Övr. utrustning Shoppingtråden del 4

Det verkar som att det är jag själv som får äran att börja denna tråd också :D

En hästbutik i krokarna ska lägga ner, och hade jätte-utförsäljning. Jag var naturligtvis där.... :angel:
Som min pappa skrev till mig "När man släpper lös dig i en hel lagerlokal fylld av hästgrejer till reapriser, då kan man räkna med att vettet rinner ur dig lika snabbt som pengarna i plånboken..."

Det jag hittade:
Equiline kavaj helt i sammet(!) satt som skräddarsydd på mig :love:

Lädergrimma med härliga runda mässingspännen :love:
Dock är jag lite osäker på storleken - den är full men ser rätt liten ut :(

"Jaktträns" i härlig oxblodsfärg :love:

Pessoaträns i suupermjukt läder - också detta med mässingspännen :love:

Ej på bild:
Fleck dressyrspö
3-pack Magic Brusher
Stübben glycerintvål
Gult grimskaft

Det verkar som att det är jag själv som får äran att börja denna tråd också :D

En hästbutik i krokarna ska lägga ner, och hade jätte-utförsäljning. Jag var naturligtvis där.... :angel:
Som min pappa skrev till mig "När man släpper lös dig i en hel lagerlokal fylld av hästgrejer till reapriser, då kan man räkna med att vettet rinner ur dig lika snabbt som pengarna i plånboken..."

Det jag hittade:
Equiline kavaj helt i sammet(!) satt som skräddarsydd på mig :love:

Lädergrimma med härliga runda mässingspännen :love:
Dock är jag lite osäker på storleken - den är full men ser rätt liten ut :(

"Jaktträns" i härlig oxblodsfärg :love:

Pessoaträns i suupermjukt läder - också detta med mässingspännen :love:

Ej på bild:
Fleck dressyrspö
3-pack Magic Brusher
Stübben glycerintvål
Gult grimskaft
Hur många träns har du nu i din samling? :D:laugh:

Min mobil har tyvärr sagt upp sig, så lyckas inte spara ner bilderna. :cautious:
H.H har fått ett Rambo Micklem Bridle Diamanté i svart storlek x-full :love:
Hade ju ett R.M.B Original till honom tidigare, men det var brunt i storlek full. Så det satt inte jättebra (allt extremt utknäppt) och dessutom var lädret inte så roligt...
Men det här är i helt fantastiskt läder och har betydligt bättre passform.
Sen har jag köpt 2 par reflexhandskar (sista paren i storlek 6-8 år! :p) och en täckeskjol till mig! Så nu behöver jag inte frysa i vinter! :banana:

Och där kom äntligen mitt träns som jag väntat på enda sedan BF :banana:
Ett Glen Gordon Diablo i svart.
Jag var lite nojjig först, då jag hade beställt storlek Full, och H.H normalt sett har X-Full. Lyckades dock Googla mig till att de skulle vara stora i storlek, så jag andades ut. När jag packade upp det idag bröt jag fullkomligen ihop i skratt. Det såg ju helt enormt ut! :rofl:
Jaja, då är det inte för litet iaf tänkte jag...
Det var som sagt i full. Det största tränset han har sedan innan är ett snart 13 år gammalt Treadstone-Pullar som är i Full och knäppt ungefär i mitten överallt.
Bortsett från käkremmen, som är knäppt i mitten, är detta knäppt på innersta överallt, och det är i största laget. Han har alltså X-full, mittenknäppt, i normala fall. Full brukar, om det ens går på, vara knäppt på yttersta på sidostycken och käkrem, samt typ näst yttersta på nosgrimma.
Höll på att återigen bryta ihop i skratt när jag sedan skulle passa in det, och fick knäppa in mer och mer. Om han egentligen kan ha Cob i detta, vad har då hästar som egentligen har Full, eller ännu värre Cob, då i detta?! :eek: :rofl:
Lädret är dock i mycket hög kvalité, inte alls sådär sladdrigt som GG annars kan vara! :up:

Såhär ser det iaf ut:

Här ser man lite tydligare hur inknäppt det är...

Benskydden är Protector, neoprendamask tror jag? De liknar eskadron men är halva priset. Han sliter benskydd och boots som jag sliter strumpor.:crazy:

Ooouuppps, jag som har benskydd från 50-talet och framåt som jag använder regelbundet....
Dom jag ärvt från 20-talet använder jag inte längre av sentimentalitet...

Ooouuppps, jag som har benskydd från 50-talet och framåt som jag använder regelbundet....
Dom jag ärvt från 20-talet använder jag inte längre av sentimentalitet...
Min favoritryktborste bytte jag till mig -94 på ridskolan. Den var välanvänd redan då. Min häst gillar inte den på sommarhalvåret då pälsen är kort, men på vintern tycker han om den..

Min favoritryktborste bytte jag till mig -94 på ridskolan. Den var välanvänd redan då. Min häst gillar inte den på sommarhalvåret då pälsen är kort, men på vintern tycker han om den..

Jag har 2 favorit ryktborstar, en JH från slutet av 70-talet/början av 80-talet, köpt på Haglunds i Göteborg.
Och en från 1920-talet med Kronans stämplar.....

Sen har jag ärvt morfars ryktborste som han fick av sina arbetskamrater när han slutade på K1 i Stockholm 1928.
Den har bara använts som klädborste av mormor och prydnad av mej :love:

Hästdiskussioner nu

Övrigt-diskussioner nu

Dagbok

• En vecka kvar

Radannonser

Hästnyheter

Bukefalos