Sherlock (Varulvslek)

TeamLundVer

Trådstartare
Doktor John Watson återvänder psykiskt och fysiskt invalidiserad till London efter en tid som militärläkare i Afghanistan. Efter att ha frågat en bekant om någonstans att bo blir han hänvisad till en man som letar inneboende på 221B Baker Street. Där bor ingen mindre än detektiven Sherlock Holmes som arbetar som konsult åt Scotland Yard. Imponerad av Sherlocks förmågor dras doktor Watson in i en värld fylld av mord, makt och intriger där han inte sällan ser sig själv bli en bricka i Moriartys spel för att förinta Sherlock Holmes.

Introduktion

Goda Roller
Sherlock Holmes Den legendariska detektiven som löser även de mest förbryllande fallen med sin skarpsinniga observation, deduktiva resonemang och sin högst begränsade sociala förmåga. Som en "konsulterande detektiv, föredrar han förnuft och logik framför allt och skaffar sällan vänner som inte direkt gynnar honom. Han kallar sig själv en "högfungerande sociopat" eftersom han varken skaffar vänner eller förstår deras känslor, utöver vad som kan studeras. Han skulle bli en fantastisk brottsling om han ville, men ägnar istället sin tid åt att hjälpa polisen och kriminalinspektör Greg Lestrade. (Siare)

Dr. John Watson En veteran som tjänade som en arméläkare i Afghanistan och är traumatiserad av vad han såg. Han möter Sherlock när Watson är ute efter ett ställe att hyra och Sherlock söker en rumskompis. Till skillnad från de flesta människor, är Watson fascinerad av Sherlock och finner honom lysande, där andra mest finner honom irriterande. Han förundras ständigt över Sherlocks förmågor och blir hans assistent. Watson börjar även blogga om sina äventyr med Sherlock. (Ängel)

Mrs. Hudson Hyresvärdinnan för 221B och 221C Baker Street. Hon hyr ut 221B till Sherlock Holmes och Dr John Watson. Mrs Hudson bor i samma byggnad i en lägenhet på egen hand. Sherlock vann sin väg in i hennes hjärta efter att ha sett till att hennes man blev avrättad för ett dubbel-mord i Florida. På grund av hans hjälp, låter hon Sherlock och John hyra 221B billigt. Trots upprepade deklarationer om att hon inte är deras hushållerska, tar hon hand om Sherlock och de delar något av en "mor-son-relation. (Godhjärtad som handlingskraftig som Mrs. Hudson är kan hon vid ett tillfälle stoppa ett käk.)

Mycroft Holmes Sherlocks äldre bror. De har en mycket ansträngd, oppositionell relation och Mycroft hänvisar även till sig själv som Sherlocks "ärkefiende." Han har ofta sitt folk till att "kidnappa" Watson från gatan och leverera honom så att Watson kan vidarebefordra meddelanden från Mycroft till Sherlock. Han hävdar att han har en "liten ställning" i regeringen, men hans tillgång till sekretessbelagda uppgifter, och förmåga att manipulera datasystem, tyder på något annat. Sherlock säger ibland att Mycroft "är" den brittiska regeringen, när han inte gör frilansuppdrag för CIA. Trots syskonrivaliteten mellan de två, försöker Mycroft hjälpa Sherlock på avstånd, ibland genom att varna Watson när Sherlock är i fara. (Spion som får 2 lottade rader var natt)

DI Lestrade Kriminalinspektör vid New Scotland Yard, som ofta kallar in Sherlock Holmes för att få hjälp med förbryllande fall. Han känner Sherlock tillräckligt bra för att förbise hans egenheter och brist på social kompetens. Lestrade har arbetat med Sherlock i ungefär fem år och försvarar honom gentemot sina kollegor till en viss punkt. Han har vant sig vid Sherlocks bryska sätt och vana att förolämpa människor som inte kan hålla jämna steg med Sherlocks snabba tänkande. (Borgmästare)

Mary Morstan Så småningom Mary Watson. Ett geni som enligt Sherlock hade kunnat bli en komptent detektiv, om hon bara hade förblivit singel. Mary har ett mörkt förflutet som CIA agent och frilansande mördare. Genom sina förmågor kan hon en gång under spelet omvända en spelare. God till ond och tvärtom. En omvänd spelare förlorar eventuella specialroller och om den förvandlas till ond så hamnar den utanför lyan. (Vapensmed)

Bybor
Molly Hooper mfl


Onda roller
James Moriarty Ett kriminellt geni och Sherlock Holmes nemesis. De njuter av att spela mot varandra men Sherlock erkänner villigt att Moriarty är extremt farlig. Moriarty motstår lusten att döda Sherlock vid minst ett tillfälle, eftersom han gillar deras "Katt och Råtta lek". Moriarty har kopplingar i hela den kriminella undre världen, och kallar sig själv för en "konsulterande brottsling." Det verkar inte vara någon som han inte kan köpa för att uppnå sina planer. Han är hänsynslös och grym och tycker om att leka med människor. Han tvekar inte att använda oskyldiga människor i hans planer som brickor och dödar dem enbart för att roa sig själv. (Moriarty kan varje natt förtrolla en annan spelare så att vid nästkommande lynch måste rösta på den person han har valt ut)

Iréne Adler Betraktas allmänt som den enda kvinna att överlista Sherlock, och för detta beundrar han henne oerhört mycket. Iréne smälter likt en kameleont in i alla sammanhang och kan därför lätta snappa åt sig saker som egentligen inte tillhör henne. 3 gånger under spelet har Iréne förmågan att stjäla någons förmåga. (tjuv)

Övriga i lyan

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier.
*BOP:ar (blunda och peka) är förbjudna, dvs varje röst ska ha motivering.
*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Monstermom". Röster får ändras fram till deadline.
*Efter två missade röstningar samt vid inaktivitet kan man kickas från leken.

*Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla onda är döda.

Första DL Söndag 20:00
Natt DL Söndag 23:00


Roller lottas under dagen i morgon. Fram tills att rollerna är utdelade så grå det fortfarande bra att anmäla sig :)
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hm... Har Sherlock Holmes samlade verk hemma och besökt museumet på Baker Street, men det var många namn jag inte kände igen. :crazy:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Hm... Har Sherlock Holmes samlade verk hemma och besökt museumet på Baker Street, men det var många namn jag inte kände igen. :crazy:

Vilka namn är det du inte känner igen?
Vi är lite Sherlock tokiga jag och mannen. Just detta temat baseras på Gatiss Sherlock serie (klippet) :)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag funderade på en sak, lika bra att ta det innan rollerna lottats ut så jag inte blir misstänkt. :p

Om vapensmeden omvänder en god till ond som då hamnar utanför lyan... Kan den nyblivna onda ändå skicka in för käk? :D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Har hittat hit och väntar ivrigt på min roll! Spontant känns det som läge för en väldigt förvirrad lek, svårspelad som både god och ond - jag menar, vapensmed, tjuv och ond trollkarl :eek:. Men kul att det inte blir "förutsägbart"! :)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Har hittat hit och väntar ivrigt på min roll! Spontant känns det som läge för en väldigt förvirrad lek, svårspelad som både god och ond - jag menar, vapensmed, tjuv och ond trollkarl :eek:. Men kul att det inte blir "förutsägbart"! :)

Glöm inte att spionen igen bara får 2 lottade spionrader. :angel:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Aha, jag ser nu vilken Sherlock du inspirerats av :D älskar hur de gjort med texterna i bilden. Kul med en modern tappning!
 
Senast ändrad:
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag har hittat hit och väntar på min roll! :D Kul tema, även om jag aldrig varken sett eller läst nån Sherlock Holmes.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Precis avslutat en tvåtimmars tur med hunden och mannen. Det ska bli lite lunch men sen lovar jag skicka ut rollerna. :)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag blev jättesugen på att vara med (trots att jag inte är en superfan av tv-serien, gillar dock Sherlock). Men jag inser att det blir hopplöst. Jag kommer inte hem från London förrän sent imorgon kväll och kommer att ha begränsat internettid imorgon (och ikväll, men det spelar ju mindre roll). Sedan är jag i Oslo hela måndagen, så det blir nog för stressigt tyvärr. Plus att jag då har mina två konferenser att förbereda.

Argh!
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag blev jättesugen på att vara med (trots att jag inte är en superfan av tv-serien, gillar dock Sherlock). Men jag inser att det blir hopplöst. Jag kommer inte hem från London förrän sent imorgon kväll och kommer att ha begränsat internettid imorgon (och ikväll, men det spelar ju mindre roll). Sedan är jag i Oslo hela måndagen, så det blir nog för stressigt tyvärr. Plus att jag då har mina två konferenser att förbereda.

Argh!

Men Myrten, du jobbar för mycket, slappna av, kom och lek med oss istället... *föreställ dig en hypnotisk röst* :angel: :D
Du hinner säkert med nästa lek istället. :)
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Jag blev jättesugen på att vara med (trots att jag inte är en superfan av tv-serien, gillar dock Sherlock). Men jag inser att det blir hopplöst. Jag kommer inte hem från London förrän sent imorgon kväll och kommer att ha begränsat internettid imorgon (och ikväll, men det spelar ju mindre roll). Sedan är jag i Oslo hela måndagen, så det blir nog för stressigt tyvärr. Plus att jag då har mina två konferenser att förbereda.

Argh!

All work and no play makes Myrten a dull girl.
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

till LL

Visst får vi en deltagarlista när vi fått våra roller? Just nu har jag ingen riktig koll på vilka vi blev och då känns det ännu svårare än vanligt. :nailbiting:
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

till LL

Visst får vi en deltagarlista när vi fått våra roller? Just nu har jag ingen riktig koll på vilka vi blev och då känns det ännu svårare än vanligt. :nailbiting:

Va? Det ska ju vara knepigt det är ju Sherlock Holmes för tusan.. :eek::D
 
Sv: Sherlock (Varulvslek)

Deltagare

LL: TeamLundVer

1. OutOfService
2. Niyama
3. cirkus
4. Dramatik
5. Mammas
6. Bumpo
7.MatMissbrukaren
8. CaisaLundblad
9. Habina
10. Hedinn
11. Vira
12. AskoII

DL Söndag 20:00
NattDL Söndag 23:00
 

Liknande trådar

Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
53 54 55
Svar
1 082
· Visningar
33 138
Senast: Lobelia
·
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul...
47 48 49
Svar
977
· Visningar
31 248
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
98 99 100
Svar
1 998
· Visningar
78 584
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Här är en beskrivning av vad en varulvslek är: Nya deltagare är varmt välkomna! Fråga gärna om det är något du undrar.
100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
50 056
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp