Shoppingtråden del 4

Vet du om det gäller deras ridbyxor också? Hur pass mkt för stora var tröjorna? Mer än en storlek?
Jag upplever att de som det står är stora får man gå ner en storlek på. De som det står är normala har jag samma storlek på som på "vanliga" kläder.
Har två par ridbyxor därifrån, ett par 36 som beskrivs som normala i storleken, ett par 34 som beskrivs som stora i storleken. De sitter ungefär likadant på mig. Har typ 27 i tumstorlek på vanliga jeans.
 
Förlorar mitt förstånd typ.
Vill ha tag i ett schabrak i storlek shetland. Vill ha ett marinblått, helst med gul passpoal. VAR kan jag tänkas hitta det?
 
Jag var så nöjd med mig själv som fyndat ett Amigo regntäcke begagnat. Trodde jag!
Stod ”ofodrat täcke” i annonsen och jag bara antog lite slarvigt att det var ett regntäcke, men det var ett ofodrat stalltäcke :angel:

Så nu har jag beställt ett nytt Amigo Hero 6 också ;)

Hade en ordentlig shoppingrunda häromdagen. Bett, benskydd, tömmar, ny sadelgjord med ringar både i mitten och på sidorna mm.
 
Handlat lite idag :o
Min ene ponny ska få medryttare och då måste han ju vara fin :love:
 

Bifogade filer

  • 3A7C1EA2-9926-445A-81E9-A46F5A1A49B6.jpeg
    3A7C1EA2-9926-445A-81E9-A46F5A1A49B6.jpeg
    206,6 KB · Visningar: 93
Har köpt en häst till så givetvis "behövde" jag lite nya fina saker till den. :love: Ny grimma och grimskaft, ett jättefint fleecetäcke med maggjordar och sån fläta till svansremmen, Horseware svettäcke samt ett Horseware regntäcke, hästgodis, Dyón träns, martingal +lite annat smått och gott. Behöver ev en ny sadelgjord också pga pållen är lite mager så ingen av mina sadelgjordar passar den just nu.
 
Nu har jag shoppat igen! På Falsterbo-mässan shoppade jag en ridkjol från Uhip, och ett marinblått schabrak inför tävlingssäsongen - 20

Idag klickade jag hem en Stübben Equi-soft gjord till min kamel som ibland är lite sur på sadel gjorden och spänner till lite när man sitter upp. Hoppas den kan göra henne lite mer bekväm :)
 
Åååh nu har Hööks höstnyheter börjat trilla in 😍 Hästis behövde ett blått och vinrött schabrak från JH 😁 Matte fick hålla till godo med funktionströjor och ridstrumpor för halva reapriset 🙄
 
Efter att båda mina sadlar inklusive stigläder och sprengerstigbyglar blev stulna i början av sommaren har sadelbristen varit ett faktum och det blev ingen härlig ridsommar för mig. Härom veckan hade jag dock lite tur och lyckades hitta en likadan dressyrsadel som jag hade, men några år äldre. Exakt samma storlek, så det blev ett köp där! En Frank Baines Omni 🥰 . Igår lyckades jag dessutom knipa ett par begagnade Sprenger Bow Balance, så nu börjar vi komma på banan igen :D. Fortfarande saknar jag en hoppsadel, men eftersom den jag hade verkar hopplös att få tag på begagnad åker jag nog på att prova ut en ny. Jag ska bara försöka banta ned hästen en bit till först, sen jäklar!
 
Köpte ett träns på Facebook häromdagen. Det kom igår. Passade bra på min stora häst :)
 

Bifogade filer

  • AEAC8698-D490-46A2-84CC-B380E0A96BDE.jpeg
    AEAC8698-D490-46A2-84CC-B380E0A96BDE.jpeg
    211 KB · Visningar: 37

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 249
Senast: ii-ssa
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 584
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: sweep
·
Svar
1 121
· Visningar
112 011

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp