Bukefalos 28 år!

Shitzu-Tibetansk spaniel

D

Dextrosol

Hej!! Jag har en blandis av ovanstående ras som är drygt 1 år. Jag skulle gärna vilja komma i kontakt med andra ägare av samma ras - om det finns ngn???
 
Sv: Shitzu-Tibetansk spaniel

Skulle gärna vilja veta lite om temperamentet på din hund, då jag igentligen inte är så känd med denna ras, annat än vad jag kunnat läsa mig till. Min vovve är väldigt envis, kräsen, inte kelen, har en väldigt stor personlighet och vi älskar henne över allt annat, men ibland förstår jag mig inte på henne?? Hatar att bli kammad o bada (morrar). Ibland när vi är ute o går så går hon så sakta så sakta och stannar gärna till och bara står o tittar...........medans andra gånger är hon hur pigg som helst??? Hon är helt enkelt svår att få grepp om??
 
Sv: Shitzu-Tibetansk spaniel

min hund är väligt skällig och vaktig. då jag plockar fram schampott handuk osv smyger hon försökigt iväg. (inte alls kul att bada men hon står tills man är färdig..) borsta ja då lägger hon sej gärna pladask med står om man säger till henne. det bästa hon vet är att bli kliad gör allt för att få uppmärksamhet och lägger sej på rygg och vill bli kliad. ute skäller hon åt stooora hundar(rädd!) + en del människor hon är gansak ouppforstad då hon har bott 6 år på landet och adlrig varit i stan så det är ju rätt ovant för henne. hon gilalr att sprinag omkring och nosa och härja. hemma vill hon mst sova eller liogag och bli kliad i soffan.
 
Sv: Shitzu-Tibetansk spaniel

Hejsan jag har en renrasig Shih-tzu hane han iaf e väldigt lugn av sig han skäller inte mkt, förutom mot stora hundar men det e för att han e rädd för dem. Min hatar att bada då springer han å gömmer sig men han e 9 år nu å fortfarande väldigt pigg han kan gå hur lätt som helst på långpromenader, för något år sedan var det nån som frågade mig om man bara kunde gå på asfalt med en Shih-tzu :confused: va??? okej vi klipper våran eftersom han även hatar att bli kammad :D å det e väl inte så kul å gå med en långhårig shih-tzu i skogen för då har man ju halva inne sen men iaf det e en underbar ras precis som tibben är. Våran hund kan också bara ställa sig å titta sig omkring, å han e envis som synden :love: Bara skrev lite ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Skulle vilja höra vad ni vet, känner till eller tycker om amerikansk cocker spaniel. Alltid när jag blir nyfiken på en ras så läser jag...
Svar
3
· Visningar
460
Senast: Tajger
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 476
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 127
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp