Shoppingtråden del 4

Undrar jag också då jag lääänge suktat på ett par måttbeställda Bia. Ju mer jag rider, ju mer irriterar jag mig på mina stövlar av billigt standardmått, som eg inte passar mina fötter/ben.
Jag har så feta vader att få stövlar passar. Har ett par från hööks som har funkat men dom sjunger på versen så det var dags för nya och då slog jag på stort 😁
 
Jag har så feta vader att få stövlar passar. Har ett par från hööks som har funkat men dom sjunger på versen så det var dags för nya och då slog jag på stort 😁
Och jag har problem att många stövlar blir alldeles för stora i ankeln om de ska vara lagom i vaden. Har ett par HorseHead som är lagom i höjd (99% av alla stövlar är för långa. Dessa är liiiite för långa ändå.), lagom i vaden, för stora i ankeln, lagom i fotbredd, men för stora i foten. :banghead: De passade dock min plånbok alldeles utmärkt vid inköpet. 😂

Som dressyrnörd vill jag ju ha hård utsida så det är nog därför jag hade 8000 kr i huvudet. Misstänker att det nu är läge att börja spara pengar...
 
Det senaste jag köpte var en ny hjälm. En hv polo aberdeen i den röda färgen :love: den är jätteskön och snygg!

Sedan har jag beställt draglinor till mitt inkörningsprojekt av ena pållen men inte betalat än så det gills nog inte.
 
Jag har shoppat en hel del, dock inte tagit några bilder.
Köpte två nya schabrak när Equestrian Stockholm hade rea, ett hoppschabrak o morrocan blue och ett brunt dressyrschabrak med vinröd kant. Köpte även en tröja till mig själv. Och bruna benlindor!

Shoppade lite på granngårdens rea också. En uppsättning vita luddskydd från HG, ett par bruna bakstrykkappor och en blå regnkjol till mig själv.

Igår hämtade jag ut en täckesleverans. Köpte ett sånt trippelset från Horseware. Ett skaltäcke m 50 g + två liners med 100 resp 200 g. Också på rea så känns som ett bra köp inför hösten/vintern :)

Har egentligen gett mig själv köpstopp men det här har varit bra priser på saker som ändå behövs. Annars sparar jag just nu pengar för att kunna köpa en dressyrsadel till vintern!
 
Jag skulle ha ett plum men sneglade bort mot de jag redan har och bestämde mig för rosted coffe rose gold :love:
69344057_10156431519761099_3170456059458355200_n.jpg
Ser jätte fint ut också, du får gärna ta en egen bild sen! :D :love:
 
Du kommer säkert ha dem länge förvisso. Men jag är alldeles för snål för sådana fina grejer haha. Jättefina stövlar
Jag också egentligen men jag överväger seriöst att köpa ett par Bia Dressage :o. Dom väcker verkligen habegär! Jag är en sån som brukar kunna ha skor i evigheter så räknar jag med att dom håller i 20 år så är det ju nästan överkomligt :angel:
 
Köpte Prob Sur stråle till min stackare som dragit på sig strålröta i halta hoven typiskt nog.
Ridbutikens ägare gav mig massa rabatt som testkanin eftersom hon ville att jag skulle rapporterar och dokumentera hur den funkar, så det var ett stort plus!

Sen fyndade jag vita veredusskydd bak för 150 kr begagnat, som hittat!
 
Svängde in om en secondhand-hästbutik idag och fick med mig två vinterjackor hem, en Schockemöhle och en Ariat. Ariaten var liiite stor men jag tänkte att den får jag plats med massor med tröjor under ;)
 
Heja heja på! :up::banana: Jag ska dra igång samma projekt - även kallat "operation återuppliva bufferten" - även om det vore bra mycket roligare att få köpa de där fina och bra sakerna som jag velat ha hur länge som helst istället...
Reverse shopping: fick sålt grejer för tusenlappen i förrgår! Acupressure schabrak, kyldamasker, peewee-bett och tre andra dressyrschabrak. Känns bra när man väntar på veterinärfakturan :up:

Ja, visst är man nöjd?! 🥳

Jag sålde ett sprenger- bett för 400 kronor och inom tre dagar hade jag köpt ett annat (begagnat) bett för 500 kronor.

Lyckan av att ha "tjänat" en slant var med andra ord extremt kortvarig och den gav en köplust som hette duga.

😳

Nåväl, nu har vi ett bett som passar i samma skick som det förra.

Märkligt hur man kan lägga pengar på hästar och hur extremt snål man (jag!) är med sig (mig) själv.

Eller är det bara jag?!
🙄
 

Liknande trådar

Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 254
Senast: ii-ssa
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
4 585
Foder & Strö Hej! Jag är lite nyfiken på / intresserad av grovfoderanalyser. Skulle ni vilja dela med er av era och skriva var i landet, när de...
Svar
1
· Visningar
421
Senast: sweep
·
Svar
1 121
· Visningar
112 312
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp