Serietidning ungdom?

Dorinda

Trådstartare
En yngre tonåring(kille) i min närhet vägrar läsa böcker. Men jag tänker att en serietidning mer för vuxna skulle kunna gå hem. Har ni några tips?
 
Beroende på vad han har för intressen så kanske Gaimans Sandman? Men klarar han engelska eller måste det vara på svenska?

Edit: Kolla med SF Bokhandeln, de är enormt kunniga och har ett av Sveriges bästa sortiment vad gäller manga och graphic novels.
 
Manga. Finns massor. Gå tillbokhandeln och biblioteket och fråga Vilka som är populära. Våra killar älskade dem och de blev lite kaxiga av att de läste baklänges. Lite uppror alltså.
 
SF! Det borde jag tänkt på 😃

Engelska går bra :)
Inte så många intressen. Kollar ibland på Marvel filmer.
Finns ju en del Marvel serietidningar ;) om man säger så...

Ge honom ett litet urval? Vad gillar han bäst? Spindelmannen, Wolverine? ett sådant album, utvalt av SF bokhandeln.

Och så ett Sandman såklart.

Och så tycker han bäst om Fantasy eller Science Fiction? lite mer hårdkokt? (är inte direkt en serieläsare själv men bor med en.)

Men bäst om du går till SF-bokhandeln, många av de stora TV-serierna nu kommer ju från serier. Som Walking dead tex.
 
Watchmen (jätteklassiker) var TV serie 2019. (eller inspirerad av Watchmen)

The League of Extraordinary Gentlemen är också ursprungligen en serie.

Top 10

Kick Ass (ganska blodig superhjältegrej)

Sedan har Marvel gjort serier av en hög klassiska böcker som Pride and Prejudice men det är nog inte hans grej :)
 
Watchmen (jätteklassiker) var TV serie 2019. (eller inspirerad av Watchmen)

The League of Extraordinary Gentlemen är också ursprungligen en serie.

Top 10

Kick Ass (ganska blodig superhjältegrej)

Sedan har Marvel gjort serier av en hög klassiska böcker som Pride and Prejudice men det är nog inte hans grej :)

Watchmen är riktigt bra!
 

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 179
Senast: Pratsch
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 965
Senast: hollypolly
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2023 -den andra
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp