sexuella trakasserier på jobbet....

anonym_123

Trådstartare
För ett tag sedan blev jag utsatt för sexuella trakasserier på jobbet. Pratade med min chef som tog tag i detta och personen fick byta skift. Men jag känner att jag inte har kommit över detta och undrar om någon vet om det finns något forum så man kan "prata" med folk som varit i samma situation? Försökte googla på det men fick bara upp olika nummer som man kunde ringa och det är inte riktigt det jag vill :(
 
Sv: sexuella trakasserier på jobbet....

Företagshälsovården ska ha dessa resurser, alternativt kunna ta in/hänvisa till psykolog el liknande. På stora företag finns oftast en intern företagshälsovård, mindre företag brukar köpa dessa tjänster. Tala med din personalchef ang detta. Det är definitivt en fråga som de ska prioritera.
 
Sv: sexuella trakasserier på jobbet....

detta hände mig för ca ett halvår sedan och inte en enda av mina chefer eller fackordförande har frågat mig hur jag mår utan dom tycker att detta är en obehaglig fråga att ta upp. Jag hade velat ha någon som varit i samma situation och prata med som vet hur det känns. Men jag har en arbetskamrat som stöttar mig till 100 procent och som jag kan ringa dygnet runt :) Nu lutar det åt att vi ska göra en polisanmälan mot företaget eftersom dom fullständigt skiter i mig och tycker synd om den som har utsatt mig för trakasserierna :mad:
 
Sv: sexuella trakasserier på jobbet....

Hur ska du ha det?
Först säger du att de tog tag i det och personen fick byta skift, nu ska du polisanmäla företaget för att de "skiter i dig"? :confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Orkar inte skapa ngt anonymt konto. Jag är INTE akut självmordsbenägen så ingen behöver ringa polisen på mig. Mitt ex låter mig inte...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 206
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 501
Senast: Bortglömd
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 202
Senast: Soapbubble
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 057
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp