Bukefalos 28 år!

Sexbekymmer

Myzan87

Trådstartare
Egentligen är jag inte alls så säker på att jag borde lägga ut detta på ett forum men jag har fått ok från sambon.

Vi har ett litet bekymmer när det kommer till orgasmer. I detta fallet är det han som har svårt för att komma trots att han är väldigt upphetsad. Vi kan ha sex i säkert 1 timme (inkl förspel) utan att han upplever en orgasm. Han själv vet inte varför för ibland går det och ibland får vi avbryta för att jag har kommit. Det är inte det att han inte tycker det är skönt, han kommer bara inte 'över kanten'

Tyvärr är det så att vi använder kondom numera eftersom jag (efter råd från honom) slutat med mina minipiller. Problemet fanns även då.

råd och tips? Kanske skulle man gå och prata med någon?
 
Senast ändrad:
Gör det han tycker är skönast och koncentrera er på det?

Nu vill jag inte diskutera exakt vad jag och min man gör i sängen men om jag skulle ha svårt att komma någon gång så har han några knep att ta till, och det funkar så gott som alltid. Det finns vissa saker jag blir mer upphetsad av än andra och det blir lättare att komma då.
Han däremot har aldrig några bekymmer.

Jag var med en kille en som som hade jättesvårt för att komma. Han sa det att han kommer bara 1 av 10 ggr han har sex. Han kunde oftast bara komma om han runkade av sig själv.

Det finns säkert något läkemedel som gör det lättare för en att komma. Det finns ju medicin för det mesta numera. Boka en tid för att rådfråga :)
 
Det som är positivt är att det verkar som ni kan prata öppet pm det vilket säkert är första steget. Att söka hjälp tror jag kan vara ett bra första steg. Jag antar att det när det handlar pm sex kan finnas både fysiska och psykiska förklaringar.
 
@Matmissbrukaren han har inga direkta knappar. Inte som vi hittat i alla fall för det är olika från gång till gång. Ska kolla upp om det finns något läkemedel.

@stjarnhimmel jo, det är ett första steg att prata om det. Något vill vi göra åt problemet.

@mandalaki han tar inga läkemedel. Det enda är kanske att han jobbar mycke så han är kanske omedvetet stressad? Svårt för att varva ner på kvällarna.

@Lurv ska kolla upp detta :-)
 
Har ni testat leksaker för honom? Det finns ju mängder av olika, intensiteten av något med vibration brukar vara väldigt uppskattad här hemma. ;)
 
Stress kan garanterat inverka mycket, sedan kan det också bli att han stressar sig själv och känner att han "måste" komma för att det förväntas av honom. Förutom övriga förslag kan man kanske fokusera mer på njutningen och inte på att något speciellt måste hända under sexakten. Testa lite olika ställningar, lite olika kondomer, det finns ju lite olika roliga sexleksaker man kan testa också. Har sett typ en ring med inbyggd vibrator, kanske vore nått? :)
Lycka till! Bra att ni kan prata om det, då är ni en god bit på väg :)
 
@Myzan87

När du skriver att ni har "sex" i över en timme - vad inkluderar du i sex? När är det han inte kommer? Jag väljer att tolka "sex" som samlag (åh vilket trist och kliniskt ord det är - men man förstår i alla fall vad det betyder), och svarar utifrån det.

Precis som med kvinnor så finns det män som inte kommer vid samlag. Det är såklart inte lika vanligt, men det är inget unikum för en man att inte få orgasm i samband med samlag. Det behöver alltså inte alls betyda att det är något fel! Och precis som med kvinnor som inte kommer vid samlag så får man hitta på andra saker. Som att använda händer, mun, tunga eller kanske leksaker?

Har han alltid haft svårt att komma vid samlag? Har han svårt att komma även när han onanerar (kan hålla ut väldigt länge)?
Om han alltid har haft svårt att få orgasm så tillhör han säkert den delen av skalan (precis som det finns de som får orgasm otroligt lätt). Om det är något som har förändrats så bör han kolla upp så det inte finns någon störning i kroppen, någon sjukdom, som orsakar förändringen (precis som man alltid bör göra om kroppen ändrar beteende). Självklart kan han kolla upp det oavsett, men det är viktigt att komma ihåg att det inte är onormalt.

Tycker han själv att det är ett problem? Är det ett sexuellt problem eller är det ett samlivsproblem? Eller är det så att det inte är ett "problem" men något ni vill utveckla i ert samliv? Beroende på hur ni tänker så finns det olika ställen att vända sig till. Det finns ju parrådgivning, sesammottagningar, RFSU, sexcoacher och sexkurser.

Oavsett, lycka till!
 
@Matmissbrukaren han har inga direkta knappar. Inte som vi hittat i alla fall för det är olika från gång till gång. Ska kolla upp om det finns något läkemedel.

@stjarnhimmel jo, det är ett första steg att prata om det. Något vill vi göra åt problemet.

@mandalaki han tar inga läkemedel. Det enda är kanske att han jobbar mycke så han är kanske omedvetet stressad? Svårt för att varva ner på kvällarna.

@Lurv ska kolla upp detta :-)

Jag är sån att jag tror att alla har en knapp. Det gäller bara att hitta den :)

Jag tror han måste slappna av. Släppa allt helt. Ibland kan det bli att man spänner sig när det förväntas att man ska komma.

Jag kan ibland ha svårt för att komma och dom gångerna så koncentrerar sig min man enbart på min njutning. Hans kommer i andra hand. Då gör han allt som han vet hetsar upp mig lite extra. Det kan vara något litet. Utan att gå in på för mycket så finns det ett speciellt tungdrag jag gillar lite extra när han slickar mig. Sen i kombination med lite annat så är det inga problem för mig att få en orgasm.

Nu vet ju inte jag om du gör det och du behöver inte heller berätta. Men om du suger så kan du testa en annan teknik och samtidigt röra på känsliga punkter. Tex är det många som gillar när man smeker med ett finger mellan pungen och anus och kombinerar med att smeka kulorna.

En vibrator som andra föreslagit rekommenderar jag också att testa!
Och, en del män tänder lite extra på att få upp ett finger där bak. Det räcker med en fingertopp som stimulerar lite. Det är lite tabu att nämna men jag har varit med en del killar som älskade det.
En del killar är lite anti det men det är värt att testa!

Och nej, jag är ingen sexexpert men har däremot experimenterat en del.
 
Har ni provat oljor och latex-lakan?

En tur "bredvid" det vanliga?

Oralt?

Butt plug?

Frensh home maid-förkläde (turas om)?

Utomhus?

Samt, hur mår han psykiskt? Det är nog den viktigaste punkten.
 
Varför avbryta helt bara för att du kommit? Man kan väl fortsätta ändå? Ge oralt, smeka osv om penetration inte är lockande för dig då.
Har han haft problem med att komma för snabbt någon gång? Varit med om en del som velat "dra ut på det" och hållit emot så mycket så när de till sist försöker släppa efter så funkar det inte.
Får han alltid orgasm när han runkar? Har ni någonsin sexuella lekar som bara handlar om honom, där han inte ska prestera utan bara lära sig att njuta och ta emot?
Är han stressad i övrigt? Svårt att släppa på kontrollen?

Vågar han/ni prova saker? Många män tycker det där med anal stimulans är tabu och "homovarning" men många njuter av det när de väl slutar tänka så mycket. Experimentera för att hitta hans grej, den där saken där han helt enkelt inte kan stå emot. Avsluta med runk/sug utan kondom?

Fast största frågan är ju om han tycker det är ett problem? Blir sexet sämre? Kanske har det blivit en grej så att sexet är för målinriktat på orgasm istället för att koncentrera sig på att njuta under resans gång och se orgasmen som en bonus.
 
Ja, frågan är om det är du eller han som upplever det som ett problem? (har bara skummat igenom posterna...)

Jag kan tänka mig (egen erfarenhet) att du känner dig mindre lyckad som sexpartner ifall inte du får honom att komma? Då är risken att man hamnar i en ond cirkel: Han känner att han måste komma för att tillfredsställa dig, och då kanske han får ännu svårare att komma? Njut istället av sexet. Och se det från den ljusa sidan - ni kan ha sex länge :) till motsats med vad man brukar kunna ha med fyrasekundersmannen.

Först när jag träffade en "långliggare" så upptäckte jag att jag var kapabel till multipla orgasmer. :D och jag vill inte ha det på något annat sätt! Drygt femti år gammal... :d
 
Jag och flera andra ställer frågor, och jag förstår att du kanske inte vill svara på alla i ett öppet forum. Jag hoppas inte du känner dig påhoppad. Mitt syfte var bara att vända och vrida på ämnet.

Jag hanar på Elinoors resonemang och bjuder på en personlig detalj. Min första, som jag också hade en lång relation med, kunde inte komma vid samlag. Jag gick flera år och undrade vad jag gjorde för fel/vad det var för fel på mig. Jag blev såklart bortskämd med att hålla på länge. Men det var väldigt trist att alltid vara den som tog initiativet till att avbryta penetrationen.

En av de män jag träffade efter den relationen var en 4-sekundare, till min stora glädje! Det var alltså inget fel på mig! Men oj vad jag saknade marathonsexet ibland!
 
Först och främst vill jag tacka för råden :) Jag går in och läser även om det ibland tar tid att svara, lite jobbigt att skriva långa svar med mobilen.

@Sotfux Vi har funderat lite kring leksaker till honom också. Vi funderar på om det ändå är värt att lägga lite mer pengar på en leksak, så vi tänkte sätta oss ner och titta vad han tycker ser intressant ut att prova. En 29kr penisring med vibrator är inget att hurra för..

@skuggi Jo, förmodligen är det lite stress också med. Både över att "prestera" och själva orgasmen. Jag själv tycker att det viktigaste är att han njuter och tycker det är skönt. Och är öppen för att pröva det mesta. Kondomer kan vara lite svårt att hitta som passar. Tidigare har de spruckit eller inte passat ordentligt men hittade nu en sort som han faktiskt tycke passade bra. Han har inte själv insett att han behöver så stora. Så det kanske också är en bidragande orsak till stress gällande kondom? *funderar*

@Whirlie Ingen fara, jag går in och läser men inte haft möjlighet att svara. När jag säger sex (eller som du skriver samlag) menar jag från det att vi börjar hetsa upp varandra, oralt och sedan penetrering tills att jag kommer. Det tar lång tid även om han onanerar.
Det är nog så att det är något vi vill utveckla. Inte för att jag känner mej misslyckad som sexpartner utan för att jag vill lära mej hur han njuter som mest, han själv vet inte hur han vill ha det och vad han kan tänkas tycka om. Och han undrar givetvis om det är något fel på honom. Men jag tror han tänker förmycket :)
 
@Matmissbrukaren Dom knapparna hade jag gärna hittat :D Men eftersom han inte själv känner till vad han går igång på mest (förutom sexiga underkläder, som jag brukar ta på mej) så vill vi ha lite nya erfarenheter och idéer.
Jag ska testa fingret någongång när han är väldigt upphetsad. Han tror inte han kommer gilla det men det återstår att se. Kanske behövs det en liten invänjningsperiod för att han ska slappna av lite och tycka det är ännu skönare. Men helt klart värt att testa!

@Mark Vi har prövat utomhus, dock när mitt knä var skadat så kanske värt att planera lite mer kring en träff i det gröna. I bilen, lastbilen (han har egen lastbil), hotellrum, dusch, köksbord, soffa, framför kamin. Lastbilen är nog det stället vi får till det flest gånger. Får fundera på vad vi gör just då egentligen.

@purity_666 Vi kanske skulle prova att mysa efteråt istället. Jag klarar inte att någon rör mej där nere helt enkelt efter en orgasm men med lite mys kommer jag förmodligen igång igen. Värt att testa också! Jag får prata med honom om hur han ser på orgmasmen, om det är det som är målet för honom. För jag har fattat det som att han gärna vill komma och undrar varför han inte gör det.

@Oldie Hihi ja, egentligen har jag hellre det såhär än 4sekunder och sedan är det klart! Man blir så ställd när det går fort!

@Elinoor Både ja och nej, jag känner mej misslyckad eftersom "mina knep" är slut när det gäller orgasm. Vissa behöver man bara rida av och sedan är det klart. Med denna mannen så krävs det lite mer (vilket är roligt!) för att han ska njuta och känna sig nöjd. Men han undrar själv om han har några knappar jag kan trycka på som han inte vet om. Han kanske bara behöver släppa kontrollen och låta mej sköta det :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 296
Senast: geting
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
878
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp