Shettisfölgrimma med pistolhake?

KesoNeso

Trådstartare
Finns det små grimmor som man knäpper med pistolhake på sidan, såsom de flesta vanliga grimmor?
Vart jag än tittar så hittar jag bara såna man måste spänna loss uppe vid öronen.
 
Jag har inte hittat någon sådan i alla fall. Man får vara glad om man lyckas hitta tillräckligt små grimmor, tycker jag :p Även om utbudet numera är betydligt bättre än det var när jag började föda upp shetlandsponnyer för 25+ år sedan...
 
Finns det små grimmor som man knäpper med pistolhake på sidan, såsom de flesta vanliga grimmor?
Vart jag än tittar så hittar jag bara såna man måste spänna loss uppe vid öronen.
Hööks har grimmor med pistolhake i storlek Mini.
Sällan man ser fölgrimmor med pistolhake, även på storhästföl, även om det kommit fler och fler.
 
Har aldrig sett det men började googla, den här kanske kan passa? :rofl:
(Halvt på skämt, men på riktigt, varför gör de en leksaksgrimma bättre än en riktig :cautious:)

A64DE387-700E-4275-976C-40FCA67CF852.png
 
Hööks har grimmor med pistolhake i storlek Mini.
Sällan man ser fölgrimmor med pistolhake, även på storhästföl, även om det kommit fler och fler.
+ @ameo

Problemet är att det är en minishettis så inte ens shettisfölgrimma har fungerat.
Men jag har faktiskt kanske hittat en som kan passa nu när han börjat bli lite större.
Fick tips av hovslagaren om ett företag där hon brukar beställa till sina shettisar, de har en hel del i små storlekar så kanske jag kan hitta täcke där också längre fram.
Om måtten stämmer så borde den gå, ska beställa en så får vi se :)
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·
Utrustning Efter att ha dreglat över och funderat i flera veckor beställde jag just en Zilco sele med empathybrösta. Ett underlägg för bröstan...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte köpa Muck boots, för barn då fötterna drar den storleken. När jag googlar kommer det upp en rad med snarlika sidor som har...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 233
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
788
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp