Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Shettisaveln på 60/70 talet...

Jamtland

Trådstartare
Någon som var med i svängarna redan då? Skulle behöva hjälp med lite frågor om hur det gick till då...

Jenny

ameo

Moderator
Nja, SÅ länge har jag väl kanske inte hållit på....
Men det bästa är kanske att försöka kontakta något v de större stuterierna som har hållit på sen dess, t.ex Furunäs eller Almnäs. Kanske även Kärlingehult?
Det är dem jag kommer på just nu som borde varit igång då och som fortfarande finns i livet.
Patrons stuteri på Orust har väl hållit på längst av alla, men frågan är om Brita lever längre...
Vem som har resp stuteri kan du hitta i stuterinamnsförteckningen på SPAFs hemsida, den adressen har jag dock itne tillgänglig just nu...

C

cilvia

Hej.
Du kan även kontakta Östertorps stuteri, förvisso håller dom på att avveckla sin avelsverksamhet och Östertorp är sålt, men dom har mycket kunskap.

M

mizz_perfect

fråga skäpperöds. dom har hållt på i över 30 år har ja för mig..

Jamtland

Trådstartare
Egentligen är jag lite dum... Jag lägger ut frågorna här också och har inte ni svar så får jag höra med dom ni nämner.

Hur såg reglerna ut för avel då? Fick man betäcka egna ston med egen hingst (som inte var godkänd i Sverige för avel)? Fick man registrera sådana avkommor? Hur funkade det med språngsedlar? Skickades dom in, eller behöll hingstägaren dom?

Jenny

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6461 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Barn Den senaste tiden har jag tänkt en hel del på min barndom, bland annat pga några diskussioner jag haft med min mamma. Jag kommer inte...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
7 194
Relationer Hej, Behöver lite hjälp m tips på bra present till någon som gillar bilar, mest bestämt volkswagen bilar från 60 talet. Mekar själv...
Svar
12
· Visningar
419
Hundträning Vi är några stycken som träffas med våra hundar och försöker ha lite träning. Förutsättningarna är inte de bästa, ibland är vi 4...
Svar
9
· Visningar
653
Hoppning Hej! Jag är en 14-årig tjej som har ridit nästan hela livet och haft egna ponnyer och tävlat upp till LB. Nu har jag två c-ponnyer, en...
Svar
4
· Visningar
469

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckningar 2021
  • Föl 2021

Omröstningar