Bukefalos 28 år!

Camilla Osterman

Trådstartare
Efter allt mitt tjat om Shawdon i den gamla hingstvalstråden vill jag nu göra er uppmärksamma på att hans enda startande avkomma, Winnietou, tog sin första seger idag. Det var hans tredje start! Han startade en gång som 2-åring och blev ingenting, tror att han fick skenben. Sedan startade han en gång på Täby och var trea bakom Sibenik och visade runt 71 och nu gick han ut och vann!!

Jag är sååå stolt över min fina Chuck!:love:
 
Sv: Shawdon

Donna har lite problem med sin matte som fick kristallsjuka tidigare i sommar och inte orkade göra så mycket men hon cantrar på ett varv runt CTn utan problem. Just nu är alla hennes ben olika långa så jag har dragit ner lite på galopperandet men hon tränar på i alla fall.

Hon är lite dum att lasta - jag vågar inte stänga bakom henne själv ännu men det kommer snart. Så blir det kanske lite mer Jägers - men bensinen är så j-a dyr... Skulle vilja kvala henne i Göteborg om det går.

Ska ni upp till Cuupen?
 
Sv: Shawdon

Aha, trist att du inte är bra. De där tvååringarna kan ju ha lite egna idéer minst sagt. Girl nyper till oss varje gång man säger till henne, men hon har tappat två framtänder så det känns inte så mycket ändå. Totte skulle ju ha kvalat idag var det tänkt men han är öm i ett framben (skenben eller slagit sig i boxen)
Vi åker nog inte till cupen vi laddar för danska åringsauktionen istället:idea:
 
Sv: Shawdon

Girl nyper till oss varje gång man säger till henne, men hon har tappat två framtänder så det känns inte så mycket ändå.

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Jag är bra nu men det var jobbigt som attan att inte kunna böja sig ner - jag är yr nog i grundutförandet...

Synd med Totte, det är så spännande när det börjar närma sig och då vill man inte behöva vänta längre..

Så du vågar åka till åringsauktionen???:angel:
 
Sv: Shawdon

Jag borde nog stanna hemma men denna gången ska jag sitta på händerna. (Efter att ha ätit den suveräna buffén förstås):)
 
Sv: Shawdon

Så ses vi på auktionen, jag ska jobba så blir inte köpt så behöver inte sitta på några händer iaf! :D
 
Sv: Shawdon

Jag hittade filmen på kvalet på Jägers hemsida under Resultat. Lilla San Siro ser fantastiskt trevlig ut. Nu börjar jag nästan fundera på att betäcka Skutt....:angel:
 
Sv: Shawdon

Nu har två till av Chuckens avkommor debuterat. Beautiful ledde till 250 kvar, blev trött och slutade oplacerad men inte farligt långt slagen och hon visade att hon har tillräckligt med fart i benen!:laugh:

Och sedan lilla San Siro Lady ut och vann så skiten stänkte i sin debut!:bow::bow:

Hon var en av hästarna som såldes på Lambada utförsäljningen och jag tror inte att hon kostade över 5.000 - eventuellt gick hon för 3' men jag minns inte nu. Ett riktigt klipp med andra ord!:D:D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 174
Senast: Pratsch
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 816
Senast: shia
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 430
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 253
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp