Shampoo & Pälsglans

Plantan

Trådstartare
Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser.

Haft Ekols shampoo i alla år, billig och det blir rent. Foxfire pälsglans funkar.

Nån som provat Prob Tjärshampoo?
Ekols kostar 39 kr för en liter på Börjes, Probs 155, för en halvliter, alltså 310 kr litern. O_o
Börjes om Prob Shampoo:
" ... en lugnande effekt på känslig och irriterad hud. ... Prob Schampot har en god effekt mot klåda orsakat av insektsbett samt sol."

Det låter ju väldigt bra. Både sol å mygg å annat som bits lät vi få så småningom. Men är Tjärshampoot sååå bra så det är värt pengarna?

Foxfire kostar 149 kr för en liter. Sjöbogårdens pälsglans 88 kr litern.

Andra märken med pälsglans är dyrare. Nu undrar jag om Foxfire är bättre än Sjöbogårdens? Eller är de lika bra? Eller måste man spraya sju gånger så mycket för att trassla ut allt lurv med den där Sjöbogårdens jämfört med Foxen?

(Egentligen vill jag en spray som luktar supergott och lite herrparfym, men de kostar alldeles för mycket bara för att jag ska tycka om doften!)

Det skulle jag vilja veta av er gamla ridrävar som provat alla möjliga produkter för att få ordning på era lurviga och fluffiga fyrfotingar, det är om de dyrare produkterna är så mycket bättre och värda sitt pris?

En grej till, det är fri frakt hos Börjes just nu!
 
Senast ändrad:
Tycker shapley's MTG, medi-care är helt suverän men vill jag ha glansen är det hi shine.

Har prob tjärshampo, håller insekter borta lite bättre än shapley's medi-care men annars tycker jag shapley's är mycket bättre.

Glans medel är jag inget vidare på när det kommer till tjocka svansar.
 
Jag har en väldigt lurvig Nordsvensk med jättemycket man och svans. Vill gärna köpa bra shampoo och pälsglans till vettiga priser.

Haft Ekols shampoo i alla år, billig och det blir rent. Foxfire pälsglans funkar.

Nån som provat Prob Tjärshampoo?
Ekols kostar 39 kr för en liter på Börjes, Probs 155, för en halvliter, alltså 310 kr litern. O_o
Börjes om Prob Shampoo:
" ... en lugnande effekt på känslig och irriterad hud. ... Prob Schampot har en god effekt mot klåda orsakat av insektsbett samt sol."

Det låter ju väldigt bra. Både sol å mygg å annat som bits lät vi få så småningom. Men är Tjärshampoot sååå bra så det är värt pengarna?

Foxfire kostar 149 kr för en liter. Sjöbogårdens pälsglans 88 kr litern.

Andra märken med pälsglans är dyrare. Nu undrar jag om Foxfire är bättre än Sjöbogårdens? Eller är de lika bra? Eller måste man spraya sju gånger så mycket för att trassla ut allt lurv med den där Sjöbogårdens jämfört med Foxen?

(Egentligen vill jag en spray som luktar supergott och lite herrparfym, men de kostar alldeles för mycket bara för att jag ska tycka om doften!)

Det skulle jag vilja veta av er gamla ridrävar som provat alla möjliga produkter för att få ordning på era lurviga och fluffiga fyrfotingar, det är om de dyrare produkterna är så mycket bättre och värda sitt pris?

En grej till, det är fri frakt hos Börjes just nu!
Jag använder produkter från NAF och K9 till min hårfagra häst. Det är mycket drygt och luktar gott.
 
Jag gillar TIB pälsglans. Luktar gott och funkar bra!
Gillar inte foxfire, fel typ av glans för min del. Tror det är för att den är olje/silikonfri, det känns helt annorlunda (på ett dåligt sätt imho)..
 
Rädd om alla manar och svansar på mina travare så prövat mig igenom en hel del genom åren så att säga.
Bäst är absorbines vita flaska med man och svansspray. Dyr men dryg, luktar gott och håller iaf en vecka efter att man sprayat. Näst bäst som jag har nu är NAFS, lite billigare och luktar gott den med men håller inte lika länge som den första.
Annars mina hästar badar oftast i liniment schampo när de väl ska schampooneras av lite olika orsaker. Men mest för att de lämnar en svag värme efteråt. Annars så använder vi bara vanligt glanschampoo som man kan köpa på 1 liters dunkar.
 
Jag älskar Fiebings Satin Sheen pälsglans! Tycker att Leovet 5 Star Detangler är bra också. Foxfire tycker jag inte om alls. Tycker att den fungerar dåligt och gillar inte doften heller.
 
Jag gillar TIB pälsglans. Luktar gott och funkar bra!
Gillar inte foxfire, fel typ av glans för min del. Tror det är för att den är olje/silikonfri, det känns helt annorlunda (på ett dåligt sätt imho)..
Jag gillar (och använder) också TIB:s pälsglans.

Jag köper 5-liters dunkar, det blir lite billigare så.

Har en hög med håriga och lurviga Nordsvenskar.
 
Har provat typ allt men skriver om de märkena jag kommer på just nu.
Gillar K9 schampo och pälsglans för doften men tycker inte det är ett wow schampoo eller pälsglans. Inte jättedrygt heller eller håller länge.
Veredus schampo gillar jag mkt. Det är nog det jag använder mest och tycker det är drygt.
Foxfire står jag inte ut med doften. Veredus luktar gott och håller ganska länge men bäst tycker jag faktiskt Leovet är. Har provat både den 5-star och den för mörka hästar. Båda håller bra men 5-star luktar godast.
 
Cowboy magic pälsglans är den bästa enligt mig 😉 Min kompis hade en timmer/nordis korsning som hade riktigt lång man och det var den enda som höll hans man riktigt fin. Till min egna så behöver jag bara spraya hennes svans 1 gång i veckan. Det finns även en gel som heter Detangle som är super till svansar o manar som gärna bildar dreads.
Cowboys schampo kan jag inte säga något om för jag har inte använt det men, K9 faller mig i smaken. Ett bra schampo som gör det de ska - tvättar rent.
 
Den bästa pälsglansen för att reda ut man och svans enligt mig är NAF Silky Man & svans D-tangler. Det är inte den billigaste, men så bra! Sprejar i svans och man, låter verka en stund, sedan går det hur lätt som helst att borsta igenom :)
 
Min favorit är Carr & Day & Martin Canter Mane & Tail. En tjej med en Tinker med enormt hovskägg rekommenderade den, hon hade prövat det mesta. Den är inte den billigaste men dryg och använder man den på svansen ser den nästan nybadad ut.
 
Tycker typ inga pälsglans kan jämföras med TIB. Absolut bästa tycker jag. NAF funkar också rätt bra men TIB är överlägsen! :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej Buke, luddig rubrik, jag vet. (Till att börja med vill jag säga att stallbyte är i planeringsstadiet men det är precis som i...
Svar
14
· Visningar
2 897
Senast: MonteRose
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 034
Senast: Och_Aye
·
C
Övr. Katt Hej, Kommer inom månaderna att skaffa en katt, för att vara mer precis en ragdoll, helst av färgen bicolour blå eller brun. Detta är...
Svar
12
· Visningar
2 623
Senast: Elina8
·
Utrustning Börjes har pälsglans från Emin, kostar 67,50 för en liter. Är den bra? Vill gärna veta innan jag köper, det är inte så billigt om...
2
Svar
20
· Visningar
2 104
Senast: _otursbarn_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp