Du är enorm. Det är du verkligen! Jäklar vad du stöttat mig! Och du är så ärlig och naken och enorm förebild ❤️
När jag skrev till dig att nu har jag startat en tråd och ska ta tag i allt.
Grejen är att jag tog inte tag i ett skit och dessutom vågade jag inte ens använda mitt befintliga nick.
Tänk om jag kunde göra som du. Varför är det så svårt? Jag klarar inte av det. Får sån ångest. Måste vara perfekt. Eller iaf normal.

Äsch, man ska inte jämföra sig. Du startade en tråd iallafall, och nu är du ju ärlig med det befintliga nicket. Babysteps ❤️

Det är pissvårt, jag vacklar ju fortfarande liksom. Jag vill också vara "normal", jag vill inte vara alkis. Men nånstans får man ta och acceptera det.
Det finns hjälp att få, om du är beredd att ta den!
 
Jag är 34 år ingen ungdom längre. Så dels ”beroendet” med allt vad det innebär men även rent statistiskt att jag kanske inte kan få barn längre fram

Kära Karamell, jag skriver inte för att såra dig nu utan för att jag känner att jag måste. Det är fruktansvärt att växa upp med en alkoholiserad förälder och man bär med sig det resten av livet. Att veta att man kommer älska sitt barn är inte en garanti för att man i berusning kommer prioritera dem, inte utsätta dem för fara och göra dem trygga. Bara någon dag efter att du startade tråden rämnade tillvaron för ytterligare ett barn vars förälder svikit för många gånger på fyllan, ett barn som börjat reflektera över sin uppväxt och sörjer allt som inte blev "som det skulle", och det är en livslång process. Man mår inte bättre, får inte ett nytt verktyg mot alkoholen genom kraven på en i ett föräldraskap, det kan bli precis tvärtom. Bli nykter först, det kommer du klara. Kärlek är tyvärr inte ett botemedel.
 
Kära Karamell, jag skriver inte för att såra dig nu utan för att jag känner att jag måste. Det är fruktansvärt att växa upp med en alkoholiserad förälder och man bär med sig det resten av livet. Att veta att man kommer älska sitt barn är inte en garanti för att man i berusning kommer prioritera dem, inte utsätta dem för fara och göra dem trygga. Bara någon dag efter att du startade tråden rämnade tillvaron för ytterligare ett barn vars förälder svikit för många gånger på fyllan, ett barn som börjat reflektera över sin uppväxt och sörjer allt som inte blev "som det skulle", och det är en livslång process. Man mår inte bättre, får inte ett nytt verktyg mot alkoholen genom kraven på en i ett föräldraskap, det kan bli precis tvärtom. Bli nykter först, det kommer du klara. Kärlek är tyvärr inte ett botemedel.
Nej kärlek är inte ett botemedel. Inte för någonting.
Låter som du växt upp med någon med alkoholproblem? Eller så läser jag dåligt kan vara så också.
Och nej du sårar inte alls utan det är just dessa typer av inlägg jag behöver få fastsmetade i ansiktet
 
Sjukt ändå att det går lättare att skiva på ett forum än säga till person irl hur saker ligger till

Det är svårt eftersom erkännandet inför anhöriga innebär att man måste konfrontera beroendet. Det är ett väldigt bra steg att ta, men det är såklart inte lätt om man inte är färdig med att vara aktiv, eller inte vet om man är färdig. De flesta går igenom en process av "Jag måste—Jag vill—Jag kan" när de erkänner för sig själva att de har problem, du kanske känner igen dig i det första steget nu?

Att vissa här känner dig kanske inte är något dåligt? De ser dig och tycker om dig som människa, du är någon för dem och de vet att du både kan och förtjänar att ta hand om dig själv. Man mår så sjukt dåligt av alkoholberoende efter ett tag, det pajar ens hjärna, ork och känslor fullständigt.

Den här kortfilmen visar det väldigt väl.
 
Det är svårt eftersom erkännandet inför anhöriga innebär att man måste konfrontera beroendet. Det är ett väldigt bra steg att ta, men det är såklart inte lätt om man inte är färdig med att vara aktiv, eller inte vet om man är färdig. De flesta går igenom en process av "Jag måste—Jag vill—Jag kan" när de erkänner för sig själva att de har problem, du kanske känner igen dig i det första steget nu?

Att vissa här känner dig kanske inte är något dåligt? De ser dig och tycker om dig som människa, du är någon för dem och de vet att du både kan och förtjänar att ta hand om dig själv. Man mår så sjukt dåligt av alkoholberoende efter ett tag, det pajar ens hjärna, ork och känslor fullständigt.

Den här kortfilmen visar det väldigt väl.
Åh fy! Så där är det exakt. Jag är den där fågeln 😭
Den berörde verkligen
 
Jag har tagit upp alla mina mindre fina sidor. Rubbet!
Låter som det är massor men det är det väl inte men är öppen med allt.
Utom detta. Tycker det borde märkas ändå. Men det gör det tydligen inte.
 
Eftersom jag verkar vara oförmögen att ändra mig och liksom lösa problemet öht så måste jag berätta. Det blir ju så?
Hade jag kunnat lösa detta lite smidigt hade jag ju kunnat hålla mig från frestelser och annat. Men är verkligen urusel på det.
För några år sedan var det ju inget problem. Fattar faktiskt inte vad som har hänt.
Det är som att det pö om pö blivit värre. Jag tål inte längre melankolin i mig och måste döva den.
 
Städade lite hemma. Åkte iväg med ett gäng flaskor och kastade. Trodde det skulle kännas skönt bli av med skiten. Det brukar göra det. Men var mest bara irriterad. En gubbe som var och kastade samtidigt som mig och sa hej.
Kan man liksom inte ens få kasta sin skit ifred utan att börja tänka på oj är detta någon jag borde känna igen eller som vet vem jag är eller är det bara en vanlig artig människa?
Massa tankar och full fokus på få allt rätt. Ofärgade flaskor för sig och färgade för sig. Inte jättesvårt. Ändå stressande.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 061
Senast: Gunnar
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 694
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 939
Senast: MiaMia
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp