Shetlandshingstar

Vill betäcka med en rätt stor svart shetlandshingst med ett mycket bra steg,rätt lätt i typen ska han även vara och ha ett bra psyke. Vet inte riktigt vilken shettis hingst men nån blir det kanske i vår *hoppas* :bump:
 
har betäkt med Hamras Killen i år. Bägge stona är dräktiga med honom.
 
Jag har två ston dräktiga med min egen hingst Sir Douglas.
(och två ston som inte betäckts alls, varav den ena - dessutom dotter till Sir Douglas - tävlat på travet hela säsongen och den andra ska tävla nästa säsong)

Vet inte ens OM jag ska betäcka något nästa år. Eventuellt lånar jag ut magen på något/några av stona till nån som är seriös och intresserad. Ett av stona som är dräktigt nu har vi en sån deal på, dvs jag är uppfödare men fölungen är en bekants redan från födseln... Fölet i magen för övrigt helsyskon med den som tävlats i år.
 
Ok. Jag har lite svårt att bestämma mig nämligen. Har två ston men hade nog tänkt betäcka dom med olika hingstar.
 
Min pålles mamma är betäckt med Dalsgårds Disco i år
 
Jag har betäckt 2 ston med våran egna hingst Slättens Madgic II och 2 st med django Vd romer.
Nästa år ska jag betäcka med 2 med våran egna ev 3 och sen har jag inte bestämt mig vem jag ska betäcka de andra 2 med ännu. PS Disco är fin hingst. Jag visade han på utställning i frillesås i år *S* :rofl:
 

Liknande trådar

Avel Har ni redan valt hingstar att betäcka med i år? Har ni bokat plats på hingstvisningar? Vilka tror ni, inom er ras, kommer "slå igenom"?
6 7 8
Svar
153
· Visningar
15 061
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Ramona
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
14
· Visningar
1 201
Avel Ytterligare en Lövsta hingst är kastrerad, Dom Perignon. Någon som betäckt med honom i år?
2
Svar
25
· Visningar
1 874
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp