Shopping till katterna!

En liten påse Orchidé jord. Jo jag är i rätt tråd :).

Vojta ratar alla kattleksaker som finns men de små barkbitarna som Orchidejord är gjorda av är det bästa som finns hälsar hon! Hon snor dom själv ur blomkrukorna så den köpt för att fylla på blomkrukorna men indirekt är det hennes leksaker, jag vet ju vem som kommer att hämta nya om man säger så.

Näst bäst är pennor. Vilket innebär att mitt skrivbord inte hyser en enda penna längre men golven är fulla i dom.

Min andra katt, Vancura, tycker plasthattarna som sitter på nålarna till diabetessprutor är en höjdare. Tur man jobbar inom vården och kan samla på sig sådana :)
 
Blev lite shopping idag.
Jag ville handla mer men sambon sa nej. :cautious:
IMG_20180728_152528.jpg

Hoppas det torrfodret funkar för Tuva! Hennes utslag vid öronen har blivit värre så jag tänkte testa ett annat foder.
 
Jag shoppade via internet till katterna och beställningen kom för några dagar sedan. 30kg kattsand, torrfoder, blötmat i några olika sorter, , ny spade till kattlådan, leksaker i form av olika möss och bollar och en kylmatta de kan ligga och svalka sig på. 1250kr blev det, så nu hoppas jag vi klarar oss en stund. Vet inte hur folk brukar shoppa till sina katter, men här brukar det bli ganska många hundra i månaden till mina två.

För några veckor sedan köpte jag varsina nya koppel, nu ska jag bara hitta nya selar som sitter bra.
 
Tittade på nya leksaker åt katten men nej. Hon gör ju inte dom hon har nu. Någon som har bra förslag till leksaker till 10 årig katt
 
Tittade på nya leksaker åt katten men nej. Hon gör ju inte dom hon har nu. Någon som har bra förslag till leksaker till 10 årig katt

Googla på "noppbollar katt", de har gått hem hos både yngre och äldre katter jag känner.
 
Just beställt från zooplus, de jäklarna tar tydligen 49 kr extra i frakt om man beställer mer än 30 kg = 2 lådor. :rage: Så nu beställde jag bara så det precis skulle vara under 30 kg. Undrar om PostNord klagat?
 
Just beställt från zooplus, de jäklarna tar tydligen 49 kr extra i frakt om man beställer mer än 30 kg = 2 lådor. :rage: Så nu beställde jag bara så det precis skulle vara under 30 kg. Undrar om PostNord klagat?

Säger som @gul_zebra , blir det samma om du väljer GLS? Då är der ju Schenker som kör, jag beställde för några veckor sedan bara och då var det ingen extraavgift med dom iaf.
 
Hmm får prova på de min katt , som sagt hon är svår nästan så hon skiter i laserpekaren

Da Bird brukar få igång även de minst leksugna katter, så jag tycker absolut att du ska prova. Min ratar nästan allt i leksaksväg nu när han är vuxen men den där fjädervippan är han fortfarande som galen i.
 
Tittade på nya leksaker åt katten men nej. Hon gör ju inte dom hon har nu. Någon som har bra förslag till leksaker till 10 årig katt
Är det en innekatt och det känns okej för dig så skulle jag rekommendera att kolla på kanintassar eller andra produkter gjorda av äkta kaninskinn/päls. Min katt tycker att det är helfestligt och tröttnar aldrig på att bära runt och busa med sina kaninleksaker.
(Jag tror inte att en utekatt skulle lockas av det på samma sätt, men jag vet inte.)

Annars kan jag också varmt rekommendera Da Bird. Fantastisk leksak, men den måste förvaras säkert mellan lekstunderna. ;)
 
Är det en innekatt och det känns okej för dig så skulle jag rekommendera att kolla på kanintassar eller andra produkter gjorda av äkta kaninskinn/päls. Min katt tycker att det är helfestligt och tröttnar aldrig på att bära runt och busa med sina kaninleksaker.
(Jag tror inte att en utekatt skulle lockas av det på samma sätt, men jag vet inte.)

Annars kan jag också varmt rekommendera Da Bird. Fantastisk leksak, men den måste förvaras säkert mellan lekstunderna. ;)
De är mer innekatt än utekatt,hon är ute någon gång men mesta av tiden är hon inne
 
@gul_zebra och @Frokennordberg ingen aning, läste om det på ett annat forum, men gissar att det gäller alla eftersom vad man än väljer är det PN som levererar sista biten.

Huh, se där ja. Tror dock inte det är pga Postnord utan något annat, eftersom det gäller samtliga fraktalternativ (jag har aldrig använt PN, går med Schenker så fort det kommer till Sverige) men de specificerade inte varför på hemsidan. Kanske lokala bestämmelser. Eller bara för mer pengar in :D

Jaja, jag får väl helt enkelt tänka ett extra varv när jag beställer framöver, glad i alla fall att jag såg det här först, så jag är lite förvarnad!
 
@gul_zebra och @Frokennordberg ingen aning, läste om det på ett annat forum, men gissar att det gäller alla eftersom vad man än väljer är det PN som levererar sista biten.
Det måste vara nytt att Postnord levererar då? För orsaken till att jag alltid valt GLS är just att det inte är Postnord som levererat då utan att det varit Schenker som tagit över efter GLS när det kommer in i landet. Nu är det ett tag sen jag beställde sist dock.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 625
Senast: cirkus
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
906
Senast: escodobe
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 989
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 757
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp