Shoppingtråden del 4

Jag har shoppat till min blivande häst (som jag alltså inte köpt men går och drömmer om :laugh: )

Hööks hade 20% på träns och schabrak så blev ett brunt Lamicellschabrak, ett brunt remontträns Sunderland, ett blingblingpannpand och tyglar. Håller på att skaffa alla nödvändiga saker som jag gjort mig av med under de hästlösa åren. Bland annat köpt nya borstar och lite grimskaft och sånt. Borstar harjag nog knappt köpt sen jag var typ 10 år och red på ridskola ;)
Åh vad kul! Drömmen är ju att börja om från början och kunna matcha ordentligt! :love: Vilket märke blev det på borstarna?
 
Reverse shopping: fick sålt grejer för tusenlappen i förrgår! Acupressure schabrak, kyldamasker, peewee-bett och tre andra dressyrschabrak. Känns bra när man väntar på veterinärfakturan :up:

Heja heja på! :up::banana: Jag ska dra igång samma projekt - även kallat "operation återuppliva bufferten" - även om det vore bra mycket roligare att få köpa de där fina och bra sakerna som jag velat ha hur länge som helst istället...
 
Reverse shopping: fick sålt grejer för tusenlappen i förrgår! Acupressure schabrak, kyldamasker, peewee-bett och tre andra dressyrschabrak. Känns bra när man väntar på veterinärfakturan :up:
Håller på med samma sak, rensar ur allt som inte unghästen kommer kunna ha helt enkelt!
 
Lite less på DHL (och PS). Fick mina grejer från PS förra veckan, men de hade inte läst mitt meddelande om att lägga ihop lindorna med den första ordern (jag glömde dom först), så det kom två paket. Det missade jag och idag när jag till slut skulle hämta ut lindorna finns inte paketet. I systemet står det att "kund är aviserad" men inte att paketet ens kommit till butik. Så nu måste jag jaga det. Tröjorna var fina, men jättestora i storlek så jag tänkte returnera. Men PS har inte fri retur som typ alla andra har. Skrivaren här hemma strejkar och för att kunna skicka med DHL måste jag själv skriva ut fraktsedel. Allt blev så jävla jobbigt plötsligt.
 
Jag köper sällan nya hästsaker då jag har det jag behöver, men nu under våren har jag faktiskt köpt en del grejer då valacken behövt nytt. Bla köpte jag en ny (begagnad) dressyrsadel för ett par veckor sedan. Blev en Bates new dressage. Både jag och hästen är nöjda!
Och så blev det nya vardagsskydd. Var ute efter skydd som är lätta att rengöra om det är lerigt, välventilerade och lätta att ta av och på. Blev ett par Amigo easiboots. Är mycket nöjd med det köpet. Bra pris, luftiga, bra passform och enkla att ta av och på då det endast är ett stort spänne. Hittills har hästen inte varit svettig under skydden och då har det någon dag varit kring 20 grader. Med mina gamla cartago dressyrskydd var han alltid blöt i svett under skydden även på vintern. Stor tumme upp! Nu återstår bara att se hur länge de håller...
02E2F51A-D005-40CF-891C-633E9ECA14D9.jpeg
 
Lite less på DHL (och PS). Fick mina grejer från PS förra veckan, men de hade inte läst mitt meddelande om att lägga ihop lindorna med den första ordern (jag glömde dom först), så det kom två paket. Det missade jag och idag när jag till slut skulle hämta ut lindorna finns inte paketet. I systemet står det att "kund är aviserad" men inte att paketet ens kommit till butik. Så nu måste jag jaga det. Tröjorna var fina, men jättestora i storlek så jag tänkte returnera. Men PS har inte fri retur som typ alla andra har. Skrivaren här hemma strejkar och för att kunna skicka med DHL måste jag själv skriva ut fraktsedel. Allt blev så jävla jobbigt plötsligt.
Surt! Jag fick göra samma sak när jag skulle returnera till Horze, det skulle dessutom registeraras via nätet (snark).
Jag har fått så ibland, att det ska vara aviserat trots jag inte har fått något. Jag brukar vänta ett par dagar och så droppar det in en "påminnelse" istället.
 
Åh vilken goding till modell! Var köpte du rundsydda nosgrimman? Är ute efter en sådan men hittar inte när jag söker hos återförsäljare.

Jag budade hem den när Extremehorsemakeover lade ned sin verksamhet. Jag vet att hon hade några stycken "one of a kind items", så jag tror tyvärr inte att denna finns att köpa som lös del i vanliga fall. Men jag skall inte svära på det! Annars har Schumacher lösa nosgrimmor likt denna, med spännen i nacken, droppformad och allt, men då till ett helt annat pris än de 600 :- jag lade för denna.
 
Försöker undvika att shoppa och ska försöka göra mig av med massor i stället. Men en ny säkerhetsväst behövdes så jag har nu en Komperdell, en svart vanlig. Känns bra! Också bra med 20 % rabatt som Hööks har idag.,

Mkt smidigare än min gamla som jag verkligen haft nytta av. Hoppas denna inte behövs på samma sätt :cautious:
 
Jag försöker köpa begagnat men tycker det här med frakten förtar lite av grejen. Känns som att oddsen är små att jag ska hitta allt jag söker hos en och samma säljare (fårskinnspadd storlek ponny, junior stigbyglar och junior stigläder), och utspritt lönar det helt enkelt inte sig. Då är det lättare att köpa nytt.
 
Jag försöker köpa begagnat men tycker det här med frakten förtar lite av grejen. Känns som att oddsen är små att jag ska hitta allt jag söker hos en och samma säljare (fårskinnspadd storlek ponny, junior stigbyglar och junior stigläder), och utspritt lönar det helt enkelt inte sig. Då är det lättare att köpa nytt.
Jag upplever samma sak. Dyrare saker lönar sig begagnat om det är en rejäl skillnad från nypris men billiga saker plus frakt blir ju ofta samma som i butik.
Försöker hålla koll i lokala FB-grupper men känns rätt dött..
 
Men idag har jag köpt en tömkörningsgjord begagnat! Ville helst ha en med bågdäckel men behöver köpa så mkt grejer nu så det är i te prio med 3-4000 kr för en..
Men hoppas denna ligger vettigt ändå och priset var bra så kan säkert få igen pengarna om jag vill sälja vidare och byta upp mig senare.
 
Jag har köpt nya ridstövlar :) blev en tur till Hööks bara, de hade 30% på valfri vara idag. Fick hjälp av en snäll tjej i affären så provade massa par, hade en rätt gnällig bebis med mig :crazy: och sen slutar det med att jag fastnar i ett par stövlar :nailbiting: tre i personalen turades om att hjälpa mig, den sistakom med en tång och lyckades till slut lirka loss mig :o det var skyddet till dragkedjan som kommit emellan och satt stenhårt fast.

Var väldigt svettigt där ett tag kan jag lova 😅

IMG_20190531_175316_697.jpg


Måste prova dem med sulorna och stigbyglarna också men jag har hoppet uppe :p
 
Fått mina grejer från PS idag men måste skicka tillbaka tröjorna för de var alldeles för stora. Borde ju fattat det eftersom ALLA deras grejer är skitstora. Supernöjd med schabraket som i cob var helt rimlig storlek. Deras full är ju enorma. Fick även hem ett ES white perfection som jag köpt beg men var helt nytt med lappar kvar :)!
Vet du om det gäller deras ridbyxor också? Hur pass mkt för stora var tröjorna? Mer än en storlek?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 249
Senast: ii-ssa
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: sweep
·
Svar
1 120
· Visningar
112 011
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp