Shit! Hälta efter equiatrikerbesök? Låångt

Sv: Shit! Hälta efter equiatrikerbesök? Låångt

lundsbo skrev:
Ja, löpargången är verkligen hal, de är asföbannade på de som sålde gummit sade att det inte var halt. De lär bli ändring på det underlaget...

Skönt att läget var skapligt med pållen. Vilken vet fick du?? K?

Nja, underlaget VAR super.. i början. Men det har tryckt ihop och 'polerats' och är därför halt. Vilket tillverkaren/de som la in det tydligen tar på sig ansvaret för och ska åtgärda. Diskussionerna är tydligen nu kring HUR man åtgärdar det. Personligen kan jag tycka att vad som helst är bättre än att fortsätta ha det som nu, båda mina har varit nära att gå ikull där och jag har sett ett otal fler. Och tydligen har de haft end el omkulltrillningar.

Nej, fick T.B (initialerna på vet alltså).

Och jo, jag är nöjd med läget, det tog bara ett tag att 'inse' det, dvs att sluta jämföra med sista två böjningarna (som varit UA) och jämföra med vad vi faktiskt har som grundnivå och norm (dvs hur han var vid utdömning)
 
Sv: Shit! Hälta efter equiatrikerbesök? Låångt

En totalt off-topic kommentar:
Alexandra; NÄR skall du ge upp och inse att du faktiskt behöver en EGEN veterinär? Nära Uppsala bor du ju också... Läge att börja hålla till utanför veterinärhögskolan?? :-)

Vad KUL att du lyckats träna upp din häst till bättre hållbarhet och förutsättningar!!!
 
Sv: Shit! Hälta efter equiatrikerbesök? Låångt

Jag har åkt och skott min pålle på MK i ca 1 år innan jag hittade nuvarande hovis som jag har haft i 2 år nu. :love:
Inga problem med skoningarna, enda nackdelen att jag fick jaga bil + släp varenda gång, var 6-7 vecka. :crazy:
Hade hovisen J + hans lärlingar.
Eftersom min pålle har strålbenshälta + ringkota hf måste han ha specialskor. Det fanns ingen i hela Uppland som VILLE och KUNDE göra dem i stallet, så jag fick snällt åka till MK.
Skoddes korrekt varenda gång.
Nu har jag min MKT trevliga hovis :bow: , som skor pållen exakt som han ska ha det. Och snygg är han oxå! :d
 
Sv: Shit! Hälta efter equiatrikerbesök? Låångt

tgd skrev:
En totalt off-topic kommentar:
Alexandra; NÄR skall du ge upp och inse att du faktiskt behöver en EGEN veterinär? Nära Uppsala bor du ju också... Läge att börja hålla till utanför veterinärhögskolan?? :-)

Vad KUL att du lyckats träna upp din häst till bättre hållbarhet och förutsättningar!!!

Du tror inte jag insett det för lääänge sen? :devil: Men det är ju tydligen en strykande åtgång på de där veterinärerna.. Jag har funderat på att börja stryka runt utanför veterinärhögskolan, men jag vetefan om det skulle funka faktiskt? Känns som de som är tillräckligt unga för att vara singlar inte är sådär överdrivet intresserade av en annan, och de som är lite mer i rätt ålder är ju redan upptagna?

jag får försöka sikta på alternativplanen att hitta en miljonär som kan BETALA åt mig istället, fast det verkar lite..knivigt.. det med? ;P
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett 15-årigt hoppsto jag hämtat hem från betet för 1,5 vecka sedan. Hon har alltid varit något smått klumpig av sig men har de...
Svar
8
· Visningar
1 683
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 067
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 516
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 331

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp