Shettis hingst?

Shettisar

Trådstartare
Jag har hört lite rykten angående en viss shettis hingst.Man ska ju inte lyssna på rykten :angel: så utan bilda sig en egen uppfattning,men jag vill ändå fråga: Är det någon som betäckt sitt sto med Emir des Girards ?
Har det blivit något föl i så fall? :confused:
 
Tja, han lyckades tjuvbetäcka ett av ägarens ston innan han blev godkänd, så nog sjutton är han fertil allt...
Och båda ägarna väntade föl efter honom i sommar, har dock inte hört resultatet men inte f*n skulle de bråka om hans godkännande om han INTE vore fertil.

Själv har jag dock inte några planer på att anväånda honom då jag inte gillar modellen, men det är en helt annan historia...
 
Nä det begriper jag också men när man hör från två skillda håll Norr och söder i landet att hingsten inte ska ge föl pga misstänkt sterilitet osv så funderar man ju.Jag hade nämligen tänkt använda honom men ändrade mig.
Men vart kan man finna resultat från honom??
Vill ju inte skriva och vara oförskämd till ägarna.
Jag såg Emir då han hade anlänt till Linnetoftas men visste då inte att det skulle vara en massa krabb.
Men då får man avvakta kanske med att se lite resultat efter honom. :confused: :crazy:
 
om du är medlem i shetland så får man varje år reda på betäckningsresultat hur många de betäckte tex 2002 och hur många föl det blev. :banana: :banana:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
743
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 884
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
38 158
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp