Shetlandsponny

Shettisar

Trådstartare
Detta ska vara en shettis från Usa,varför är inte shettisar klassad lika världen över? Shettis Jag tycker inte denna ser det minsta typaktig ut.
 
Tjadu...
Det räcker att åka till Tyskland för att hitta shettisar som ser ut mer som ridponnyer än som SHETLANDSponnyer...

Ponnyn på bilden är väl iofs en unghäst (Jr Champion) Men SÅ högställd ska INTE en rastypisk shetlandsponny vara!
Frågan är väl bara om de amerikanska shettisarna ens är anslutna till moderlandets förening? Jag vet inte om det är så, men det går ju att kolla upp...
 
Hmmm, ja jag är ialla fall glad att de inte bör se ut som shettisen på bilden här i vårat land :smirk:
 
dom amerikanska heter väl tom American Shetland för att visa att det inte är det samma som en riktig shettis?
 
Jag tycker den shettisen såg förfärlig ut! :crazy:
Våra shettisar är mycket finare. :)
 
USA har, enligt min gamla rasbok (all världens raser?)från 70-talet, ett helt gäng "egna" rastyper. Nu har jag inte boken här, men i den fanns en hemsk bild på en amerikansk shettis med lössvans och löshovar... Det såg bedrövligt ut också, men typen var lik den på bilden.

/// Ghost (som hade holländsk shettis när det begav sig)
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
5
· Visningar
430
Senast: aglaonema
·
Anläggning Hur stor bör en åretrunthage vara minst för en stor häst och 2 shettisar?Jord/gräsunderlag ej sand.
2
Svar
21
· Visningar
1 594
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 281
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag är sugen på att ha en häst i familjen. Barnen är nu 4 resp. 1,5 år. Det blir nog inte aktuellt på minst ett år att köpa häst, men...
Svar
15
· Visningar
1 910
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp