Bukefalos 28 år!

Shettis galopp

G

GimlisMoa

I stallet där jag har mina hästar finns det en liten shettis (ca 95 cm) som är otroligt snabb.
Är helt okunnig när det gäller galopp, men den här hästen är SNABB! Hon har även världens vinnar skalle.
Hon har vunnit mot islandshästar som galopperat i full galopp.. Är dom hästar som stått i stallet.
Även min häst på 151 cm får lov att sträcka ut ordentligt för att hålla takten med henne!
Men jag undrar hur snabb måste en shettis vara för att kunna tävla och hur långt springer dom?? :)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 730
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 379
Senast: Skrämd
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 243
Senast: banani
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp