Shoppat något på sistone? Del 8

athena_arabians

Trådstartare
Jag råkade köpa de här när det var rätt gräsligt med rabatt:

G_5012448880682_50_20140228

Badlakan i ovanstående färg och en hand towel i nedanstående färg, den storleken är lagom till håret.
G_5012448880873_50_20140228

Båda är i Christys Supreme Hygro-serie, kanske världens bästa handdukar :love: De borde passa bra i mitt badrum som går i grått.
 
Hon tittade lite tvivlande på mig redan när jag kom till att jag alltid månar om att visa så lite intresse som möjligt när jag hittar en bläckfisk, så att ingen ond grek ska fånga och döda min kompis. Så jag lät bli delen om ett hästforum där jag kallar mig klädnypa. :meh:

Men jag har inte fattat kopplingen ditt nick - bläckfisk?
 
Jag har äntligen köpt den perfekta bikiniöverdelen :D Åkte till stan och tänkte att hittar jag ingen nu, då beställer jag på nätet och hoppas på det bästa. Gick in i en underklädesbutik som jag aldrig sett innan och de hade både otroligt bra utbud och fantastisk service, så dit ska jag igen! Den första butiken jag var in i är mer känd, men de hade ingen som fungerade...

I alla fall, en sån här blev det! Halterneck, möjlighet att ta av bandet som går upp över nacken, vanliga bh-storlekar så det går att hitta en som är bra, mörk men inte helsvart... Precis allt jag ville ha, och den är hur bekväm som helst!
25cbc86cd1c97787abbf758a28132c8c_hw600_width_40952547.jpg
 
Jag råkade köpa de här när det var rätt gräsligt med rabatt:

G_5012448880682_50_20140228

Badlakan i ovanstående färg och en hand towel i nedanstående färg, den storleken är lagom till håret.
G_5012448880873_50_20140228

Båda är i Christys Supreme Hygro-serie, kanske världens bästa handdukar :love: De borde passa bra i mitt badrum som går i grått.

Får man fråga var du köpte dem? Är själv på jakt efter en bra handduk man blir TORR av när man torkar sig istället för lätt fuktig.. och fina var de ju också :)
 
Får man fråga var du köpte dem? Är själv på jakt efter en bra handduk man blir TORR av när man torkar sig istället för lätt fuktig.. och fina var de ju också :)

Christy finns House of Fraser där jag handlade nu men finns bla hos Amara också (givetvis på många andra ställen med men de skickar inte till Sverige...). Mina favoriter är som sagt Supreme Hygro men även Renaissance är bra. Sheridans Egyptian Cotton är också bra.

Det viktiga är att inte torktumla dem, då förlorar de snabbt uppsugningsförmågan (har testat det med två Sheridan... inte glad :meh:).
 
Nu har jag köpt en bikiniunderdel också, precis en sådan som jag sagt att jag inte vill ha :grin: Jag hade spanat in mig på något shortsliknande, åkte iväg för att shoppa, provade dem - och det kändes jättedumt. Förut hade jag alltid badshorts, mycket för att gömma mig lite pga komplex och grejer. Mycket av den negativa känslan kom tillbaka nu, så jag drog dem snabbt av mig och började prova helt andra modeller.

Det slutade med att jag frågade mig själv om jag var dum i huvudet tusen gånger, funderade på hur jag skulle reagerat om någon på stranden såg ut som jag såg ut i spegeln och sedan köpte jag den här:
226583_101_SOC_W%20BASIC%20MINI%20BRIEF.png


Så, NU kan jag iaf bada.
 
Bästa ur solningssynpunkt och torkar snabbt. Och jag har upptäckt 1) jag skiter i vad andra tycker 2) jag är inte så intressant att andra bryr sig :D
Just eventuellt solande var en av de saker jag tänkte på :D Tror inte heller att andra bryr sig egentligen, men ja, det är lätt att inbilla sig saker ibland och då svårt att inte bry sig... men jag jobbar på det!
 
Inte köpt men VILL (eller ja, sörjer att behovet uppstått men nu måste jag agera)... och behöver hjälp.
Min gamla väska från Tiger of Sweden har blivit misshandlad länge och börjar nu ge upp. Ska försöka laga axelremsfästet hos skomakare men tror att jag ändå måste börja överväga att köpa en ny vardagsväska.

Jag har Massor av väskor, men ingen som fyller det behov som lett till att alla andra ligger oanvända typ och jag bara använt min fina, lagom stora, bruna skinnväska med perfekt långt axelband.

Vad finns det för bra väskor som har axelrem, är snygga, lagom stora för att ha en (stor) plånbok, en hårborste, liten sminkväska, ett par hörlurar, ett par pennor, mobil med laddare, pass och typ en NJIE-milkshake i? Med dragkedjestängning? Inte svart. Inte enorm. Helst i skinn. Pris max 6000kr. Ska funka på jobbresor och klientmöten och till min oerhört trista klädstil så inget crazy eller allt för damigt. Absolut inte typ guldläge som axelrem eller ngt tygband med stora loggor på. Ska bäras tvärs över kroppen ovh tåla att utsättas för västkustvinter, att slängas på golvet i bilen och att knös in i handbagageutrymmen på flyg.
Hjälp!!!
 
Inte köpt men VILL (eller ja, sörjer att behovet uppstått men nu måste jag agera)... och behöver hjälp.
Min gamla väska från Tiger of Sweden har blivit misshandlad länge och börjar nu ge upp. Ska försöka laga axelremsfästet hos skomakare men tror att jag ändå måste börja överväga att köpa en ny vardagsväska.

Jag har Massor av väskor, men ingen som fyller det behov som lett till att alla andra ligger oanvända typ och jag bara använt min fina, lagom stora, bruna skinnväska med perfekt långt axelband.

Vad finns det för bra väskor som har axelrem, är snygga, lagom stora för att ha en (stor) plånbok, en hårborste, liten sminkväska, ett par hörlurar, ett par pennor, mobil med laddare, pass och typ en NJIE-milkshake i? Med dragkedjestängning? Inte svart. Inte enorm. Helst i skinn. Pris max 6000kr. Ska funka på jobbresor och klientmöten och till min oerhört trista klädstil så inget crazy eller allt för damigt. Absolut inte typ guldläge som axelrem eller ngt tygband med stora loggor på. Ska bäras tvärs över kroppen ovh tåla att utsättas för västkustvinter, att slängas på golvet i bilen och att knös in i handbagageutrymmen på flyg.
Hjälp!!!

Mulberry alexa? Finns bara som begagnade numera eftersom de slutat tillverkas.
 
Mulberry alexa? Finns bara som begagnade numera eftersom de slutat tillverkas.
Glömde skriva: den måste vara lätt att få tag på också, drar ut i Europa i en månad om typ en vecka och då behöver jag den. Kan ev hålla mig till vi passerar Barca men då får jag baske mig veta exakt vilken butik jag ska till, annars kommer det sluta med att jag hamnar i skuggan på en liten gata och käkar mat istället. ;)

Men modellen är perfekt i det bruna skinnet!
 
Inte köpt men VILL (eller ja, sörjer att behovet uppstått men nu måste jag agera)... och behöver hjälp.
Min gamla väska från Tiger of Sweden har blivit misshandlad länge och börjar nu ge upp. Ska försöka laga axelremsfästet hos skomakare men tror att jag ändå måste börja överväga att köpa en ny vardagsväska.

Jag har Massor av väskor, men ingen som fyller det behov som lett till att alla andra ligger oanvända typ och jag bara använt min fina, lagom stora, bruna skinnväska med perfekt långt axelband.

Vad finns det för bra väskor som har axelrem, är snygga, lagom stora för att ha en (stor) plånbok, en hårborste, liten sminkväska, ett par hörlurar, ett par pennor, mobil med laddare, pass och typ en NJIE-milkshake i? Med dragkedjestängning? Inte svart. Inte enorm. Helst i skinn. Pris max 6000kr. Ska funka på jobbresor och klientmöten och till min oerhört trista klädstil så inget crazy eller allt för damigt. Absolut inte typ guldläge som axelrem eller ngt tygband med stora loggor på. Ska bäras tvärs över kroppen ovh tåla att utsättas för västkustvinter, att slängas på golvet i bilen och att knös in i handbagageutrymmen på flyg.
Hjälp!!!
Du sällar dig till vår stora skara som aldrig BEHÖVER en väska men däremot köper en när den perfekta dyker upp uii synfältet. :D:D

Senast var det på vår billiga tantbuktik sojm även har en del heminredning och några mer kända märken. Letade egentligen stora örhängen men på en hylla stod en cerise/rosa väska som bara ropade till mig.

Den är perfekt. Helt perfekt.
Välsydd, små omsorgsfullt fixade deltajer. Och kostade 249,- !! :eek:
 
Glömde skriva: den måste vara lätt att få tag på också, drar ut i Europa i en månad om typ en vecka och då behöver jag den. Kan ev hålla mig till vi passerar Barca men då får jag baske mig veta exakt vilken butik jag ska till, annars kommer det sluta med att jag hamnar i skuggan på en liten gata och käkar mat istället. ;)

Men modellen är perfekt i det bruna skinnet!

Jaa den är så fin, sitter och kollar efter en oversized varje dag typ. Men det föll lite på tillgängligheten då, attans.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp