Shoppingtråden del 4

I veckan har det blivit två par Polarpads, ska bli spännande att testa!

Samt ett par varma skor från Mountain Horse, Snowy River Lace. Skorna får stor tumme upp, varma och sköna. Jag är en fryslort med obefintlig blodcirkulation så det var ett lyckat köp.
 
I veckan har det blivit två par Polarpads, ska bli spännande att testa!

Samt ett par varma skor från Mountain Horse, Snowy River Lace. Skorna får stor tumme upp, varma och sköna. Jag är en fryslort med obefintlig blodcirkulation så det var ett lyckat köp.
Jag har snowy river jodphur, tror jag. Köpte dom på 60% rea och trodde inte jag skulle bli så pass imponerande som jag faktiskt är! Riktigt, riktigt bra! Dina ser ju fantastiskt mysiga ut! :love:
 
Jag har snowy river jodphur, tror jag. Köpte dom på 60% rea och trodde inte jag skulle bli så pass imponerande som jag faktiskt är! Riktigt, riktigt bra! Dina ser ju fantastiskt mysiga ut! :love:

De är jättemysiga! Och jag tycker faktiskt att de är snygga med :love: MH har fina stövlar i samma serie, men min plånbok säger nej där.. :cautious:
 
Har mellandagsrea shoppat lite! :D
Inte fått hem grejerna än, men återkommer med bilder när jag fått de!
Ett Globus Pullarträns i New Tan-färg. Sista exet i stl. X-full, till typ 80% rabatt, gissa om jag blev glad! :love:
Ventilationshjälm av "okänt" märke. Ska bli min nya vardagshjälm om den passar. Lite chansning, men typ 60% rabatt å andra sidan.

Har sett flera ljusblåa Spooks-kavajer på div. begagnatsidor på senaste tiden, och blir så sugen på att slå till! :d
Samtidigt "kan det hända" att jag redan har typ x antal (vet inte ens själv!) kavajer och att jag därtill är osäker på storlek och passform. :( :angel: Tycker de ser rätt korta ut i modellen, och med tanke på att min Pikeur Diana, som sitter bra men nästan är lite åt det kortare hållet, är i storlek 38 X-Long kan man nog räkna ut resten... Min plånbok kommer iaf tacka mig, de begagnade kostar ju trots allt över 1 000 kr! :D
 
Har inhandlat en del grejer på sistone :) Har fått köldutslag så jag har köpt ett par långkalsonger i ull och termobyxor på rea. Köpte även precis en till Uhipjacka, de är guld :love: Denna gången blev det en grå Alaska.

Köpte även 2 Horseware-täcken på rea, ett Amigo Bravo 12 regntäcke med hals och ett Mio 300g stalltäcke.
 
Har mellandagsrea shoppat lite! :D
Inte fått hem grejerna än, men återkommer med bilder när jag fått de!
Ett Globus Pullarträns i New Tan-färg. Sista exet i stl. X-full, till typ 80% rabatt, gissa om jag blev glad! :love:
Ventilationshjälm av "okänt" märke. Ska bli min nya vardagshjälm om den passar. Lite chansning, men typ 60% rabatt å andra sidan.

Har sett flera ljusblåa Spooks-kavajer på div. begagnatsidor på senaste tiden, och blir så sugen på att slå till! :d
Samtidigt "kan det hända" att jag redan har typ x antal (vet inte ens själv!) kavajer och att jag därtill är osäker på storlek och passform. :( :angel: Tycker de ser rätt korta ut i modellen, och med tanke på att min Pikeur Diana, som sitter bra men nästan är lite åt det kortare hållet, är i storlek 38 X-Long kan man nog räkna ut resten... Min plånbok kommer iaf tacka mig, de begagnade kostar ju trots allt över 1 000 kr! :D
Idag kom äntligen det som ska bli min nya vardagshjälm! :banana:
Minns inte vad den såldes som för märke/modell, men stod på tyska på kartongen iaf.

Gick runt med den 30 min här hemma, och den är verkligen superlätt och superbekväm! Kan tänka mig att den också kommer vara superhärlig under varma sommardagar. :love: Imorgon testas den i skarpt läge!
Utseendemässigt...Well, den är ju rätt stilren iaf. :p Däremot ser väl just jag ut som Toads okända syster i den. :rofl: Men comfort före stil alla dagar i veckan på hemmaplan! Har ju en Champion Showring för finare ändamål så. :D

49948721_1832099723580018_8080196972683722752_n.jpg


49766503_1832099780246679_5653090234791886848_n.jpg
 
Idag kom äntligen det som ska bli min nya vardagshjälm! :banana:
Minns inte vad den såldes som för märke/modell, men stod på tyska på kartongen iaf.

Gick runt med den 30 min här hemma, och den är verkligen superlätt och superbekväm! Kan tänka mig att den också kommer vara superhärlig under varma sommardagar. :love: Imorgon testas den i skarpt läge!
Utseendemässigt...Well, den är ju rätt stilren iaf. :p Däremot ser väl just jag ut som Toads okända syster i den. :rofl: Men comfort före stil alla dagar i veckan på hemmaplan! Har ju en Champion Showring för finare ändamål så. :D

49948721_1832099723580018_8080196972683722752_n.jpg


49766503_1832099780246679_5653090234791886848_n.jpg

Definitivt CASCO-kopia! Är den ställbar baktill eller är den i helstorlek?
 
Jag har varit på Ge-kås :nailbiting: Det blev lite ridkläder till mig, återkommer med bilder. Jag provade en Bot Lynx hjälm men den passade inte alls min huvudform, så nu vet jag att det inte är lönt att titta på en sån.
 
Har köpt hem en ny laddning av hästarnas favoritgodis, hippolyt glyx.
Har även införskaffat nya saker till "fölet" (f.-18) som en rosa grimma, egna borstar och mindre kul saker som sax, kompresser, koksalt osv.
 
Kan man säga shoppa fast man "shoppade" det ur garderoben? :p
Hittade nämligen ett Chetak-träns i garderoben som jag absolut inte har någon aning om var det kommer ifrån eller hur det hamnade i min garderob. :eek:
Det är jättefin läderkvalité i grunden, men verkar ha legat i många år, och ja... Har torkat kort och gott. Provade det på H.H och det satt verkligen jättebra! Men; Hur räddar jag det från torkdöden? Utan att kladda ner det totalt och lösa upp sömmarna?

50534774_1836587396464584_4383977095890468864_n.jpg
 
Kan man säga shoppa fast man "shoppade" det ur garderoben? :p
Hittade nämligen ett Chetak-träns i garderoben som jag absolut inte har någon aning om var det kommer ifrån eller hur det hamnade i min garderob. :eek:
Det är jättefin läderkvalité i grunden, men verkar ha legat i många år, och ja... Har torkat kort och gott. Provade det på H.H och det satt verkligen jättebra! Men; Hur räddar jag det från torkdöden? Utan att kladda ner det totalt och lösa upp sömmarna?

50534774_1836587396464584_4383977095890468864_n.jpg
Ett riktigt bra läderbalsam! är det torrt så kommer det sjunka in rätt fort bara att smörja till lädret inte vill ha mer :) mitt favorit är effax
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 249
Senast: ii-ssa
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: sweep
·
Svar
1 120
· Visningar
111 863
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp