Sexliv blir drabbat att klängapa till vovvsing

För många år sedan hade jag en CC-hund, lite samma storlek som din och höll på med utställning. Då skaffade jag en sådan där hopfällbar tyg-bur att använda på utställning. Den jag hade var ganska stor men de fanns i många olika storlekar och kostar inte alls mycket!
Kanske det kan vara något att ha med sig om du känner att du vill kunna ta med dig "hans plats" när du åker till andra?
Dom fälls ihop till platta och kommer med en väska med handtag så väldigt behändiga. Man kan fälla ihop dom och packa dom även med hundens kudde/filt inuti.
Och om det är en åka-bort-bur kanske det inte gör något om den är lite liten (ju mindre ju behändigare att släpa på), ett litet krypin han vet han kan gå till :)

Den jag hade var stor så du hade kunnat sätta in mindre labrador i den utan problem. Men dom finns ner till katt-storlek typ :)

Bra tips! :idea:
 
Mina hundar har alltid fått lära sig gå och lägg dig = gå iväg någonstans och chilla. De har aldrig förknippat det med en egen plats så ingen förvirring alls.

Jag tänker att du kanske kan använda det eller typ "gå iväg" för att lära honom att ge dig space. Det kan du ju träna in även ensam när han blir klängig.
Då får du helt enkelt vara väldigt ihärdig och bestämd även om han blir missnöjd.

Ja, jag måste verkligen vara det! Han kan verkligen bli missnöjd ibland, men det har faktiskt börjat störa mig att kan alltid ska vara i knät. Dags att börja träna på riktigt! Ska be hans husse gör detsamma också när han är hemma hos honom. Där har han en fåtölj vad jag vet som är "hans" så han kan ju träna in kommandot dit.
 
Har inte samma problem som du har, men vi har "gå väck" som kommando när vår hund är för på och klängig vilket han blir i bland. Då flyttar han på sig och går och lägger sig på valfri plats eller sitter på sin kökssoffa och tittar ut ;) Klarar sig själv helt enkelt, vet att det inte är lönt att vara klängig (jag avskyr när djuren klänger på en oavsett situation).

Är ju samma princip som MiniLi föreslog :)
 
Om min blir för närgången så kör jag bort honom, sen får man vara så bestämd som det krävs tills det går in i reptilhjärnan. Är dom envisa kan det ta en stund men man måste vara koncekvent annars lär de sig aldrig. Numera är det så innött att han inte ens tycker det är lönt att komma fram när jag och gubben har egentid för han blir ändå bara bortkörd på direkten. Vad han gör i övrigt bryr jag mig inte om, om han ligger i korgen, på mattan eller vad, den enda regeln är att man står inte vid sängen och lägger sig i, i övrigt gör man vad man vill.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 403
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej! Här kommer ännu en tråd om ensamhetsträning :angel: Har en snart 6 månader gammal valp av vallhundsras som jag ensamhetstränar för...
Svar
14
· Visningar
3 103
Övr. Hund Bruce är 5 år och har aldrig varit med på en golfbana, men nu har jag själv börjat spela. Jag insåg ganska snabbt att om jag ska kunna...
Svar
9
· Visningar
4 643
Senast: Hedinn
·
Hundträning Hej allihopa! Behöver lite träningstips för att träna hund på att bli bortstängd. Jag har en kelpie-kille på 6 månader. Väldigt cool...
Svar
6
· Visningar
784
Senast: Tink
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp