Sherlock (Varulvslek)

TeamLundVer

Trådstartare
Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha frågat en bekant om någonstans att bo blir han hänvisad till en man som letar inneboende på 221B Baker Street. Där bor ingen mindre än detektiven Sherlock Holmes som arbetar som konsult åt Scotland Yard. Imponerad av Sherlocks förmågor dras doktor Watson in i en värld fylld av mord, makt och intriger där han inte sällan ser sig själv bli en bricka i Moriartys spel för att förinta Sherlock Holmes.

Introduktion

Goda Roller
Sherlock Holmes Den legendariska detektiven som löser även de mest förbryllande fallen med sin skarpsinniga observation, deduktiva resonemang och sin högst begränsade sociala förmåga. Som en "konsulterande detektiv, föredrar han förnuft och logik framför allt och skaffar sällan vänner som inte direkt gynnar honom. Han kallar sig själv en "högfungerande sociopat" eftersom han varken skaffar vänner eller förstår deras känslor, utöver vad som kan studeras. Han skulle bli en fantastisk brottsling om han ville, men ägnar istället sin tid åt att hjälpa polisen och kriminalinspektör Greg Lestrade. (Siare)

Dr. John Watson En veteran som tjänade som en arméläkare i Afghanistan och är traumatiserad av vad han såg. Han möter Sherlock när Watson är ute efter ett ställe att hyra och Sherlock söker en rumskompis. Till skillnad från de flesta människor, är Watson fascinerad av Sherlock och finner honom lysande, där andra mest finner honom irriterande. Han förundras ständigt över Sherlocks förmågor och blir hans assistent. Watson börjar även blogga om sina äventyr med Sherlock. (Ängel)