Sherlock is back!

Migo

Trådstartare
Och man blir INTE besviken! Som vanligt är Gatiss dialoger helt fantastiska, manuset fullt med glimtar till fansen och en hel del underbara oneliners.

Och som vanligt lämnas jag med den lätt skrämmande känslan av att aldrig mer hitta TV-underhållning i den här klassen...

Om nån har en Mycroft över så kan ni få skicka hit honom. Wow! :love:

Citat i vitt:

-I don't shave for Sherlock Holmes!
-You should put that on a T-shirt

-I used to think I was an idiot
-Both of us thought you were an idiot Sherlock, we had nothing else to go on. Until we met other children
-Oh, yes, that was a mistake
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock is back!

Jag har precis offrat mitt jobb (i den meningen att jag nu inte kommer ha något annat än en aptrött guldfiskhjärna att tillgå när jag försöker utföra det ;)) i morgon för Sherlock. Kunde inte vänta. SÅ värt det!
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock is back!

Finns det nåt lagligt och ofarligt sätt att se de nya avsnitten i Sverige? Ofarligt i meningen att man inte riskerar att fylla datorn med virus.
 
Sv: Sherlock is back!

Du kan installera tillägget "media hint" i din webläsare (chrome eller firefox) och titta på stream direkt på BBCs hemsida. Helt lagligt! :)
 
Sv: Sherlock is back!

Jag har precis offrat mitt jobb (i den meningen att jag nu inte kommer ha något annat än en aptrött guldfiskhjärna att tillgå när jag försöker utföra det ;)) i morgon för Sherlock. Kunde inte vänta. SÅ värt det!

Lätt!! Det värsta är att det är flera dagar kvar till andra avsnittet:nailbiting:
 
Sv: Sherlock is back!

Japp, detta var helt klart den verkliga julafton för mig. Även om farten på dialogen ibland gör att en textad version inte skulle kännas helt fel... Och så roligt att de klämt in fanfictionvarianter på vad som hände! Love it!!
 
Sv: Sherlock is back!

Hur tittar du då? (Asdum fråga kanske.) Jag menar på BBC iPlayer kan man ju ha subtitles, om man vill. Bara att trycka på det lilla S:et. :)
 
Sv: Sherlock is back!

Bara jag som var lite besviken?
Vi vet fortfarande inte hur eller varför sherlock hoppade, och imbla d kändes det lite som om Gatiss drabbats av något "moffat-syndrom"- dvs släng in så mycket plotthreads och irriga monologer som inte riktigt hjälper och följ sedan inte upp någon av dem ordentligt, Allt rusas förbi.
Det som irriterade mig mest dock var vad de gjort med Sherlock. Visst, han definerar sig själv som en "high-functioning sociopath", men att utsätta John för bombpaniken bara för att få höra hur fantastisk han själv är, särskilt när han just uTsatt mannen för stor stress genom att komma tillbaka från de döda, tycker jag var omänskligt t.o.m för Sherlock.

Men tusan vad kyssen med Molly var het :d
 
Sv: Sherlock is back!

Som man har väntat, och skönt att nästa sänds på söndag redan! :D

Kan tipsa om serien Broadchurch som också är sådär super-duper bra!
 
Sv: Sherlock is back!

Och man blir INTE besviken! Som vanligt är Gatiss dialoger helt fantastiska, manuset fullt med glimtar till fansen och en hel del underbara oneliners.

Och som vanligt lämnas jag med den lätt skrämmande känslan av att aldrig mer hitta TV-underhållning i den här klassen...

Om nån har en Mycroft över så kan ni få skicka hit honom. Wow! :love:
Skönt att man inte är ensam om att vara Sherlocked.
Du får gärna ta Mycroft, men Ben är MIN!

Vi vet fortfarande inte hur eller varför sherlock hoppade.

Men tusan vad kyssen med Molly var het
VARFÖR vet vi, det var ju tydligt redovisat i 2:3. HUR är ju dock lite vagt ännu, den förklaring Sherlock ger till Anderson är ju plausibel om än något platt.

*spoiler alert*

I övrigt tyckte jag att 3:1 tydligast av allt visade hur fantastiska skådespelare och manusförfattare serien har. Martins mimik när John ser Sherlock på restaurangen är helt enkelt strålande och Benedict briljerar (som vanligt) genom hela avsnittet. Tyvärr tittar Khan fram lite i scenen då Sherlock återfår sin look, men det kanske jag är ensam om att se, det är nog den enda invändningen jag har (förutom att Sherlocks förklaring till HUR är för platt och "obvious". Det var ju så min initiala gissning löd, men jag förkastade den för att den var för självklar och tråkig).

Att Molly äntligen fick en kyss (om än bara i Andersons fantasi - om man inte räknar kindkyssen) var trevligt
.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sherlock is back!

kl

Åh, bara åh. Så glad att Sherlock är tillbaka. Vitmarkerar det jag skriver nedanför då det är lite spoilers :P.

Jag grät litegranna av:
"I asked you to stop being dead."
"I heard you."

Jag tycker för övrigt att bombgrejen var asrolig, skrattade hur mycket som helst. Klassisk Sherlock-asshole :D.

Och Sherlock + Moriarty pussas! Ahahaha!
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock is back!

kl

Åh, bara åh. Så glad att Sherlock är tillbaka. Vitmarkerar det jag skriver nedanför då det är lite spoilers :P.

Jag grät litegranna av:
"I asked you to stop being dead."
"I heard you."

Jag tycker för övrigt att bombgrejen var asrolig, skrattade hur mycket som helst. Klassisk Sherlock-asshole :D.

Och Sherlock + Moriarty pussas! Ahahaha!

Vitt:

Håller med om bomben. Tycker inte alls att det är out of character att han agerar så ego, snarare väldigt typiskt. Han gillar ju att Watson gillar honom;)

Jag fullkomligt älskade att Mycroft fick så mycket plats, och scenen där de spelar spel och pratar barndomsminnen gör verkligen massor för karaktärerna!
 
Sv: Sherlock is back!

VARFÖR vet vi, det var ju tydligt redovisat i 2:3. HUR är ju dock lite vagt ännu, den förklaring Sherlock ger till Anderson är ju plausibel om än något platt.


Hur var det vagt? Tyckte de första minutrarna förklarade exakt vad som hände?

Har inte tid att titta på hela avsnittet nu tyvärr, ska kika lite senare ikväll :)
 
Sv: Sherlock is back!

Hur var det vagt? Tyckte de första minutrarna förklarade exakt vad som hände?

Har inte tid att titta på hela avsnittet nu tyvärr, ska kika lite senare ikväll :)
Och när du har sett hela så kommer du att önska att du kunde gå tillbaka och ändra detta inlägg. ;)
 
Sv: Sherlock is back!

Och när du har sett hela så kommer du att önska att du kunde gå tillbaka och ändra detta inlägg. ;)

Hahaha, du har säkert rätt. Jag är dock inte förvånad! Nu ser jag bara fram emot det ännu mer! :D Kliar i fingrarna på mig att läsa spoilesarna i tråden men NEJ. Be still my heart!

edit: OK, det där var en rejäl bitchslap, rakt i ansiktet XD
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock is back!

:love::love::love::love:
Jag älskar den här serien. Har sett de andra två säsongerna minst 3...4... kanske 5 eller ett par gånger fler än jag vill erkänna och kan inte få nog.

Martin och Ben är underbara ihop, finns det någon duo som är bättre ihop än de två?
Kan inte bärga mig tills nästa avsnitt, är det någon som har koll på hur många säsonger de planerar?

Sen lite halv OT. Fick seriösa nördrysningar när Ben ibland landade i samma taltempo som när han är Smaug:p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: 95johsv
·
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 749
Senast: tara
·
Hästvård Råkade hitta den här på Facebook. Har inte läst den men nån kanske är intresserad. Länk till hela studien...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: MiniLi
·
Avel Belgiska sBs ställer in sina hingstprov eftersom belgiska förbundet tidigare idag lagt förbud på att förflytta hästar genom landet för...
Svar
6
· Visningar
852

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp