Bukefalos 28 år!

Shit Pomfritt...jag har cancer...

MagicaDeHex

Trådstartare
...fick jag reda på idag:(
Det hela började med, vad jag trodde, harmlös cellförändring på livmodershalsen.
Prover togs, snabb tid till xtra provtagning. Sen remiss till operation för borttagning av mikroskopisk cancer.
operationen genomförd...idag får jag ett samtal att ytterligare OP blir nödvändigt,det var mer än bara mikroskopisk cancer:nailbiting:.
Först skall en skiktröntgen göras för att se om !cancern:eek:! har spridit sig...
Får frågor så som om jag vill ha fler barn? Livmodern måste opereras bort:cry:

Schysst besked en fredagkväll......

är så himla rädd att det spridit sig ännu mer:(

dela gärna era egna erfarenheter...
 
Åh fy! :( Jag har tyvärr inga erfarenheter.. Men det måste vara positivt om de hittat den så pass tidigt att de från början trodde att den var mikroskopisk, då kan den inte vara så stor? Bra att de tar det på allvar, och hoppas att du får hjälp snabbt!

Krya på dig.
Stor kram!
 
Fy så hemskt :( Lider verkligen med dig och håller tummarna hårt för att det inte har spridit sig någon mer stans.
 
...fick jag reda på idag:(
Det hela började med, vad jag trodde, harmlös cellförändring på livmodershalsen.
Prover togs, snabb tid till xtra provtagning. Sen remiss till operation för borttagning av mikroskopisk cancer.
operationen genomförd...idag får jag ett samtal att ytterligare OP blir nödvändigt,det var mer än bara mikroskopisk cancer:nailbiting:.
Först skall en skiktröntgen göras för att se om !cancern:eek:! har spridit sig...
Får frågor så som om jag vill ha fler barn? Livmodern måste opereras bort:cry:

Schysst besked en fredagkväll......

är så himla rädd att det spridit sig ännu mer:(

dela gärna era egna erfarenheter...
Inte heller jag har några erfarenheter, och jag saknar nog ord, men jag önskar god bättring.
 
Fy så läskigt, jag förstår att du är rädd, det hade nog vem som helst varit! Men så skönt att sjukvården jobbar snabbt, det måste ju vara positivt att de hittat det så fort. Jag håller alla tummar jag har för att allt går bra för dig!
 
Men så hemskt och tråkigt att höra! Har inte så mycket att säga men håller tummarna för en bra prognos och ett snabbt tillfrisknande! Stor kram på dig!
 
Förstår också din oro, men hoppas du kan känna dig trygg med din vårdgivare och att det går bra för dig! Det kommer säkert bli jobbigt en tid framöver, när det sjunker in. Hoppas du har familj och vänner runt om dig!
 
...fick jag reda på idag:(
Det hela började med, vad jag trodde, harmlös cellförändring på livmodershalsen.
Prover togs, snabb tid till xtra provtagning. Sen remiss till operation för borttagning av mikroskopisk cancer.
operationen genomförd...idag får jag ett samtal att ytterligare OP blir nödvändigt,det var mer än bara mikroskopisk cancer:nailbiting:.
Först skall en skiktröntgen göras för att se om !cancern:eek:! har spridit sig...
Får frågor så som om jag vill ha fler barn? Livmodern måste opereras bort:cry:

Schysst besked en fredagkväll......

är så himla rädd att det spridit sig ännu mer:(

dela gärna era egna erfarenheter...

Fy så tråkiga besked att få :(
Jag kan bara beklaga och håller tummarna att det inte spridit sig!
 
Oh ... och pa den possitiva sidan, Maken har gatt igenom bade cell gifter och ratiation och nu frisk forklarats efter Hodskins Lymphoma och en god van har precis frisk forklarats efter at ha haft stage 3 brost cancer. Det finns ett ljus i andra endan av tunneln. :)
 
Jag har en kollega som fick samma diagnos för ett tag sedan. Hon fick en jättebra prognos, det var nästan inget snack om saken än att hon skulle bli frisk. Hoppas på detsamma för dig! Håller tummarna för dig. Stor kram.
 
Usch och fy :(

Förstår att beskedet är hemskt, men om man ska försöka vara positiv så är sjukvården rätt duktiga på att ta hand om cancerpatienter. Snabba ryck oftast och god dialog. Man kan klara sig igenom det! Min mamma besegrade cancer två gånger.

Och jag har inte varit på kontroll mer än en gång, det gjorde ont så inåt helvete att jag inte vågat gå dit igen. Man får sig en tankeställare...
 
En vän till familjen fick cancer och fick operera bort livmoder. Det var snabba ryck, och detta var fem - sex år sedan och hon mår bra idag. Det har säkert gjorts framsteg sedan dess med denna typ av diagnos. Kram
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu är jag helt lost! Mamma har problem med en höft, hon har skickats hit och dit mellan läkare, röntgen, sjukgymnaster osv i... snart...
Svar
15
· Visningar
1 046
Senast: CillaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp