Sexy, Pretty, Kiss me...

Status
Stängd för vidare inlägg.

IngelaH

Trådstartare
Ja, nu undrar ni vad jag babblar om...

Jag var på Noramark'en i helgen. Ett stort jippo, med folk, trängsel och hela baletten.

Det går att köpa det mesta med mördande reklam...

Men när man kommer till ett stånd, med barnkläder och det hänger långa rader med korta toppar, glittriga toppar, sweetshirts och dylikt med dessa texter tryckta i någon klatchig färg med paljetter. Då undrar man om föräldrar verkligen KÖPER såna här kläder åt sina barn? :confused:

Snälla, finns det verkligen ingen klädescensur för barn??? Om man nu skriker pedofil stup i ett... Hur kan man då tillåta såna kläder för barn???
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

jadu, man HOPPAS ju att folk har vett att låta bli...

samma sak med stringtrosor och sånt till lågstadiebarn...
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

Man kan fråga sej vad det är för föräldrar som köper sån skit till sina ungar! :mad:
Alternativt om de köper dem själva, tillåter dem att bära dem!
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

Jag skulle aldrig köpa något sådant till mitt barn. Vore hon äldre och kunde köpa själv skulle jag förbjuda henne att använda plagget.
Usch, man blir faktiskt lite ledsen när man ser att det finns sånt öht.
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

'Pretty' kan jag väl acceptera eftersom det faktiskt bara betyder söt, men en liten flicka som det står 'Sexy' på? Nej tack.
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

Obegripligt!?

VEM köper dessa kläder?

Tyvärr ser jag småflickor som har liknande kläder på sig nästan dagligen. Hemskt!
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

Såna som inte kan engelska? Jag har aldrig sett nån sån med svensk text....det blir väl för uppenbart eller vad är skillnaden tro...
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

Det är bara på engelska i Tyskland, så det ligger något i den teorin.

Man ser även tonåringar samt de som önskar att de fortfarande var tonåringar bära liknande kläder. Gärna något "sexigt" över brösten.
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

För då kan man ju tänka sig att det är på engelska för att orden blir alldeles för 'påtagliga' annars, kanske.
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

Har tyvärr sett en liten tjej i 12 års åldern med "VILLIG" på tröjan. Man får väl hoppas att det menades villig att gå i skolan eller någonting. HEMSKT.
 
Sv: Sexy, Pretty, Kiss me...

alazzi skrev:
Man ser även tonåringar samt de som önskar att de fortfarande var tonåringar bära liknande kläder. Gärna något "sexigt" över brösten.
:D
Jag har en top med glittertryck á la strasspaljetter som det står "Hottie" på! Och en militärtop där det står "Rock idol".
De har jag för att jag tycker det är lite KUL att ha en sån top på krogen som 35-årig kvinna! ;)

(Jag har ingen önskan att vara tonåring. Det var bara jobbigt och jag hade dåligt självförtroende).

Nu har det dock inte blivit många krogbesök på det senaste så topparna ligger mest i lådan. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp