldig massa människor gillar den, men jag klarade knappt av att ta mig igenom säsong 1! Den hade kunnat vara riktigt bra, men kändes i slutändan bara som en långdragen såpa i heist-miljö.

Mindhunter hör jag också en massa bra om, men inte heller där tog jag mig igenom första säsongen (tror jag kom lite drygt halvvägs). Detta trots att jag gillar true crime och egentligen är väldigt intresserad/fascinerad av ämnet som undersöks i serien. Men den var för brun, för långtråkig för att jag skulle mäkta med.

Sedan gillar inte heller jag Suits, Game of Thrones, Orange is the New Black (jo, första säsongen var ok men sen gick det utför) och flera andra som redan nämnts. Breaking Bad har jag inte ens försökt mig på då jag är tämligen övertygad om att det inte är min grej.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp