Shoppingtråden del 4

Jag har "typ" det! Jag försöker i alla fall, vissa specifika grejer kan vara svårt att hitta, men jag skulle säga att 90% är begagnat.

va kul att höra att det inte bara är jag! Rhino Wug 200 g halvhals för 200 kr begagnat till exempel hittade jag till hästen. Sen var det någon som skänkte en massa utan kostnad och då lyckades jag få catago dressyrskydd, svindyra kylningspaddar och micklemträns. Jag har säkert sparat flera tusen på begagnat.
 
Bara jag som har "löfte" om att endast köpa begagnat i hästväg? Ur ett ekonomiskt och hållbarhetsperspektiv :)

Brukar alltid göra det och just stigbyglarna hade jag två stycken som sålde men slutade höra av sig efter ett tag. Annars är det mesta till hästen begagnat.
Sen har jag inte en massa prylar utan när jag väl köper nått är det en investering som jag förmodligen ska ha tills det går sönder, typ :)

Intressant dock hur dåligt begagnade saker säljer ändå...
Har 4st damasker (köpta beg) som ser helt nya ut till salu för 300kr som en nappat på men nu slutat svara....
 
Har fyndat mängder med begagnat, både på fb och tradera. Lite tur men även säkert för att säljaren bara vill bli av med det. Och att ingen annan med koll ser det just då och budar med 😇
 
Nu har jag slagit till igen :nailbiting: Det blir en hel del shopping för mig nu då jag 2018 gått ned 30 kilo, börjat rida igen, snart skall börja rida egen femåring samt fått fast anställning. Jag har alltså fått helt andra förutsättningar för besinningslös spendering :p

Det senaste: Ett par ridtights med hög midja som sitter som en smäck. Kommer inte ens ihåg när jag sist kunde klämma ned häcken i en strl L :up: Superfina tights i starkt, stretchigt material.
Länk: https://hasthuset.se/shop/uniquestrian-equipment-81693p.html

IMG_20190102_153649.jpg
 
Jag handlar också typ allt till min häst begagnat, känns mer hållbart plus att jag är snål 😉 Och så slipper man oroa sig över att repa sakerna etc då de redan är använda.
Senaste begagnade inköpen är en tömkörningsgjord och Hööks micklemkopiaträns, letar också ett par stigbyglar, men det går lite segt då jag är bra på att trilla av och det är svårt att hitta snygga säkerhetsstigbyglar.
 
Jag och kompisen ska till island och rida/vandra i år och ville ha ett par byxor som kanske funkar till båda delarna för att minska på packningen. Hittade ett par vandringsbyxor som enligt tillverkaren även lämpar sig för ridning. Dock har de sömmar precis under skinkorna :confused: Det är i alla fall hemklickat ett par och jag är mycket nyfiken på hur de där sömmarna känns under ridning. Det blir ju många timmar i sadeln.
https://www.fritidsfabriken.se/pusher-jeans/799-pusher-outdoor-jeans.html
 
Jag har shoppat nya ridstövlar!
43C1317A-F7BD-4DEC-A70F-AC88C19ECCBE.jpeg

Blev ett par Mountain Horse Serenade. Så sjukt svårt med passform bara, hoppas detta blir bra nu.. Var nedsatta 25% och så hade jag presentkort så blev rätt bra pris :up:

Mina jättegamla Sergio Grassio är nästan nedslitna på insidan av vaden så det var verkligen dags för nya. Jag är dock bara medryttare och tycker det känns sådär att lägga allt för mkt pengar när man är i stallet några gånger i veckan bara..
 
Jag har motvilligt beställt en ny bärbar hårddisk. Min dator håller på att dö, den går inte ens att installera om och min nuvarande bärbara hårddisk litar jag inte på. :cautious: har en nyare bärbar, men den har en minimal hårddisk, rymmer inte ens 10% av det jag vill spara.
 
Bara jag som har "löfte" om att endast köpa begagnat i hästväg? Ur ett ekonomiskt och hållbarhetsperspektiv :)
Jag brukar köpa det mesta begagnat och säljer vidare det som jag inte längre behöver. Är en schabrak/träns/grimmor-samlare av nåde men köper sällan nytt. Försöker få tag i begagnat först och lyckas jag inte så köper jag nytt :)
 
Här kan ni fortsätta skriva om era shoppingfynd :D

Jag fick hem mitt täcke från PE idag, ett 200g Lucanta med avtagbar hals. Blev störtförälskad! (Första PE täcket). Min häst är extremt skavkänslig, men detta verkar mycket lovande. Såpass att jag åkte hem och beställde 2 st till, ett till hagkompisen och ett 450 g till min. Passa på under mellandagsrean ;)
 
Jag köpte ett begagnat Hunterträns för 200 spänn och fick det igår. Löjligt nöjd med priset men är lite tveksam om det kommer passa eller om det blir för litet.
 
Jagar sadel att prova, ska låna hem en M.Toulouse i Malmö idag. Dock tänkte jag också köra förbi dem som säljer en kantstött Colbert Brothers och kolla om bommen är hel och så.
Screenshot_2019-01-04 Colbert Brothers säljes i Staffanstorp.png

De själva har ingen koll på sadlar eftersom de annars säljer elektronik och säljer den för 2500 typ. Kap eller inte? Fick ta hem och låna på öppet köp över helgen.
 
Jag brukar köpa det mesta begagnat och säljer vidare det som jag inte längre behöver. Är en schabrak/träns/grimmor-samlare av nåde men köper sällan nytt. Försöker få tag i begagnat först och lyckas jag inte så köper jag nytt :)

Samma här, fyndar och säljer :D
Spanar ofta igenom "köpes" på HästNet.

Just nu på sadeljakt.
 
Samma här, fyndar och säljer :D
Spanar ofta igenom "köpes" på HästNet.

Just nu på sadeljakt.
Vi har en hästloppisgrupp på facebook där jag fyndar en hel del. Den är rätt lokal så oftast enkelt att få tag i sakerna. Sen är jag med i ett par grupper för hela landet och där är det förstås större omsättning på saker. :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 257
Senast: ii-ssa
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: sweep
·
Svar
1 121
· Visningar
112 377
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp