Shoppingrunda idag!

K

Kiddo

Morsan och jag åkte till Flädie idag. De hade de mest PERFEKTA ridskor jag någonsin sett... Bortsett från EN sak: De skavde i hälen. :( Att det ska vara så svårt att hitta skor som passar... Särskilt svårt är det såklart med ridskor. :( Funderar på att köpa dem ändå - mina nuvarande skor är inte världens bekvämaste de heller...

Kom hem med två par strumpor och tre par ridhandskar iallafall. :D :D

...men funderar allvarligt på de där skorna... Ska känna på mina nuvarande idag, och om jag hatar dem lika mycket den här lektionen som jag gjorde förra lektionen så släpar jag med pappsen till Flädie... :devil:
 
men skor skaver ju nästan alltid i början!
Du får gå in dem helt enkelt, och sätt plåster på hälen så blir de bättre
 
Mountain Horse Easy Rider Steel.

Det enda jag vill är att ha ett par skor som passar och är smidiga (stora, breda, grova, tunga läderkängor går bort!). Om de sedan råkar ha stålhätta gör mig varken till eller från. Jag har horribelt svårt att hitta skor som passar (kan ta en hel dag att hitta passande joggingskor). Än värre är det ju med ridskor. Antingen glappar de, eller så klämmer/skaver de någonstans, eller så är de uppbyggda i hålfoten. *ankfotad och plattfotad*
 
men skor skaver ju nästan alltid i början!

Joo, men jag har varit med om skavsår och skor som fortsätter att skava alltför många gånger för att våga chansa. Det är ändå 600:- !!

Du får gå in dem helt enkelt, och sätt plåster på hälen så blir de bättre

Jo, jag funderar på det. Har ett par gamla Easy Rider (Classic) nu, men de har stått i sju år, och dessförinnan använde jag dem i minst två år. De börjar bli lite till åren - lite slitna och stela (de skaver...). Min ridlärare är inte överdrivet förtjust i dem heller.
 
Jag vet hur du har det! Jag är också en stackars ank/plattfot... Det är inte så att du alltid köper lite för små skor? Dum fråga kanske, men det var faktiskt inte förrän i 25-års åldern som jag verkligen fattade att jag HAR stora fötter. :D - Och då blev livet mycket lättare.
Men vad fina skorna var! Ska nog ta en tur till Flädie jag med! Hur hittar man dit om man kommer från Lund?
 
vilka jobbiga skor. bara skavsår..
men preparera med bomull och plåster!
 
Jag vet hur du har det! Jag är också en stackars ank/plattfot... Det är inte så att du alltid köper lite för små skor? Dum fråga kanske, men det var faktiskt inte förrän i 25-års åldern som jag verkligen fattade att jag HAR stora fötter. :D - Och då blev livet mycket lättare.

Nej, inte alls någon dum fråga. :)

Har alltid vetat att jag har stora fötter, och ser alltid till att jag har lite utrymme vid tårna. Ofta hamnar jag mellan två skostorlekar. I fallet med de här ridskorna var storlek 40 alldeles för stora (glappade i hälen och i tårna), medans storlek 38 var för smått (lilltån trycktes in mot resten av tårna - mycket obehagligt - och det skavde ovanför hälen). 39 satt som gjutet... bortsett från det där skavet i hälen. *grr* Ska dit med pappsen imorgon och titta igen - kanske finns något man kan göra.

När det ska köpas skor prövar jag alltid många olika storlekar, med utgångspunkt från 39. För ett par månader sedan var jag ända nere på 36 på Hööks, och på vanliga skoaffärer har jag varit uppe på 41.

Men vad fina skorna var! Ska nog ta en tur till Flädie jag med! Hur hittar man dit om man kommer från Lund?

Hmm... Om du kommer från Ideon, så ska du köra ut på 70-vägen mot Mobilia, så höger i rondellen ovanför LCR, och sedan vänster i nästa rondell. Sen ska du köra köra köra tills du kommer till en stor rondell strax efter Mobilia (som är på din högra sida), och i den ska du svänga direkt höger. Där kommer du in på en 90-väg och kommer att passera Arken Zoo och bibliotekstjänst bl.a. Kör på tills du kommer till en rondell till, och där ska du rakt fram. Kort efter rondellen står till höger en STOR skylt där det står något i stil med "Flädie Hästportmagasin". Sväng höger direkt efter skylten (där finns en hage där det brukar gå en shettis) och kör rakt igenom byn. Så småningom kommer du fram till en liten järnvägskorsning, och direkt efter finns en vit byggnad som är skyltad "Flädie Lantmannaaffär". Där är det. :) :) :)
 
Tack snälla för fina vägbeskrivningen! :bow: :bow:
Nu vet jag vad jag ska göra imorgon!

Ang skor; Innan hade jag alltid stl 38, numer 40-41. Känns det lite stort så får man pula i en sula om det går.
- Eller kan man göra som min käre man och ALLTID ha "träbånnar" :crazy: - problemet löst!
 
Tack snälla för fina vägbeskrivningen! :bow: :bow:
Nu vet jag vad jag ska göra imorgon!

Varsågod :) Gjorde mitt bästa.. :)

Ang skor; Innan hade jag alltid stl 38, numer 40-41. Känns det lite stort så får man pula i en sula om det går.
- Eller kan man göra som min käre man och ALLTID ha "träbånnar" :crazy: - problemet löst!

"Träbånnar"?? Vad är det?
 
Pappa och jag åkte ut och tittade idag, och provade, och pratade med en anställd i butiken.

Så nu har jag nya ridskor, ett par svarta Mountain Horse Easy Rider Steel. :) Får hoppas att de ger med sig...
 
Grattis!
Jag min idiot åkte till IKEA istället. Du hade nog mycket roligare...
 
IKEA är roligt det också. :)

Pappa lever i sin egen lilla värld, så han är sådär lite lagom rolig att vara ute med... *diplomatisk*
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 247
Senast: QueenLilith
·
Äldre Jag köpte mig ett par skor med klack på mellandagsrean som hämtades på posten idag. Upptäckte genast ett litet problem med dem, och...
Svar
12
· Visningar
1 910
Senast: em-pirre
·
Småbarn Min ettåriga dotter vägrar ha skor på sig! Provat kängor med dragkedja ända ner, stooora gummitövlar... men hon gallskriker bara jag...
Svar
10
· Visningar
1 333
Senast: Piffelina
·
Utrustning Hej, jag har en liten fråga angående skor/stövlar. Jag har alltid använt skor, rätt så kraftiga i stallet, lite nättare på ridskolan (de...
2
Svar
31
· Visningar
3 434
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp