Sexchat-grupper på instagram.....

Otherside

Trådstartare
Alltså vad är detta?!? VARJE dag får jag flera "requests" i min meddelandeinkorg på instagram, där jag bjuds in till chat-grupper - som klart och tydligt handlar om sex. Storbystade kvinnor i underkläder som profilbild. Jag har verkligen aldrig någonsin vidrört såna grupper så hur de hittat mig är en gåta. Hur blir jag av med detta?? Jag kan inte rapportera dem utan att först öppna meddelandet och det vill jag ju inte. Jag raderar och raderar och raderar och... Men det dyker bara upp nya. Nu säger min dotter att hon får samma elände på sin Instagram. Finns där nåt sätt att slippa eländet?? Har ni upplevt samma flodvåg av sk*t?
 
Alltså vad är detta?!? VARJE dag får jag flera "requests" i min meddelandeinkorg på instagram, där jag bjuds in till chat-grupper - som klart och tydligt handlar om sex. Storbystade kvinnor i underkläder som profilbild. Jag har verkligen aldrig någonsin vidrört såna grupper så hur de hittat mig är en gåta. Hur blir jag av med detta?? Jag kan inte rapportera dem utan att första öppna meddelandet och det vill jag ju inte. Jag raderar och raderar och raderar och... Men det dyker bara upp nya. Nu säger min dotter att hon får samma elände på sin Instagram. Finns där nåt sätt att slippa eländet?? Har ni upplevt samma flodvåg av sk*t?
Samma här! Sjukt irriterande.
 
Man ska kunna stänga av det under sekretess, medelande och kryssa i att man bara vill ha från följare.

Men det alternativet har inte jag?
 
Alltså vad är detta?!? VARJE dag får jag flera "requests" i min meddelandeinkorg på instagram, där jag bjuds in till chat-grupper - som klart och tydligt handlar om sex. Storbystade kvinnor i underkläder som profilbild. Jag har verkligen aldrig någonsin vidrört såna grupper så hur de hittat mig är en gåta. Hur blir jag av med detta?? Jag kan inte rapportera dem utan att först öppna meddelandet och det vill jag ju inte. Jag raderar och raderar och raderar och... Men det dyker bara upp nya. Nu säger min dotter att hon får samma elände på sin Instagram. Finns där nåt sätt att slippa eländet?? Har ni upplevt samma flodvåg av sk*t?
Jag får också en massa sån skit, jag tror de har förflyttat sig från kommentatorsfälten till chatt eftersom det inte finns möjlighet att anmäla och blockera på samma sätt utan att gå in i chatten vilket jag vägrar!
 
Alltså vad är detta?!? VARJE dag får jag flera "requests" i min meddelandeinkorg på instagram, där jag bjuds in till chat-grupper - som klart och tydligt handlar om sex. Storbystade kvinnor i underkläder som profilbild. Jag har verkligen aldrig någonsin vidrört såna grupper så hur de hittat mig är en gåta. Hur blir jag av med detta?? Jag kan inte rapportera dem utan att först öppna meddelandet och det vill jag ju inte. Jag raderar och raderar och raderar och... Men det dyker bara upp nya. Nu säger min dotter att hon får samma elände på sin Instagram. Finns där nåt sätt att slippa eländet?? Har ni upplevt samma flodvåg av sk*t?
Jag upptäckte att jag inte kunde blockera i appen, men på datorn kan jag både blockera och ta bort dom utan att godkänna meddelandet.
Nu har jag inte fått några sådana meddelande på några dagar sen jag kom åt och blockerade. Sjukt störigt är det.
 
Man tycker ju att Instagram måste uppmärksamma detta och göra nåt åt det. Det är ju så himla störande OCH går emot deras policy inbillar jag mig.
 
Jag upptäckte att jag inte kunde blockera i appen, men på datorn kan jag både blockera och ta bort dom utan att godkänna meddelandet.
Nu har jag inte fått några sådana meddelande på några dagar sen jag kom åt och blockerade. Sjukt störigt är det.
Hur valde du ut just dessa meddelanden? Jag behöver ha kvar "message requests" men vill bara slippa just dessa.
 
Hur valde du ut just dessa meddelanden? Jag behöver ha kvar "message requests" men vill bara slippa just dessa.
Jag gick in via datorn på instagram, sedan till inkorgen för direct, såg att jag hade förfrågningar, klickade på dom och såg massa konstiga meddelanden, klickade på dom för att läsa (man måste gå in på dom för att bestämma vad man vill göra), det händer inget om man bara öppnar dom, sen längst ner hade jag alternativ "blockera", "ta bort" och "godkänd", klickade på blockera först och sen ta bort när blockeringen gått igenom. Inte sett röken av dom sen.

I appen på mobilen har jag märkt att det inte går att blockera utan bara ignorera och jag fick flera sådana meddelanden ändå. Så nu går ja via datorn för att blockera.
 
Jag får också, ser att det är vänner till mej också som får samma. Har aldrig vågat öppnat och har hittills bara raderat..
jätteirriterande!
 
Jag gick in via datorn på instagram, sedan till inkorgen för direct, såg att jag hade förfrågningar, klickade på dom och såg massa konstiga meddelanden, klickade på dom för att läsa (man måste gå in på dom för att bestämma vad man vill göra), det händer inget om man bara öppnar dom, sen längst ner hade jag alternativ "blockera", "ta bort" och "godkänd", klickade på blockera först och sen ta bort när blockeringen gått igenom. Inte sett röken av dom sen.

I appen på mobilen har jag märkt att det inte går att blockera utan bara ignorera och jag fick flera sådana meddelanden ändå. Så nu går ja via datorn för att blockera.
Det kan jag göra i mobilen på ett av mina konton, men inte på det andra. Men hur som helst kommer det massor av nya även när man blockerat så det har inte hjälpt mig. Alla får sådana meddeladen, en del får hundratals per dag. Jag brukar få mellan 3 till 10 på en dag.
 
Man tycker ju att Instagram måste uppmärksamma detta och göra nåt åt det. Det är ju så himla störande OCH går emot deras policy inbillar jag mig.
Grejen är att instagram inte bryr sig om sådant. Det finns konton som verkligen är preciiiis på gränsen till att vara ren porr. De bilderna får vara kvar även om de anmäls. Däremot om någon icke normsnygg visar lite hud (men långt ifrån så mycket som "porrkontona") så tas de bort snabbt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp