Sexlust efter graviditeten (Utbruten från Sommarföräldrar 2018 del 2)

Kilauea

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Privat fråga. Hur har ni andra med sexlust nu när ni har liten? Min är totalt borta. Tycker lite synd om sambon men han verkar ta det med ro. Har förstått att vissa påverkas av amningshormoner, både jag och sambon har läst om det och räknar med (och hoppas) det går över när jag slutar amma.

Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.
 
Privat fråga. Hur har ni andra med sexlust nu när ni har liten? Min är totalt borta. Tycker lite synd om sambon men han verkar ta det med ro. Har förstått att vissa påverkas av amningshormoner, både jag och sambon har läst om det och räknar med (och hoppas) det går över när jag slutar amma.

Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.
Så sakteliga börjar lusten komma tillbaka. Under graviditeten var den nämligen heeeeelt borta. Men även om lusten skulle infalla så är det svårt att få till något när sambon väl är hemma på kvällarna för då sitter lillen fast i tutten alt. sover på min mage :grin:
 
Privat fråga. Hur har ni andra med sexlust nu när ni har liten? Min är totalt borta. Tycker lite synd om sambon men han verkar ta det med ro. Har förstått att vissa påverkas av amningshormoner, både jag och sambon har läst om det och räknar med (och hoppas) det går över när jag slutar amma.

Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.

Den var borta hela graviditeten och har inte kommit tillbaka ännu heller. Sen blir det inte lättare av att ofta ha en treåring mellan oss i sängen och en bebis i armhålan, eller som en sugpropp på bröstet. Blir förhoppningsvis bättre längre fram.
 
Privat fråga. Hur har ni andra med sexlust nu när ni har liten? Min är totalt borta. Tycker lite synd om sambon men han verkar ta det med ro. Har förstått att vissa påverkas av amningshormoner, både jag och sambon har läst om det och räknar med (och hoppas) det går över när jag slutar amma.

Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.

Jag är inte alls särskilt sugen! Men under graviditeten hade jag verkligen noll sug.
Tänker att det kommer öka efterhand som tiden går.
 
Privat fråga. Hur har ni andra med sexlust nu när ni har liten? Min är totalt borta. Tycker lite synd om sambon men han verkar ta det med ro. Har förstått att vissa påverkas av amningshormoner, både jag och sambon har läst om det och räknar med (och hoppas) det går över när jag slutar amma.

Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.

Fattar inte heller hur man lyckas få barn tätt, och då har vi ändå bara 18 månader mellan våra. :angel:

Men just nu är det stilje, tror vi fått till det en gång på 4 månader. Underlättar inte av att mannen oftas lägger sig samtidigt som äldre pojken pga arbetstiderna. (Mannen stiger upp 5 på morgonen). Enda gången båda barnen sover är efter kl 21
 
Min kom tillbaka när barnet var 1,5 år. Ytterligare ett par månader var läget akut och efter det blev jag en aktiv tindrare ;) (jag och barnets pappa separerade när barnet var ett halvår). Så hav förtröstan!

(Jag tror dock att bristande sexlust hos småbarnsföräldrar rätt ofta handlar om att relationen är rätt ansträngd då. Lätt hänt att man blir besviken på sin partner och när man redan går lite på knäna är det svårare att ha överseende)
 
För vår del så va det lite segt under tiden jag ammade (7mån) men efter det och fram till 4v innan lillebror föddes (18mån mellan barnen) så har vi haft en riktig nytändning i sexlivet. Nu är lillebror 6dagar så vi har inte en tanke åt det hållet ännu men förhoppningsvis är det samma gnista som innan.
 
Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.

Vi har barn tätt (15 månader emellan) men det var då rakt inte på grund av något aktivt sexliv, utan lillebror blev till en av de typ tre gångerna vi fick till det från det att första sonen föddes och tills han var sju månader gammal :D:o:laugh:

Efter första barnet hade inte nån av oss en tanke på sex de första 3-4 månaderna. Tror att sonen var närmare 5 månader när vi började ha sex igen, men det var inte lätt att hitta tillfällen, så det blev absolut inte ofta vi fick till det. När sonen var ca 7 månader blev jag som sagt gravid igen och under den graviditeten hade jag inte nån vidare lust, men då och då i alla fall.
På slutet, med enorm mage och i denna sommarvärme när det inte ens var svalt inomhus, så var lusten definitivt som bortblåst :wtf: Nu är lilla sonen snart åtta veckor gammal och än har vi inte börjat tänka på det. Men om det blir som sist så kommer väl lusten smygande tillbaka när amningen minskar och vi fått till lite rutiner i vardagen :)

Tror att det, för många, delvis handlar om att ha landat och att ha fått lite ordning på vardagen igen (i brist på bättre uttryck) innan man känner sig redo att börja tänka på sexlivet (och på en massa andra saker också för den delen) på nytt :)
 
För mig har lusten kommit tillbaka i samband med att ägglossningen kommit igång igen, innan det har lusten varit obefintlig. Kan inte se något direkt samband med just amningen. Amning hämmar ju ägglossningen för en del, men för mig har kroppen kommit igång under helamning efter båda graviditeterna
 
Vi/jag hade samma sexlust som vanligt både under graviditet och efteråt. Säg 4-5 gånger i veckan iaf. Började ligga igen så fort avslaget var borta. Men jag är rätt okänslig för hormoner så det kanske hjälpte.

Det vanliga är väl annars att det mattas av lite.
 
Efter första var den borta i över ett år. Efter andra kom den tillbaka nästan genast. Ammade första i 15 månader och andra i 10 månader. När tvåan föddes var förhållandet skit, med ettan var det jättebra så jag tror att det inte bara har med ansträngt förhållande att göra utan handlar om hormoner.
 
För mig kom sexlusten tillbaka i samband med att mensen kom tillbaka, runt 10 månader. Slutade amma i samband med det också så det kanske bidrog. Vi har dock inget aktivt sexliv nu heller mest pga mig. Är ingen "kåt" människa till vardags heller utan kan gå länge utan att ligga så för mig är det normalt.
 
För mig har lusten kommit tillbaka i samband med att ägglossningen kommit igång igen, innan det har lusten varit obefintlig. Kan inte se något direkt samband med just amningen. Amning hämmar ju ägglossningen för en del, men för mig har kroppen kommit igång under helamning efter båda graviditeterna
Det kanske ligger något i det! Min mens var borta länge, tror nog det var ungefär vid 18 månader som det började röra lite på sig igen. Ammade i 23 månader men i princip bara nattetid på slutet.
 
Min sexlust var nog lite ökad om jag minns rätt, både under och efter graviditeterna. Mina två barn kom med 12 mån mellanrum och jag blev gravid på första ägglossningen.
 
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Privat fråga. Hur har ni andra med sexlust nu när ni har liten? Min är totalt borta. Tycker lite synd om sambon men han verkar ta det med ro. Har förstått att vissa påverkas av amningshormoner, både jag och sambon har läst om det och räknar med (och hoppas) det går över när jag slutar amma.

Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.

För mig var sexlusten ungefär samma lika under både graviditet och nu efter. Dock tycker jag att det är svårt att få till det, lillen sover i vår säng och det har hänt ett antal gånger att han vaknar när vi håller på och det är ju ingen lusthöjare direkt. :p Vi har ändå lyckats bli gravida igen och bebis är nu 9 månader så vi kommer (om allt går bra) få barn tätt. Mannen säger att nästa gång vi kommer ha sex efter att den här lilla skrutten kommer än när vi är pensionärer. :rofl: Jag tar det hela med ro, för mannen är det jobbigare. Jag får mycket av mitt mys-/närhetsbehov mättat av bebis, han är inte alls lika fysisk med honom och myser inte heller på det på samma sätt så han saknar närheten.
 
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Privat fråga. Hur har ni andra med sexlust nu när ni har liten? Min är totalt borta. Tycker lite synd om sambon men han verkar ta det med ro. Har förstått att vissa påverkas av amningshormoner, både jag och sambon har läst om det och räknar med (och hoppas) det går över när jag slutar amma.

Förstår inte hur vissa lyckas skaffa barn tätt :p.

Haha när vi bestämde oss för att vi ville ha ett andra barn inte alltför långt efter vårt första, även pga min endometrios som gör att chanserna är mindre att lyckas, så hade vi sex varje dag oavsett om vi var sugna eller inte. Blev en vardagssyssla :angel:
 
Haha när vi bestämde oss för att vi ville ha ett andra barn inte alltför långt efter vårt första, även pga min endometrios som gör att chanserna är mindre att lyckas, så hade vi sex varje dag oavsett om vi var sugna eller inte. Blev en vardagssyssla :angel:
Jo, det var så för oss nu med sonen med, men där slutade det med IVF.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
6
· Visningar
4 940
Senast: clusia
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 139
Senast: leoparden
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 149

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp