Serietips 2024

Lilla

Trådstartare
Här kan vi dela med oss av våra serietips.
Berätta även var man kan se serien.
 
Senaste jag såg var The Rookie. På Netflix. (Kan finnas på tv4-play också,)
Polisserie som handlar om nya poliser.
Mitt betyg 8/10.
 
Har precis sett klart de två säsonger av Thunder in my heart som finns på Netflix.
Riktigt bra serie!

Började på yellowstone men kände…snark. Bara snubbar som snackar med varandra typ och de enda två kvinnliga karaktärerna i första avsnittet var så stereotypa. Kanske blir den bättre men inget jag kommer att lägga tid på i alla fall.

Har inget riktigt bra att se just nu. Väntar på tredje säsongen av Young Royals typ.
 
Har precis sett klart de två säsonger av Thunder in my heart som finns på Netflix.
Riktigt bra serie!

Började på yellowstone men kände…snark. Bara snubbar som snackar med varandra typ och de enda två kvinnliga karaktärerna i första avsnittet var så stereotypa. Kanske blir den bättre men inget jag kommer att lägga tid på i alla fall.

Har inget riktigt bra att se just nu. Väntar på tredje säsongen av Young Royals typ.
Ja! Thunder känns så nära, och många bra skådespelare (trots att de är svenska höll jag på att skriva...). Amy Deasismont är så otroligt talangfull och jag hoppas att hon fortsätter synas i fler produktioner.

Jag håller med lite om Yellowstone, det är lite "nej sådär gör man faktiskt inte i verkliga livet", och en av de kvinnliga karaktärerna är läskigt tunn. Och systerns relation med sin pappa är snudd på incestuös. Men jag blev ändå helt hooked efter några avsnitt och har spenderat alldeles för många sena kvällar med "bara ett avsnitt till".
 
Ser för tillfället Feud på HBO, första säsongen utspelar sig på 1960-70-talen och handlar om Bette Davis och Joan Crawfords långtgående rivalitet.
Välspelad men ganska mörk.

Mera HBO: Patrick Melrose; Benedict Cumberbatch spelar en man som vuxit upp med en tyrannisk far och undfallande mor. Intressant dynamik när han själv får barn.

Parade's End: utspelar sig under första världskriget. Skildrar ett misslyckat societetsäktenskap. Baserad på en bokserie.

På Disney Plus finns Only Murders in the Building som kort och gott handlar om tre grannar som börjar lösa märkliga mord som inträffar i den anrika fastighet i NY de bor i. Samtidigt gör de en podcast av det hela. Verkligen inget Nordic Noir!
 
Ser för tillfället Feud på HBO, första säsongen utspelar sig på 1960-70-talen och handlar om Bette Davis och Joan Crawfords långtgående rivalitet.
Välspelad men ganska mörk.

Mera HBO: Patrick Melrose; Benedict Cumberbatch spelar en man som vuxit upp med en tyrannisk far och undfallande mor. Intressant dynamik när han själv får barn.

Parade's End: utspelar sig under första världskriget. Skildrar ett misslyckat societetsäktenskap. Baserad på en bokserie.

På Disney Plus finns Only Murders in the Building som kort och gott handlar om tre grannar som börjar lösa märkliga mord som inträffar i den anrika fastighet i NY de bor i. Samtidigt gör de en podcast av det hela. Verkligen inget Nordic Noir!
Fun fact: Benedict Cumberbatch tyckte så mycket om sin karaktär i Parade’s End att han döpte sin son efter honom.
 
Det senaste jag såg var Secret City på Netflix UK. Ett riktigt bra australiensiskt politiskt drama där en grävande journalist har huvudrollen och "snubblar" över diverse spionhärvor och skandaler. Det är verkligen en sådan där serie där man måste ha hjärnan med sig och egentligen var den lite för komplicerad och rörig för min smak, men överlag gillade jag den skarpt!
 
Ja! Thunder känns så nära, och många bra skådespelare (trots att de är svenska höll jag på att skriva...). Amy Deasismont är så otroligt talangfull och jag hoppas att hon fortsätter synas i fler produktioner.

Jag håller med lite om Yellowstone, det är lite "nej sådär gör man faktiskt inte i verkliga livet", och en av de kvinnliga karaktärerna är läskigt tunn. Och systerns relation med sin pappa är snudd på incestuös. Men jag blev ändå helt hooked efter några avsnitt och har spenderat alldeles för många sena kvällar med "bara ett avsnitt till".
Jag är otroligt imponerad av Amy! Sjukt talangfull. Riktigt jobbigt att se en del scener i serien, den kröp in under skinnet.
 
Typ sist på bollen men har sett Succession på HBO nu och instämmer i hyllningskören. Den är så bra! De har verkligen lyckats med att skapa karaktärer som väcker både sympati och avsky, inte antingen eller.
Jag tror att mitt problem med Yellowstone är att det känns som att den försöker vara en Succession fast med cowboys. Men det funkar inte riktigt för mig 😄
 
Griselda - Netflix
Så otroligt bra spelat av Sofia Vergara, kul att se henne i något riktigt seriöst. Gillade serien som sådan också, sträcksåg.
 
Fun fact 2: Jag gick förbi Cumberbatch på gatan när Patrick Melrose spelades in här i min stad för några år sedan :D

Apropå Cumberbatch så är det här definitivt värt en titt. Inte bara för att brevet är helt hysteriskt roligt utan hur han läser det.

 

Liknande trådar

F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
66 67 68
Svar
1 357
· Visningar
44 818
Fritid Önskar serietips på SVT-play, TV4-play och Netflix. Inte historiskt, overkligt eller skräck.
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 965
Senast: Lilla
·
Juridik & Ekonomi Har ni några sparmål för 2024 och i så fall; vad? Har själv satt ett väldigt högt mål för mig själv, vilket kommer att bli tufft med...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
14 408
Senast: Kakis
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp