Shoppinggalen?

M

maboroshi

Fick för en tid sen turen på min sida och vann lite pengar.. och min stackars påni blev offer :) Beställde massa nya saker åt honom och kunde inte låta bli heller.. tänker dock inte säga hur mycket det gick på men köpte 5(!) nya täcken, dvs regntäcke, innetäcke, transportäcke, stalltäcke och extratäcke att ha efter dusch mm. Dessutom köpte jag nytt träns, ny grimam, grimskaft (skulle ju passa täckena), senskydd, borstar :) mm mm.. allt är numera helt nytt utom sadeln då sådan måste specialbeställas och när allt shoppande var klart hade jag inte råd men hans gamla är bara nått år ändå så :)

Fler än jag som shoppat loss till sin häst någon gång? :)
 
lyllos dig! Ja, mina sommarhästar brukar vara offer för min köpmani! Jag kan inte gå in i en hästbutik utan´att köpa massa onödiga saker! Jag ska köpa massa saker från Hööks till sommaren, då jag ska bli fodervärd ganska länge! Måste kännas kul att ha allt nytt till din lilla pålle! :) Jag älskar att prova nya saker på hästen!
 
Ja man står där och provar allt från lindor och grimmor till täcken :) Bara njuter av att se hur fin han är medans hästen står där och suckar och väntar på att få rulla sönder dom ;)

Jo och man äger till slut en miljon grimmor, grimskaft, borstar och sånt osm man aldrig kommer använda :crazy:
 
jag vet inte hur det är att vara Shoppinggalen ännu :( men jag har sparat det jag fick ihop på sommarjobbet ifjol. så jag har planerat att köpa upp allt nu när jag ska till scandinavium. det skall bli sååå himmmmla kul! jag kanske inte behöver så dära himmla mycket men det blir första (och kanske sista gången) jag kan unna mig å hästen "lite" saker! skall i alla fall köpa vintertäcke, regntäcke, transporttäcke, fleecetäcke, schabrak, två par ridbyxor, jacka, en till kavaj massa små saker å mycke mycke mer (om pengarna räcker :crazy:. jag längtar sååå mycket!!!
 
Har beräknat att jag handlade prylar för 15 000- 20 000 (beroende på vad man räknar, 15 000 med träns täcken osv räknar man alla grimmor, grimskaft och sådant blir det större summor) till pållen det första halvåret jag hade honom. Hur mkt det är upp i nu vågar jag inte tänka på :o

Jobbade och bodde hemma hos föräldrarna (slapp betala hyra, hästarna har jag hemma hos dem med så det är mkt billibt med).
 
Älskar att shoppa hästsaker :love: Speciellt täcken,schabrak och benlindor :d Handlar alldeles för ofta... :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag får 500kr i månadspeng och minst 400kr av dem går varje månad till nya halsband, selar, koppel eller godis till min hund. Jag har...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 552
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp